AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Jeg har begynt å trene for ca. første gangen i mitt liv. Det går veldig greit så langt. Jeg er normalvektig, men vil gjerne få bedre kondis og bli sterkere generelt, kan også gjerne gå ned 5-6 kilo men det er ikke noe jeg fokuserer veldig på. Har nå holdt på i tre uker med et system hvor jeg trener kardio (de samme maskinene og samme varighet) 3-4 ganger i uken, og de samme styrkeøvelsene 3 ganger i uken. Svømmer også iblant. Bør jeg variere hva jeg gjør på trening mer? Er redd for at dette ikke er en effektiv måte å forbedre kondisen og gå ned de kiloene på, og har heller ikke lyst til å overbelaste en del av kroppen min. Tilleggsspørsmål: dersom jeg spiser en liten sjokolade (20-40 gram) flere ganger i uken som ikke er juksedag, men er påpasselig med at jeg holder meg i underskudd mtp kaloriinntak likevel, går det da greit å spise den sjokoladen eller må jeg stoppe helt med det? Tenker at når det er noe så lite kan det da ikke gjøre den helt store skaden. Anonymous poster hash: fb177...28d
WubWub Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Syntes du bør trene med kettlebells, 30min hver dag. Videoer med treningsprogram finner du på youtube
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Det spørs helt hva målene dine er, men i ditt tilfelle det målet er helt generelle ting som bedre kondis og sterkere generelt så kommer du stort sett til å få gode resultatet så lenge du svetter og blir litt andpusten. Du kommer til å få anbefalinger i hytt og pine, alt fra yoga til crossfit til kettleballs til styrketrening til jogging. Og vet du hva, samtlige fungerer helt utmerket. Finn den du liker, fortsett med den til treningen blir en vane og om du føler at du må jobbe med et spesifikt område om noen måneder, slik som å spesifikt jobbe med styrke eller kondisjon. Ja da gjør du det, uten noe om og men. Anonymous poster hash: 16afb...647
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 Det spørs helt hva målene dine er, men i ditt tilfelle det målet er helt generelle ting som bedre kondis og sterkere generelt så kommer du stort sett til å få gode resultatet så lenge du svetter og blir litt andpusten. Du kommer til å få anbefalinger i hytt og pine, alt fra yoga til crossfit til kettleballs til styrketrening til jogging. Og vet du hva, samtlige fungerer helt utmerket. Finn den du liker, fortsett med den til treningen blir en vane og om du føler at du må jobbe med et spesifikt område om noen måneder, slik som å spesifikt jobbe med styrke eller kondisjon. Ja da gjør du det, uten noe om og men. Anonymous poster hash: 16afb...647 Takk for godt svar. Da satser jeg bare på å fortsette med det jeg holder på med siden jeg trives med det, og evt. endre på noe dersom jeg begynner å kjede meg med rutinen. Og dette med den sjokoladen…? Har prøvd å unnlate den, men jeg er så glad i sjokolade og synes det er koselig å kunne kose meg litt på kvelden. Anonymous poster hash: fb177...28d
grrwaffmjau Skrevet 30. januar 2015 #5 Skrevet 30. januar 2015 Får du sjokoladen til å passe inn i kaloribudsjettet ditt kan du fint fortsette og nyte den.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #6 Skrevet 30. januar 2015 Får du sjokoladen til å passe inn i kaloribudsjettet ditt kan du fint fortsette og nyte den. Flott! Takk for svar Anonymous poster hash: fb177...28d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå