AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Ingen på jobb streiket i dag! Og vi er nesten alle innleide. Ingen får langvarige kontrakter på over ett år, da fornyes det! Så farvel til pensjon. De kaller oss heldige og nevner vi noe ang. forholdene blir vi uglesett av ledelse og HR. Alle jobber ekstremt lange dager og det spres frykt ved at de som viser dårlige resultater må gå. Jobber 42 timers lange uker og får aldri overtid. Vi får mobil og pc slik at vi kan jobbe hjemmefra når det er noe kritisk hjemme eller sykdom. Og dette skal være bra? Anonymous poster hash: ba6ca...40b 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Det var dritkjedelig å vente på bussen. Anonymous poster hash: 9d88a...ba3 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Ingen på jobb streiket i dag! Og vi er nesten alle innleide. Ingen får langvarige kontrakter på over ett år, da fornyes det! Så farvel til pensjon. De kaller oss heldige og nevner vi noe ang. forholdene blir vi uglesett av ledelse og HR. Alle jobber ekstremt lange dager og det spres frykt ved at de som viser dårlige resultater må gå. Jobber 42 timers lange uker og får aldri overtid. Vi får mobil og pc slik at vi kan jobbe hjemmefra når det er noe kritisk hjemme eller sykdom. Og dette skal være bra?Anonymous poster hash: ba6ca...40b Får man ikke spart opp pensjon som midlertidig ansatt? Anonymous poster hash: 8f86f...020 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Best å lære seg pensjonsreglene før du forsøker å slenge drit. 42 timers uke er også helt normalt. Hvis du leser det nye forslaget skal ingen kunne gå i samme midlertidige stilling år etter år, da må de ansettes fast. Nye kan heller ikke ansettes i den samme midlertidige stillingen noen nettopp er fjernet fra, så for ditt vedkommende blir det faktisk bedre. Jeg personlig er mot forslaget, men det er pga ending i søndagsbestemmelsene.Anonymous poster hash: da94a...17f 5
Testosteron Skrevet 28. januar 2015 #5 Skrevet 28. januar 2015 Jeg vet ikke om de foreslåtte endringene er gode eller dårlige, men jeg er skeptisk til streik som virkemiddel for å beholde arbeidsmiljøloven som den er. Det er Stortinget som bestemmer lovene, og sammensetningen av Stortinget bestemmes ved valg. Å streike for å få gjennom viljen sin når det gjelder arbeidsmiljøloven er udemokratisk. Streik går ut over uskyldige. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #6 Skrevet 28. januar 2015 Politisk streik er jeg mot. Det er stortinget (dvs folket) som skal avgjøre politikken som føres, ikke LO. Skuffet over at YS har hengt seg på selv om de liksom skal være apolitisk. Hos oss valgte nesten ingen av de organiserte å delta i denne streiken. Det ble heller jobbet overtid fordi folk ikke kom seg hjem til vanlig tid. Anonymous poster hash: fba6c...104 3
Testosteron Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Politisk streik er jeg mot. Det er stortinget (dvs folket) som skal avgjøre politikken som føres, ikke LO. Skuffet over at YS har hengt seg på selv om de liksom skal være apolitisk. Hos oss valgte nesten ingen av de organiserte å delta i denne streiken. Det ble heller jobbet overtid fordi folk ikke kom seg hjem til vanlig tid. Ingen på jobben min streiket heller. Riktig nok er det et lite mindretall som er fagorganisert
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 Politisk streik er jeg mot. Det er stortinget (dvs folket) som skal avgjøre politikken som føres, ikke LO. Skuffet over at YS har hengt seg på selv om de liksom skal være apolitisk. Hos oss valgte nesten ingen av de organiserte å delta i denne streiken. Det ble heller jobbet overtid fordi folk ikke kom seg hjem til vanlig tid. Anonymous poster hash: fba6c...104 Ikke glem Unio. Totalt organiserer de tre 1,5 millioner arbeidstakere.Anonymous poster hash: 8276d...325
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #9 Skrevet 1. februar 2015 Ingen på jobb streiket i dag! Og vi er nesten alle innleide. Ingen får langvarige kontrakter på over ett år, da fornyes det! Så farvel til pensjon. De kaller oss heldige og nevner vi noe ang. forholdene blir vi uglesett av ledelse og HR. Alle jobber ekstremt lange dager og det spres frykt ved at de som viser dårlige resultater må gå. Jobber 42 timers lange uker og får aldri overtid. Vi får mobil og pc slik at vi kan jobbe hjemmefra når det er noe kritisk hjemme eller sykdom. Og dette skal være bra? Anonymous poster hash: ba6ca...40b Jeg jobber også 45+-timers uker uten overtid (det er ikke akkurat ekstremt lange dager med åtte-ni timer om dagen, altså), og har mobil og pc hjemme. Men jeg er fast ansatt, så det har nok neppe noe med at du er midlertidig ansatt å gjøre. Dessuten vil det nye forslaget føre til at man må få fast ansettelse etter to år, så da vil ikke bedrifter kunne holde på som arbeidsgiveren din gjør. Du har en elendig arbeidsgiver, høres det ut som. Men at det er kjipt hos dere har ingen sammenheng med det som nå foreslås. Anonymous poster hash: dc7b3...df8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå