Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ekstremt lite bad. Så lite at det kun er do, vask m/ speil over og dusj. Det er fysisk umulig å få noe inn der som tar gulvplass, så et stellebord er nesten urimelig.

Har du noe tilsvarende og kom på med en smart løsning? Vi har hittil sett på stellebord med veggfeste, faktisk er dette den eneste løsningen vi kom på.

Vet du om no bedre? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stellematte på gulvet?

Anonymous poster hash: 6f87a...47c

Gjest Solstråla88
Skrevet

Stellematte på gulvet eller lage en egen stelleplass utenfor badet. Vi også har veldig lite bad, så hos oss er stellebordet på rommet til mini

Skrevet

Stellematte på gulvet eller lage en egen stelleplass utenfor badet. Vi også har veldig lite bad, så hos oss er stellebordet på rommet til mini

Hehe, vi har omtrent ikke eget rom til henne heller (som har babyutstyr det første året) + at det rommet er i en etasje uten tilgang til vann.. Vanskelig dette. Ser for meg at det blir stellebord som henges på vegg. Å sitte på gulvet tror jeg kan bli slitsomt i lengden.

Skrevet

vi har ogsaa et bittelite bad, har ikke noe stellebord, legger en stellematte paa senga vaar og gjor det meste der, bortsett bra bading.

Skrevet

Vi hadde det på barnerommet :-) Går fint uten vann også, brukte våtservietter og badet barnet på badet selfølgelig da.

Anonymous poster hash: 51b27...bf7
Skrevet

Vi hadde samme problem. Endte opp med å såvidt få plass til et IKEA-trillebord med klaff, som både var smalere og kortere enn vanlige stellebord. Dere har vel kanskje ikke plass til det heller, men det kan ihvertfall være lurt å tenke litt utenfor boksen. :)

De andre alternativene våre var å lage en stellekrok i gangen utenfor badet, eller å lage en på vårt rom.

Anonymous poster hash: 53166...565

Skrevet

Finnes det kanskje stellebord på hjul? Hvis det kan klappes sammen kan det oppbevares i et annet rom og trilles inn når det trengs? Da gjør det på en måte ingenting om det står midt på gulvet når det er i bruk.

Skrevet

Ja, der minnet Wilma meg på en annen ting vi vurderte: sammenleggbart stellebord vi kunne sette i dusjen/bak døra når det ikke ble brukt! Kan jo også være verdt å vurdere :)

Anonymous poster hash: 53166...565

Skrevet

Denne tråden må jeg følge med :) Vi har samme problem. Vi har ganske langt og smalt bad vi, med skråtak(!). Så veggfeste er uaktuelt. Har tatt utgangspunkt i stellematte rett på gulvet, men blir glad om jeg får andre tips her inne.

Skrevet

Hjemmelaget "klapp ned" stellebord på tvers av langt, smalt bad (~87 cm). Hang på ene veggen, hvilte på veggfestet "strø" på hver side når det var klappet ned og i bruk. Det satt fast med hengsler på den ene strø og blev klappet opp etter bruk, og sikret i "oppe-stillingen" med lille snor til en krok. Hadde også en kant bak til. Vi brukte det til han var 1 år, så flyttede vi.

Anonymous poster hash: e15cc...210
  • Liker 1
Skrevet

vi har ogsaa et bittelite bad, har ikke noe stellebord, legger en stellematte paa senga vaar og gjor det meste der, bortsett bra bading.

Hvordan fungerte det på natten? Absolutt en løsning for oss :) billig også!

Skrevet

http://www.babybanden.no/products/lindo-stellebord

http://www.babybanden.no/products/flat-stellebordEller kanskje noe slikt som dette? Dersom dere ikke får plass til vanlig/sammenleggbart og ikke ønsker å bruke gulvet.

http://www.jollyroom.no/produkter/inovi-puslebord-hvid-4Her er ett med hjul. Så kan dere ha det stående et passende sted og trille det inn når dere skal bruke det.

Skrevet

Vi har et knøttlite bad, vi har stellebord festa over toalettet, veldig praktisk, og ser greit ut når det er innslått

Skrevet

Vi har også lite bad, men heldigvis bra plass på barnerommet så tenker å ha stellebord der. Men veggheng og stellebord man kan trille høres lurt ut :)

Skrevet

Hvordan fungerte det på natten? Absolutt en løsning for oss :) billig også!

Vi har baby sin seng på vårt rom, med stelle matte, bleier og alt tilgjengelig ved sengen. om natten tar jeg bare frem stelle matta, og legger baby oppå, på senga vår. Det har aldri vært noe problem, men vi har vært heldige med at baby alltid har hatt lett for å sove. Nå er han større, nesten 6mnd, så vi må passe ekstra godt på at han ikke ruller ned fra senga, ellers så går det helt greit.

Vurderte å kjøpe et stellebord å ha på soverommet, men fant ut at det var unødvendig siden vi har plass til det meste under sengen til baby, vi har faktisk en kommode vi kunne ha brukt som et stellebord, men den var small og hadde ikke en veldig god høyde, så jeg foretrakk heller å bare bruke senga vår.
Skrevet

Vi har også lite bad. Ikke plass til å sette inn stellebord. Kommer til å ha stellematten oppå vaskemaskinen.

Skrevet

Vi har også lite bad. Ikke plass til å sette inn stellebord. Kommer til å ha stellematten oppå vaskemaskinen.

heldig du som har plass til vaskemaskin på badet. Hadde nok løst vårt problem også ;)

Skrevet

Vi har ekstremt lite bad. Så lite at det kun er do, vask m/ speil over og dusj. Det er fysisk umulig å få noe inn der som tar gulvplass, så et stellebord er nesten urimelig.

Har du noe tilsvarende og kom på med en smart løsning? Vi har hittil sett på stellebord med veggfeste, faktisk er dette den eneste løsningen vi kom på.

Vet du om no bedre? :)

Vi hadde veggfestet stellebord over doen, eneste stedet det var plass. Hadde ett i metall fra Ikea, får ikke linket nå. Men det funket flott det, er mange lommer man kan putte ting i, og det er god plass til at f.eks en bleiepakke og slikt kan ligge der når man folder det sammen. Vasken var rett ved siden av, så det ble ikke noe stress.

Anonymous poster hash: ae3d7...376

Skrevet

Null problem å ha stelleplass i et rom uten vann. Her står stellebordet på barnerommet, så vi er alltid innom badet for å hente våte kluter når vi skal skifte. Lillesøster skifter jeg stort sett på i sengen vår med en håndduk under. Funker fint det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...