Gå til innhold

Vektnedgang på Cipralex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker veldig å gå ned i vekt.

Har begynt på Cipralex for kort tid siden, og desverre er en av bivirkningene at man kan gå opp i vekt. En av bivirkningene er riktignok også at man kan gå ned i vekt.

Jeg synes jeg har hatt minsket appetitt etter at jeg begynt på de, hvertfall ikke økt apetitt. Så det kan jo være lovende.

MEN noen som har erfaring med å gå ned i vekt på medikamenter med vektøking som bivirkning?

Jeg er nå ferdig med første uken med ca. 1200 - 1600 kcal inntak per dag (som er det jeg må ligge på om jeg skal gå ned). Har desverre ikke en velfungerende vekt å veie meg på, men synes ikke det virker som at jeg går ned veldig mye, føler meg ganske blubbete. Trener litt og har funnet ut at jeg må begynne å trene litt mer, da dette er det eneste som fungerer i lengden for meg når det kommer til å gå ned i vekt og øke forbrenningen.

Gikk ned 5 kg i fjor, og da raste kiloene av, så jeg vet hva som fungerer for meg, bare usikker på om det vil funke nå siden jeg går på disse medisinene, det tærer litt på motivasjonen merker jeg.

noen som har erfaringer med dette?

Anonymous poster hash: c026a...a29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen? :)

-ts

Skrevet

Jeg gikk ned i vekt på cipralex

Anonymous poster hash: 34309...a48

Skrevet

Gikk på cipralex omtrent ett år og gikk ned mye i vekt. Jeg spiste veldig lite det året. Lå bare i senga og kom meg ikke på butikken for å handle mat. Så mitt kaloriinntak var nok veldig lavt, ikke hadde jeg matlyst heller. Om det var en bivirkning av medisinen eller depresjonen i seg selv aner jeg ikke.

Anonymous poster hash: 84a00...56f

Skrevet

Jeg gikk på cipralex i litt over et år og la på meg 15kg selv om jeg spiste lite og beveget meg mye. Aner ikke helt hva som skjedde.

Sluttet med cipralex for 2 år siden, og gikk heldigvis ned igjen. Uten å slanke meg.

Uansett så var de 15kg en liten pris å betale for å bli bra igjen av angst og depresjoner.

Anonymous poster hash: a9d4d...96d
Skrevet

Gikk ned litt, men det var nok fordi jeg var konstant kvalm, fikk ødelagt matlyst og kastet opp det lille jeg fikk ned. Sluttet og gikk over til Welbutrin! Kunne ikke leve med den kvalmen.

Anonymous poster hash: 21644...06e

Skrevet

takk for svar:)

jeg får vel bare vente å se. Har ikke noen fryktelige bivirkninger enda bare litt uggen/lite matlyst, men det kan jeg leve med.

Og ja, jeg vil heller bli kvitt depresjon og legge på meg enn omvendt:)

får bare vente å se hva som skjer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...