AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Hei Hvordan er det å søke permisjon for et barn som går i 8. klasse? Det er snakk om mer enn 2 uker, ca 3,5 uker. Hvis foreldrene er skilt, kan den ene forelderen nekte? Og er det ulik praksis/retningslinjer fra kommune til kommune? Anonymous poster hash: abc9e...c1f
Gjest Solstråla88 Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Ville ikke søkt om fri til ferie for en 8 klassing. Tenk så mye undevisning han mister. Han får jo også veldig mye unødvendig fravær 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 På vår skole er det helt utenkelig. Det blir i tilfelle ugyldig fravær og muligens for lite grunnlag til å sette karakterer i totimersfag.Anonymous poster hash: 49f32...845 2
Kanutte Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Hos oss ville du normalt ikke fått innvilget permisjon til ferie.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Da må du ta barnet ut av skolen. Alt over 14 dager gjør at barnet skrives ut. Da mister barnet alle rettigheter det har på skolen. Etterpå må det skrives inn igjen. Det er foreldrene som da har undervisningsplikt. Er dere uheldige må barnet da begynne i ny klasse o.l.Anonymous poster hash: 83411...ddc 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Skolen vil sannsynligvis melde fra til barnevernet. Det er de pliktig til med barn som ikke får den skolegangen de har krav på.Anonymous poster hash: 7d932...637 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Kan jo være det er en spesiell grunn til at barnet må ut av skolen så lenge da. Kjenner ei som fikk 4 mnd igjen å leve, hun fikk da lov av rektor å ta ut sønne i 6 ukr fra skolen så de fikk reist til Bali sammen før hun døde..... Just sayin... Sitt ikke å tru med barnevernet før dere kjenner til bakgrunne! Skam dere! Anonymous poster hash: fd0b4...f72 8
Pinkee Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 Tror de fleste skoler krever at begge foreldrene er enig i en slik situasjon. Så lenge foreldrene har lik foreldrerett. Om man i det hele tatt får permisjon for et så langt fravær, varierer vel mye. Og, så spiller det vel inn hva slags ferie det er snakk om. Å være med mor på arkeologisk utgraving i Chile, er kanskje enklere, enn en vanlig syden tur. Da det første kan kalles alternativ undervisning.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #9 Skrevet 29. januar 2015 Hei Hvordan er det å søke permisjon for et barn som går i 8. klasse? Det er snakk om mer enn 2 uker, ca 3,5 uker. Hvis foreldrene er skilt, kan den ene forelderen nekte? Og er det ulik praksis/retningslinjer fra kommune til kommune? Anonymous poster hash: abc9e...c1f Skilt? Men har dere ordningen "Delt bosted"?Anonymous poster hash: b732a...ae3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #10 Skrevet 29. januar 2015 Kan jo være det er en spesiell grunn til at barnet må ut av skolen så lenge da. Kjenner ei som fikk 4 mnd igjen å leve, hun fikk da lov av rektor å ta ut sønne i 6 ukr fra skolen så de fikk reist til Bali sammen før hun døde..... Just sayin... Sitt ikke å tru med barnevernet før dere kjenner til bakgrunne! Skam dere!Anonymous poster hash: fd0b4...f72 Barnevernet kommer hjem til deg hvis barnet ditt ikke har vasket håret på 2 dager.Anonymous poster hash: b732a...ae3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #11 Skrevet 29. januar 2015 Barnevernet kommer hjem til deg hvis barnet ditt ikke har vasket håret på 2 dager.Anonymous poster hash: b732a...ae3 Du har problemer! Rett og slett.... Anonymous poster hash: fd0b4...f72 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #12 Skrevet 29. januar 2015 Barnevernet kommer hjem til deg hvis barnet ditt ikke har vasket håret på 2 dager.Anonymous poster hash: b732a...ae3 Da burde jeg ha fått besøk for lenge siden.Anonymous poster hash: 83411...ddc 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #13 Skrevet 29. januar 2015 Det er forresten ingen sammenheng i bv og at man skriver barna ut av skolen. Over 14 dager så er det ikke ferie lenger. Anonymous poster hash: 83411...ddc
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #14 Skrevet 29. januar 2015 Mine foreldre fikk lov av rektor til å ta oss ut av skolen for å ta ferie. Dette pga at pappa var ofte borte i flere mnd om gangen. Men de gjorde det aldri. Vi har tatt barna ut de to siste dagene på skolen en gang, og kommet en dager for sent tilbake på skolen. Dette var for at vi skulle være ned å feire store runde dager til familien i et annet land. Gikk ikke fly hver dag. Anonymous poster hash: 00437...562
Jolene Skrevet 29. januar 2015 #15 Skrevet 29. januar 2015 Det burde jo ligge en innmari god grunn til å ta ut en 8-klassing fra skolen så lenge. Dersom det ikke er noe annet enn ferie håper jeg virkelig at BV kommer på bane.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #16 Skrevet 29. januar 2015 Det burde jo ligge en innmari god grunn til å ta ut en 8-klassing fra skolen så lenge. Dersom det ikke er noe annet enn ferie håper jeg virkelig at BV kommer på bane. Nå får du skjerpe deg! Slutt med BV hysteriet! Når folk skal ringe BV for alt mulig rart så er det ikke rart dem ikke klarer å fange opp 2 mnd gamle babyer som blir misbrukt av faren sin!!! Anonymous poster hash: fd0b4...f72 4
Jolene Skrevet 29. januar 2015 #17 Skrevet 29. januar 2015 Nå får du skjerpe deg! Slutt med BV hysteriet! Når folk skal ringe BV for alt mulig rart så er det ikke rart dem ikke klarer å fange opp 2 mnd gamle babyer som blir misbrukt av faren sin!!! Anonymous poster hash: fd0b4...f72 Av den enkle grunn at en 8-klassing mister massevis av undervisning kan være et tegn på at ting ikke er som det skal i hjemmet. Enkelte foreldre prioriterer en billig ferie foran utdannelsen til barna, da kan det være flere underliggende problemer som burde sjekkes opp i. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #18 Skrevet 29. januar 2015 Av den enkle grunn at en 8-klassing mister massevis av undervisning kan være et tegn på at ting ikke er som det skal i hjemmet. Enkelte foreldre prioriterer en billig ferie foran utdannelsen til barna, da kan det være flere underliggende problemer som burde sjekkes opp i. Nå vet vi som SAGT IKKE årsaken til at de ønsker å ha han ute så lenge. Det kan VÆRE MANGE grunner for det. Kanskje mor og far jobber i sjømannskirken og skal ha opplæring i kirken i det nye landet de skal jobbe i. Da kan de få gutten ut av skolen og følge opp undervisningen derfra mens de er der. Eller som jeg nevnte over her, jeg kjenner en dame som fikk beskjed at hun hadde KUN 4 mnd igjen å leve, hun fikk da sønnen på 11 år 6 uker ut av skolen slik at de kunne reise til Bali sammen før hun døde. Det er mange grunner til at noen må ha så langvari fri. Men at du skal sitte der på din høye hest og påstå at det er noe galt i hjemmet uten å vite bakgrunne sier mer om deg enn de. Anonymous poster hash: fd0b4...f72 4
Jolene Skrevet 29. januar 2015 #19 Skrevet 29. januar 2015 Nå vet vi som SAGT IKKE årsaken til at de ønsker å ha han ute så lenge. Det kan VÆRE MANGE grunner for det. Kanskje mor og far jobber i sjømannskirken og skal ha opplæring i kirken i det nye landet de skal jobbe i. Da kan de få gutten ut av skolen og følge opp undervisningen derfra mens de er der. Eller som jeg nevnte over her, jeg kjenner en dame som fikk beskjed at hun hadde KUN 4 mnd igjen å leve, hun fikk da sønnen på 11 år 6 uker ut av skolen slik at de kunne reise til Bali sammen før hun døde. Det er mange grunner til at noen må ha så langvari fri. Men at du skal sitte der på din høye hest og påstå at det er noe galt i hjemmet uten å vite bakgrunne sier mer om deg enn de. Anonymous poster hash: fd0b4...f72 Dersom du hadde lest hva jeg skriver, hadde du lest dette: Det burde jo ligge en innmari god grunn til å ta ut en 8-klassing fra skolen så lenge. Dersom det ikke er noe annet enn ferie håper jeg virkelig at BV kommer på bane. Der skriver jeg jo rett ut at det burde ligge en god grunn til å ta en 8-klassing ut av skolen så lenge. Dermed vil jeg ikke akkurat si at jeg har satt meg på min høye hest. Til en annen gang; les før du blir så sinna og må ty til stråmanns-argumenter
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #20 Skrevet 29. januar 2015 Da må du ta barnet ut av skolen. Alt over 14 dager gjør at barnet skrives ut. Da mister barnet alle rettigheter det har på skolen. Etterpå må det skrives inn igjen. Det er foreldrene som da har undervisningsplikt. Er dere uheldige må barnet da begynne i ny klasse o.l.Anonymous poster hash: 83411...ddc Dette gjelder ikke hvis man må ta barnet ut av skolen pga. helsereise.Anonymous poster hash: 32df6...4e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå