Gå til innhold

Hvorfor skal en få barn når de skal sutes bort i barnehage etter det første året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette forstår jeg ikke.

For meg så virker det som om at ALLE SKAL HA BARN, men når det første leveåret så skal de sendes rett i barnehage. Og da virker det slik at når de er passert et år så skal de ut av huset fort som mulig..og aller helst så skal de ikke vise seg hjemme hos mor og far i det heltatt.

Jeg lurer på hvorfor i alle dager skal en få barn etter siden en skal dytte de vekk i barnehage. Dette pga å holde de hjemme fra det trygge hjemmet og foreldrene ikke årker/vil ha de lengre.

Da forstår jeg rett og slett ikke visten med å få barn.

Dette provoserer meg kraftig og jeg har en følelse av at det er slik samfunn vi vil ha. kort sagt på den måten: Lag barn og få de vekk og bort fra huset for det er alt for mye ansvar å ta vare på de hjemme. Og tankegangen videre er da: "Ikke kom tilbake til det huset du trodde du bodde for vi kan ikke hjelpe deg med å få deg til å bli folk av. Og du kan bare glemme å få penger av oss..de må du skaffe selv."

En får ta vare på barna og passé på de slik at det får god start på livet til de skal i skolen ellers så får en gi f***n å lage barn og tenke kun på seg selv og prioitere seg selv...

ER DET SLIK SAMFUNN VI ØNSKeR????

Anonymous poster hash: 4792c...0a4
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva mener du folk skal gjøre da? Fåtallet tjener nok til å kun ha den ene av forelderen i arbeid.

Anonymous poster hash: 91f8e...915
  • Liker 9
Skrevet

For en forvrengt synsvinkel :s

• Liker 25
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Jeg lar ikke være å få barn på grunn av de få årene de må i barnehage. Det er bare en liten del av livet deres. Og vi har tid sammen på ettermiddagen, helgene og ferier.

Jeg vil heller ikke kalle det å "stue vekk", når det er tydelig at hun trives.

Hvorfor du skal provoseres av dette skjønner jeg ikke. Jeg er heller glad for at vi har kommet så lang at man kan kombinere jobb og barn.

• Liker 19
Skrevet

Bli så provosert du bare vil; jeg er glad vi har barnehager og ønsker flere barnehageplasser velkommen.

Anonymous poster hash: 01961...e14
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Helt enig ts! Folk (helst kvinner) er desperat etter å få barn. Så blir de kastet i barnehage! Verden ER rar og ekkel!

Endret av Tissefant
  • Liker 4
Skrevet

Hvis du lever fint på 970kr barnetrygd i måneden er det bare å bli hjemme. Hvis du som de fleste andre trenger mer penger for å få det til å gå rudnt, leverer du ungen i bhg og drar deg på jobb. Eller dropper å få barn i dt hele tatt.

Anonymous poster hash: cebe6...3a6

• Liker 4
Skrevet

TS: Jeg må si at til dere som har en økonmisk unskylding rundt dette så er den svært tynn. Dere burde ha tenkt på før dere hadde begynt å mekke barn på sengerommet. Dere burde ha tenkt etter hvor mange barn har vi penger til og ikke å begynne hekke før det. Det er noe som heter tæring etter næring.

• Liker 2
Gjest Olivia Benson
Skrevet

TS: Jeg må si at til dere som har en økonmisk unskylding rundt dette så er den svært tynn. Dere burde ha tenkt på før dere hadde begynt å mekke barn på sengerommet. Dere burde ha tenkt etter hvor mange barn har vi penger til og ikke å begynne hekke før det. Det er noe som heter tæring etter næring.

Jeg hadde villet jobbe selv om vi klarer oss med en inntekt. Jeg kan både være egoistisk å ha et eget liv, samtidig som jeg klarer å oppdra barnet på en god måte.

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde villet jobbe selv om vi klarer oss med en inntekt. Jeg kan både være egoistisk å ha et eget liv, samtidig som jeg klarer å oppdra barnet på en god måte.

Jeg tror fint at en skal kunne klare seg med kun inntekt. Det er bare det at folk skal ha og skal ha....

• Liker 4
Skrevet

Du høres ut som moren min; full av hat mot de som "hiver ungene i barnehage", og setter seg selv på pidestall fordi hun er husmor.

Vet du hva? Jeg ville hundre ganger heller ha gått i barnehage enn å være hjemme med henne.

• Liker 25
Skrevet

Helt enig ts! Folk (helst kvinner) er desperat etter å få barn. Så blir de kastet i barnehage! Verden ER rar og ekkel!

Tusen takk du har forstått det.

Skrevet

Du høres ut som moren min; full av hat mot de som "hiver ungene i barnehage", og setter seg selv på pidestall fordi hun er husmor.

Vet du hva? Jeg ville hundre ganger heller ha gått i barnehage enn å være hjemme med henne.

Da er du har du et stort problem dersom du ikke vil hvære hjemme hos mor og far. Du har mistet mye av verdiene som ellers av samfunnet har mistet....

Skrevet

Du får bare venne deg til det ts. Norske foreldre vil at barna deres skal institusjonaliseres nærmest fra de har trøkket ungen ut av livmora. Hadde de ikke fått den muligheten hadde nok halvparten av dagens foreldre slettes ikke giddet å få barn. Da de måtte ha gitt for mye avkall på sitt eget liv.

De egentlige foreldrene er ikke de biologiske, men barnehagetantene, lærere og SFO-ansatte..

Anonymous poster hash: 99620...c9e
  • Liker 3
Skrevet

Og hva mener du folk skal gjøre da? Fåtallet tjener nok til å kun ha den ene av forelderen i arbeid.

Anonymous poster hash: 91f8e...915

Har ikke folk rå til barn så ikke få barn! Så enkelt er det. Flere som ikke jobber, der ene er i jobb eller er uførepensjonister klarer fint å oppdra unger.

Skrevet

Du får bare venne deg til det ts. Norske foreldre vil at barna deres skal institusjonaliseres nærmest fra de har trøkket ungen ut av livmora. Hadde de ikke fått den muligheten hadde nok halvparten av dagens foreldre slettes ikke giddet å få barn. Da de måtte ha gitt for mye avkall på sitt eget liv.

De egentlige foreldrene er ikke de biologiske, men barnehagetantene, lærere og SFO-ansatte..

Anonymous poster hash: 99620...c9e

Jepp det er ikke foreldrene som oppdrar sine egne barn.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal

Har ikke folk rå til barn så ikke få barn! Så enkelt er det. Flere som ikke jobber, der ene er i jobb eller er uførepensjonister klarer fint å oppdra unger.

TS: Du har forstått dette. Blomster er på vei til deg. Tusen takk at det er noen som mener det samme meg.

Skrevet

Må si meg litt overrasket over noen av svarene her. Kan det hende at de som responderer som TS enten er hengivne husmødre som lever på sine menn og nekter å la sine barn sosialiseres før de må begynne på skole, har en dritdårlig jobb og generelt er misfornøyd med livet, ikke har mann og derfor ikke kommer til å få barn på en stund, eller rett og slett er mann selv? Ikke vet jeg.

Anonymous poster hash: c44fe...7d5
  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...