AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Hei, Jeg tok nettopp en graviditetstest som viste negativ, det er da ca. 1 1/2 time siden jeg var på do sist (sorry), testet dessverre ikke i morges ettersom jeg var sikker på at mensen ville komme. Idag er IKM og jeg har ikke fått mens. Jeg har en ganske kort lutealfase, eggløsning er ca. 10 dager siden. Jeg leste på nett at hvis man er på IKM dagen så kan man teste når som helst på døgnet, men gjelder dette også hvis det er 10 dager siden eggløsning? Takk for svar Anonymous poster hash: 3b64d...ea2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Man kan teste tidlig, men er en del som uansett ikke får noe utslag på testen før noen dager senere. Er individuelt hvor raskt hcg stiger i blodet. Særlig rett før/etter forventet mens, så er det nok uansett tryggest å bruke morgenurin, da konsentrasjonen av hormonet er høyest. Det står ofte på testene at man kan ta de når som helst på dagen, men på apoteket sier de alltid at man skal bruke morgenurin - uansett hvilken test man kjøper. Jeg tror det er tryggest, sælig om man tester tidlig. Anonymous poster hash: b344f...583
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Det er IKM idag da, men det er vel allikvel tidlig med 10 dpo, eller? Anonymous poster hash: 3b64d...ea2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 10 dager etter eggløsning kan være for tidlig ja. Det med testing på ikm gjelder aller helst for normale lutealfaser, dvs 14 dager. Anonymous poster hash: d4a5a...977
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Negativ test idag også, men fortsatt ingen tegn til mensen. Da er vel håpet der fortsatt : Anonymous poster hash: 3b64d...ea2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 10 / 11 DPO er veldig tidlig selv om du har kort lutealfase. Opplegget fra egget blir befruktet til det har festet seg og deretter at kroppen produserer HCG er jo det samme uansett, og noen trenger rett og slett lengre tid enn 10 dager dpo for å få nok hcg til å slå ut på test. Er selv 11 dpo i dag.. Testet i går, men negativt :/ Føler på meg at alt håp er ute, men så lenge tanta holder seg unna så er det håp Du kan jo vente til 14 dpo, så lenge du ikke får mensen, og da burde det jo vises på en test. Anonymous poster hash: 4fc65...5e1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Jeg ville tatt en test hvis jeg var deg Lykke til! Anonymous poster hash: 47309...ba1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 æsj, tok en test nå, negativ! klarer ikke å holde meg, hehe. Hvordan klarer dere å la vær å teste? Anonymous poster hash: 3b64d...ea2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå