AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Jeg flytter hjem til Norge etter et utenlandsopphold. Har hatt folkeregistrert adresse her lenge, og mottatt all post hit. Når jeg flytter hjem skal jeg etterhvert overta min egen leilighet, der jeg har hatt leietakere en lengre periode. Oppsigelsestiden er tre måneder, og i dette mellomrommet vil jeg bo mesteparten av tiden hos foreldre. Jeg vil ikke endre adresse til min leilighet mens leietakere fortsatt bor der, da det vil bli slitsomt for dem å motta post til meg og måtte sortere ut. Men jeg vil heller ikke få post hjem til foreldre - en årsak er at jeg har en snokete mor som bryr meg med mye, samt at jeg da må endre to ganger og slikt tar tid og det kan bli kluss. Noen fortalte meg en gang at det er mulig å "holde" posten. Dvs. at du har en adresse men posten blir ikke sendt ut fra det lokale kontoret men holdt der, slik at man går og henter den, som i en postboks. Noen som har erfaring med dette eller vet hvordan det ordnes? Anonymous poster hash: 53778...8ae
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Du har flere alternativer: -postboks -betale for at Posten oppbevarer all post (som ved ferie), men du vil da gå glipp av fakturaer -Digipost -få posten levert hjem til en venn -poste restante nærmeste postkontorAnonymous poster hash: c0106...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Podte Restante, du tenker på? Gå og les på posten sider. Husk at om du nå bor i utlandet så er det posten der du nå mottar posren som må kontaktes. Ellers virker det som om det enkleste er at du får en postboks nær leiligheten din.Anonymous poster hash: 65246...b11
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Podte Restante, du tenker på? Gå og les på posten sider. Husk at om du nå bor i utlandet så er det posten der du nå mottar posren som må kontaktes.Anonymous poster hash: 65246...b11 Jeg skal ikke ha postboks i utlandet, men i Norge. Dvs. jeg endrer til norsk adresse og oppretter postboks hjemme og all post går dit. Trenger ikke kontakte britisk postvesen. Anonymous poster hash: 53778...8ae
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Du har flere alternativer: -postboks -betale for at Posten oppbevarer all post (som ved ferie), men du vil da gå glipp av fakturaer -Digipost -få posten levert hjem til en venn -poste restante nærmeste postkontorAnonymous poster hash: c0106...3b1 Jeg sjekket postboks via Posten, og syntes nå ikke betingelsene var enormt gode (pris + en måneds advarsel). Men det blir vel det jeg ender opp med. Digipost har jeg allerede men der får jeg bare et sjeldent brev. Mesteparten sendes ikke elektronisk selv om jeg opprettet det. Anonymous poster hash: 53778...8ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå