AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Jeg er ei jente på 17 som går første året på vgs. For noen dager siden skjelte læreren min meg ut, da jeg tok opp med han at jeg ikke synes det var greit at han prøvde å henge meg ut foran klassen. Dette tok jeg opp på tomannshånd på en rolig og ordentlig måte. Han rabla helt, sa han hatet meg, at jeg var en problemunge, jeg var en drittunge som ikke hadde noe på skolen å gjøre, jeg var vulgær, høy på pæra og dominant i hans øyne. Dette skrek han til meg ute på gangen så resten av klassen hørte det. Jeg ble ganske satt ut og sa ikke stort.. Det verste er at dette sier han uten grunnlag. Han har et personlig problem med meg tydeligvis.. Jeg er en veldig utadvendt person som ikke er redd for å verken si ifra eller si det jeg mener. Resten av klassen min er året yngre og de fleste er veldig stille av seg, så derfor blir kontrasten ekstra stor. Han ga meg tre anmerkninger(uten grunnlag) og deretter kastet meg ut av timen fordi jeg ikke hadde gjort noe på 20 minutter. Deretter sa han stygge ting om meg til de andre i klassen. (Dette var det første som skjedde) Han sa også at jeg ødela miljøet i klassen ved å være som jeg var og at jeg ikke satte et godt eksempel for de andre ved å ikke alltid følge med på undervisningen. Han klarte også å presse ut av seg at jeg mobbet de andre ved at jeg var så "dominant".. Så det er sagt er jeg utrolig snill og har aldri sagt verken ett vondt eller nedlatende ord til NOEN. Jeg skjønner rett og slett ikke hvor dette kommer fra.. Jeg tok det opp med helsesøster, men null respons.. Han slipper glatt unna med dette og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Vil ikke dukke opp i timene hans nå i det heletatt og vil heller ikke ha vurdering fra han på et fag som er avsluttende i år. Hva gjør jeg? Føler at jeg ikke blir tatt på alvor i det heletatt..Anonymous poster hash: 3ad65...7e7
Gjest Tigress Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Anten så er læraren din heilt vanvittig, eller så slit du med alvorleg mangel på sjølvinnsikt. Ingen vettuge folk reagerer slik du skriv utan grunn.
Gjest BonBon Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 "Jeg er en veldig utadvendt person som ikke er redd for å verken si ifra eller si det jeg mener." Er dette noe du selv anser som gode egenskaper i et menneske? Det er stor forskjell å si sin mening og være høflig og å si sin mening og være vulgær og spydig. Er du en av de som kommenterer støtt og stadig, kommer med småstikk og vitser eller stadig retter på læreren. Er det slik du er? Dette er ikke positive ting og ødelegger fryktelig for stemning og miljøet rundt deg. 4
Poserose Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Du kan gå til kontaktlæreren din, så kan dere ta en vurdering på hva som bør gjøres sammen. Hvis du går på en stor skole er det mulig å bytte klasse som blir undervist av en annen lærer, men da må du ha god grunn til det. Veilederen på skolen kan hjelpe til med det. Helsesøster er ikke en ansatt på skolen og kan egentlig ikke gjøre noe som helst. Uansett hvordan du er som person så skal ikke læreren skrike til deg. Det gjelder selv om du er alt det han sa du er.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #5 Skrevet 28. januar 2015 Jobber som lærer selv, har jobbet på både VGS og ungdomsskole. Hadde en elev sagt ifra til ledelsen om slik oppførsel(at en lærer roper ut til en elev at han hater eleven) så hadde det vært reaksjoner for læreren sin del. At en lærer sier at han hater deg, og at dette er noe ledelsen lukker ørene for , det har jeg vanskeligheter med å tro, uansett hva slags skole du måtte gå på. Som noen påpekte her, det må være hull i historien her eller at noe ikke stemmer med hele forklaringen din. En ting jeg lurer på; har du vært innkalt inn til ledelsen (helsesøster,andre lærere,rektor) ang din oppførsel eller lignende, eller er det kun denne ene læreren du har hatt diskusjoner/vanskeligheter med? Anonymous poster hash: 56df9...2c5 2
minister-mio Skrevet 28. januar 2015 #6 Skrevet 28. januar 2015 Du tar med deg klassens tillitsvalgte og snakker med rektor, ikke helsesøster.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Det er jo en helt lik tråd om dette, der ts kaller de som svarer i tråden for fitter, rævhoder, evneveike osv. Læreren blir kalt en håpløs gubbe m.m. Så historien er nok ikke så svart/hvit som ts fremstiller den, nei. Anonymous poster hash: 1eea1...d1d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå