Gå til innhold

Kommer du frem på holka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette må være noe av det glatteste som har vært i moderne tid. Hvordan overlever dere? Brodder, pigger, andre tips? Jeg ser stadig folk som fyker ubesværet frem mens andre klamrer seg til lyktestolper. Har prøvd ulike brodder, men syns de fleste er fryktelig kronglete å få på. Pluss at de da er vonde å gå på innendørs, i butikker, på buss osv. Syns også man kjenner broddene for godt gjennom sålen. Her går det bare an å gå i veien nå, men det er mye trafikk og bilene tuter som gale. En bilist hyttet med neven til meg da han måtte stoppe mens jeg hang på panseret hans og prøvde å få balansen på fortauet. Noen tutet til og med da jeg gikk ytterst på fortauet, innerst var det bratt isfonn og umulig å klatre en gang. 20 minutter forsinket på jobb da det tok et kvarter ekstra å komme seg helskinnet til bussholdeplassen :vetikke:

Anonymous poster hash: c3d62...941
Videoannonse
Annonse
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Ingen holke i Bergen

Skrevet

Jeg er gravid og holder meg inne, jeg :P

Men ellers tryner jeg litt rundt med stil!

• Liker 1
Gjest Haaploes
Skrevet

Disse er min redning!

Smetter de bare av og på når jeg skal inn og ut :-)

Skrevet

Disse er min redning!

Smetter de bare av og på når jeg skal inn og ut :-)

Prøvde jeg også, men de var jo superharde å få på, ingen smetting her. Hvilken skostørrelse har du?

Skrevet (endret)

Bruker brodder! Har noen jeg kjøpte på skobutikk som jeg fester foran over tærne og drar de bakover over hælkappen på skoene. Lett å smette av når jeg kommer innendørs igjen.

Ellers så er teorien min å gå fort, veldig fort, for da rekker man ikke å ramle.... hvis man stivner helt og tar museskritt så sklir man raskere. Eneste dumme med denne superideen min er at man slår seg så innmari når man først tryner....

Noe ala disse er det jeg har:

http://www.skistart.com/nor/slipstoppers-skibeskyttelse-brodder.html?gclid=CjwKEAiArqKmBRCOj_qfmuqinnYSJAAkAYwGk0I3iwn3T1SEjrtPpTxutdM7pTjUrY-h0qdP-tUg4hoCOjHw_wcB

Endret av skruf
Skrevet

Ellers så er teorien min å gå fort, veldig fort, for da rekker man ikke å ramle....

Det rekker man dessverre, etter min erfaring :P

• Liker 1
Skrevet

Har skokjetting.

Strikk med ståltråd rundt som skoene settes inni og settes fat med borelås opp på foten. (Kjøpt på Jernia).

Veldig elegant, men å gå forbi alle med rak rygg er særs elegant!

Anonymous poster hash: fdedc...280

Skrevet

Høye vinterstøvler så jeg kan gå i djupsnøen i grøfta...

Anonymous poster hash: fa87d...b2b

• Liker 2
Skrevet

Har brodder.. sorte med åtte pigger under 4 foran 4 bak... plaststerke. var 5 pluss her i dag så slapp dem.Men på butikktur har jeg med en kiwimiljøpose for å ha de oppi mens jeg handler. :)

Skrevet

Jeg har hørt om et tips jeg ikke har fått testet enda, slike strikker som er på norgesglass og lignende? Ta flere og surr rundt skoen. Strikken må være ru og ikke glatt. Ett annet tips, som jeg mistenker er bare fleip, er slik spray som brukes på bildekk. Sprayes under skosålen.

Fortell meg om det virker dersom dere tester det :fnise:

Skrevet

Bruker rullestol så det er umulig å bevege seg utendørs jan-mars.

Anonymous poster hash: ba2a0...bef

Skrevet

Vet om noen eldre damer som har strikka-ullsokker og drar de over skoene når de går på isen. Ser på trynet ut, men fungerer visst supert..

Skrevet

Det med ullsokker utenpå skoene har jeg også hørt skal være supert, men har ikke testet det ut selv enda. Kanskje jeg må gjøre det :)

Skrevet

Sykkel med piggdekk :)

• Liker 1
Skrevet

Ei på jobben brukte ullsokker utenpå skoene, og var storfornøyd med det.

Anonymous poster hash: 13644...342
Gjest Tigress
Skrevet

Sykkel med piggdekk er faktisk heilt genialt, men så tek eg toget til byen, og då har eg ikkje piggdekk lenger. Då er det brodder som gjeld. Det er litt fikling, men det sparar eg lett inn ved at eg faktisk kan gå ganske normalt.

Skrevet

Jeg bruker piggsko. Da går jeg alltid trygt om vinteren, selv på is :)

12679469.jpg

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld at jeg spør men "holka" ? :klo:

Skrevet

Unnskyld at jeg spør men "holka" ? :klo:

Holka, bedre kjent som rævaballføre :laugh:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...