Pjuk Skrevet 7. august 2004 #1 Skrevet 7. august 2004 Nå vil advokaten til somalieren som gikk amok på trikken og drepte en person, kreve at vedkommende person som solgte kniven, bør bli medansvarlig for drapet... ha ha herregud,,, er dette Norge,,,er det virkelig tilfelle??? Hva med den fabrikken som produserte våpenet da?? skal ikke de også bli medansvarlig?? Hva med stålprodusenten.. hva med designeren. Hva med Sylvester Stallone som brukte denne kniven i sine filmer?? Herved så mener jeg at Sylvester Stallone bør anklages for drapet.. Hva med somalieren da???? åå han??? nei han er en stakker som hører stemmer,., så han er ute av bildet...la oss forstå oss i hel på galninger som går amok,,, neste gang du er på trikken og en somalier hører stemmer... så husk å vær solidarisk, spør først hvor han har kjøpt kniven, før han stikker den i brystet på deg... kanskje noen hører navnet på butikken i det du segner om på gulvet, slik at gjerningsmannen kan taes,, somaileren derimot får advokathjelp , sykehusopphold, senere kanskje en liten ferietur til Somalia,, så tilbake yil Norge med progessiv oppfølgning og hjelp fra kreti og pleti,,, stakkar og får ett psykriatisk klapp på skulderen.. Men skyldig,,, ha ha åå neida den som solgte kniven er nå den skyldige,,,??
Pjuk Skrevet 7. august 2004 Forfatter #2 Skrevet 7. august 2004 Nå er det sikkert mange med forslag til straff eller behandling av Somalieren. Personlig mener jeg at han burde blitt fløyet ned til Somalia og sluppet ut i fallskjerm,,, ferdig arbeid,,,,
nat26 Skrevet 7. august 2004 #4 Skrevet 7. august 2004 Nå er det sikkert mange med forslag til straff eller behandling av Somalieren. Personlig mener jeg at han burde blitt fløyet ned til Somalia og sluppet ut i fallskjerm,,, ferdig arbeid,,,, Heldigvis er det ikke du som skal ta avgjørelsen.Herregud,han kan ikke bli sendt til Somalia,mannen er norsk stasborger jo!!!Jeg synes han skal sone en straff her i Norge akkurat som alle andre nordmenn hadde gjort!Men å slippe unna med psykiatrisk behandling? :fy:
Væren Skrevet 7. august 2004 #5 Skrevet 7. august 2004 Jeg vil på ingen måte erklære meg som rasistisk eller generelt imot innvandring. Jeg lider heller ikke av langt utviklet fremmedfrykt. Jeg forstår også at mange flyktninger og asylsøkere har opplevd skjellsettende traumer og sett graverende ting som har skadet dem for livet. Men når innvandrere begår så ekstreme handlinger som dette, synes jeg nesten at returbillett til deres opprinnelige hjemland er det eneste vi burde spandere. Vi har nok kriminelle i dette landet, om vi ikke skal importere dem. Men ettersom jeg har forstått, så var denne somalieren norsk statsborger. Så da er han nok "vår" allikevel... Trist for alle somaliere som er lovlydige og oppholder seg her i landet fordi de faktisk trenger det. Jeg kjenner noen, og det er hyggelige og sympatiske folk. Når det gjelder skyldspørsmålet, så må man stikke fingeren i jorda... Tenk på alle drap som opp igjennom tidene er blitt begått med "stump gjenstand" - altså messingkandelaberet på peishylla; skal man da saksøke smeden som har laget messingstaken? Skal man saksøke produsenten av kokkekniver og biffbestikk? Hva med drukning? Skal man saksøke Ifö eller Porsgrund som har produsert og levert badekaret vedkommende ble druknet i? Herre Jemini; vi er frie mennesker, og er selv ansvarlig for våre handlinger!!! Hva om jeg blir så sint at det svartner for meg; jeg går bananas og dreper naboen i affekt - skal jeg da kunne påberope meg å ha vært sinnsyk i gjerningsøyeblikket? Jeg husker jo ingenting? Er det virkelig så enkelt? *bruker et kort øyeblikk til å vurdere muligheten* Jeg vet jo at det ikke er så enkelt, da... Men man blir jo litt forbannet! :evil:
Gjest Valhalla Skrevet 7. august 2004 #6 Skrevet 7. august 2004 Jeg synes det hadde vært greit å gå gjennom asylsakene på nytt og se hvilke som var gitt på feil grunnlag. Deretter trekke tilbake eventuelt statsborgerskap. Vår grense har vært for full av hull.
nat26 Skrevet 7. august 2004 #7 Skrevet 7. august 2004 Jeg synes det hadde vært greit å gå gjennom asylsakene på nytt og se hvilke som var gitt på feil grunnlag. Deretter trekke tilbake eventuelt statsborgerskap. Vår grense har vært for full av hull. Det går dessverre ikke.Hva er feil grunnlag i deine øyne?
Gjest Valhalla Skrevet 7. august 2004 #8 Skrevet 7. august 2004 Hva mener du går ikke? ALT går hvis man bestemmer seg for det,ingenting er satt i stein. Feil grunnlag=løgn Siden det er så mange som slipper inn på det uklare "humanitære årsaker" er det altså en haug av mennesker som egentlig ikke kvalifiserer til asyl,men får det likevel.
Gjest TomKrus Skrevet 7. august 2004 #9 Skrevet 7. august 2004 Jeg synes det hadde vært greit å gå gjennom asylsakene på nytt og se hvilke som var gitt på feil grunnlag. Deretter trekke tilbake eventuelt statsborgerskap. Vår grense har vært for full av hull. Fra udi sine egne tall antar man at omtrent en av tre asylsøkere faktisk trenger asyl. Tar man med at vi ikke engang tar inn en av tre søkere, så tror jeg ikke så fryktelig mange slipper gjennom på feilaktige grunner.
nat26 Skrevet 7. august 2004 #10 Skrevet 7. august 2004 Asyl og humanitær grunnlag er to forskjellige ting.Det er svært få som får asyl i Norge og de blir grundig sjekket.Resten får oppholdstillatelse på humanitær grunnlag,grunnen kan være at de kommer fra et land hvor det er borgerkrig,har sykdommer som ikke kan behandles i hjemlandet(HIV) etc.
Gjest Valhalla Skrevet 7. august 2004 #11 Skrevet 7. august 2004 Det er ikke vanskelig å lage seg en løgnhistorie,særlig når man ikke kan bevise hvem man er.
Gjest TomKrus Skrevet 7. august 2004 #12 Skrevet 7. august 2004 Det er ikke vanskelig å lage seg en løgnhistorie,særlig når man ikke kan bevise hvem man er. Det er ikke vanskelig å ikke gjøre det heller. Tidligere har du nevnt at 90 prosent av asylsøkerne ikke hadde papirer, stemmer det? Likevel blir nærmere 80 prosent av asylsøknadene avvist, så noe klarer man da å få ut av disse samtalene med dem.
Gjest Valhalla Skrevet 7. august 2004 #13 Skrevet 7. august 2004 Udi har egeninteresse. Om en som meg og ett parti med mine synspunkter hadde kommet til makten hadde mange av dem mistet jobben :-) Det er klart at de som jobber i asylindustrien vil opprettholde et godt inntrykk av ressursene de tjener penger på
nat26 Skrevet 7. august 2004 #14 Skrevet 7. august 2004 Udi har egeninteresse. Om en som meg og ett parti med mine synspunkter hadde kommet til makten hadde mange av dem mistet jobben :-) Det er klart at de som jobber i asylindustrien vil opprettholde et godt inntrykk av ressursene de tjener penger på Er glad en som deg ikke har makt jeg
Gjest Fighter Skrevet 7. august 2004 #15 Skrevet 7. august 2004 Jeg trodde denne tråden skulle handle om våpenet og våpensalg. Jeg synes det er hårreisende at slike kniver som han burkte blir solgt i butikken. Brukes de til annet enn å drepe?
Gjest TomKrus Skrevet 7. august 2004 #16 Skrevet 7. august 2004 Det er klart at de som jobber i asylindustrien vil opprettholde et godt inntrykk av ressursene de tjener penger på Udi er et statlig organ under kommunal- og arbeidsdepartement (var, nå er det vel sikkert under kommunal- og regional). Statlige organer tjener sjeldent penger, de forvalter penger. Men konspirer som du vil.
nat26 Skrevet 7. august 2004 #17 Skrevet 7. august 2004 Jeg trodde denne tråden skulle handle om våpenet og våpensalg. Jeg synes det er hårreisende at slike kniver som han burkte blir solgt i butikken. Brukes de til annet enn å drepe? Lurer på det jeg og
~sikka~ Skrevet 7. august 2004 #18 Skrevet 7. august 2004 For en gangs skyld er jeg faktisk fullstendig enig med Valhalla....
Gjest TomKrus Skrevet 7. august 2004 #19 Skrevet 7. august 2004 Lurer på det jeg og Har dere sett kjøttkniver man kan få tak i? Skal de forbys? hva med økser? Hva med våpen generelt? Hvor mange slike rambokniver selges i året? Siden en har blitt drept av en slik i år, kan man anta at det har blitt solgt en, siden disse bare brukes til drap. Eller hva mener du, fighter?
Pjuk Skrevet 7. august 2004 Forfatter #20 Skrevet 7. august 2004 I kjølvannet av denne saken, står nå Bondevik fram og lover mer midler til psykiatrien. Vil for eksempel ett tilskudd på 1 milliard være løsningen?? Er det kanskje også en løsning å forby store kniver?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå