AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Hei! Jeg skal kjøpe meg alpinski tenkte jeg. Jeg er nybegynner og har leid ski før og jeg er så liten at jeg må ha de korteste skiene de har for voksne om jeg ikke skal gå ned til junior. Han sa at juniorski var enklere ski enn de for voksne, så det er kanskje ikke lurt for meg å kjøpe. Jeg fikk også beskjed om at jeg burde ha ganske korte ski siden jeg er nybegynner. Det jeg lurer på er hvor lange ski jeg bør ha ca? Jeg er 158-160 høy. Er ski på ca 148-150 passe for meg? Anonymous poster hash: 368e9...9b4
Supraspinatus Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Hei! Jeg skal kjøpe meg alpinski tenkte jeg. Jeg er nybegynner og har leid ski før og jeg er så liten at jeg må ha de korteste skiene de har for voksne om jeg ikke skal gå ned til junior. Han sa at juniorski var enklere ski enn de for voksne, så det er kanskje ikke lurt for meg å kjøpe. Jeg fikk også beskjed om at jeg burde ha ganske korte ski siden jeg er nybegynner. Det jeg lurer på er hvor lange ski jeg bør ha ca? Jeg er 158-160 høy. Er ski på ca 148-150 passe for meg? Anonymous poster hash: 368e9...9b4 Du er ikke nybegynner for evig. Jeg kjører med ski som er like lange som meg. Før hadde jeg ski som var lengre enn meg. Dette er frikjøringsski. Hovedregelen er at jo mer du vil svinge kort, jo kortere ski. Men for korte ski er ikke fartstabile. Derfor ser du at utforski ofte er veldig lange 200-220cm for menn, mens slalomski er langt kortere. Jeg ville derfor kjøpt ski som var 150-160cm. Det eneste som egentlig spiller en rolle for utleiere er hvordan de har plassert bindingene i forhold til størrelsen på skoene. Lave folk brukere som oftest mindre sko. Ikke vær bekymret for om du har for lange ski. Det går fort å lære seg grunnleggende skiteknikk. Jeg anbefaler uansett å bruke penger på en instruktør. Det er godt investerte penger om du har tenkt å stå litt på ski i blant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå