Gjest heksa Skrevet 6. august 2004 #1 Skrevet 6. august 2004 alle de derre seriene, tenker da på millionæren, unkaren o.sv.Hvorfor gjør dere det?
Gjest Valhalla Skrevet 6. august 2004 #2 Skrevet 6. august 2004 Fordi det er spennende og underholdene?
Gjest heksa Skrevet 6. august 2004 #3 Skrevet 6. august 2004 jeg spør fordi jeg ser at alle diskutere de serien ,men jeg har ikke sett en eneste episode av noen av de..
Gjest lilletroll Skrevet 8. august 2004 #4 Skrevet 8. august 2004 Ett titt og du er hekta.... Nei HVORFOR??? Aner ikke....synes bare det er festlig å se på.....(og ja, jeg følger ALLE )
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2004 #5 Skrevet 8. august 2004 Det har vel litt med dette som medievitenskapen har gitt navnet 'ironic viewing'. Og i det ligger vel at vi får glede av å se enkelte program fordi vi ser dem i en ironisk kontekst. Men kanskje kan vi legge til det jeg kaller 'cringe' faktoren til disse realityshowene. De får meg nemlig til å slå meg på panna og si 'oh, my gawd!' når deltakerne gjør noe pinlig, idiotisk, latterlig etc. Denne cringe faktoren har du ikke i mange andre TV-format, annet enn kanskje noen dårlige såpe operaer - og dine egne hjemmevideoer (men der er cringe faktoren gjerne ubehagelig, ikke underholdene). For eksempel fulgte jeg selv med på Millionæren sånn halvveis, ikke fordi jeg lurte på hvem han kom til å ende opp med, men fordi han som spilte Millionæren var slik en opplagt dust at det ble komisk i seg selv. Foklarte det litt hvorfor noen av oss ser på slike serier?
Gjest Gjesta Skrevet 8. august 2004 #6 Skrevet 8. august 2004 Egentlig er det ikke meninga.. men når du først ser noe..så vil du jo gjerne se hvordan det går.. jeg kommer ofte på ufrivillig litt ut i sesongen fordi jeg uheldgvis havnet midt i en episode.
Samantha Skrevet 8. august 2004 #7 Skrevet 8. august 2004 Klarer rett og slett ikkje å la vere. Ser masse reklame for seriane først, og MÅ berre sjå en gang. Resultat: HEKTA
Gjest Poirot Skrevet 8. august 2004 #8 Skrevet 8. august 2004 Hjernedødt og avslappende. Også kan man liksom sladre litt etterpå.
Mezzo Skrevet 8. august 2004 #9 Skrevet 8. august 2004 ....men jeg har ikke sett en eneste episode av noen av de.. Ikke jeg heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå