AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Du har 38,2 i feber. Din 6 år gamle datter vil på sin ukentlige fritidsaktivitet som er akkurat i dag (foreldre/barn-aktivitet). Far er bortreist på business og er hjemme omtrent når fritidsaktiviteten er ferdig. Storebror på 12 er også syk og kan ikke følge henne. Hva ville du gjort? Blitt med og sittet og sett på (45 minutter), selv om du helst vil ligge sammenkrøket under dyna? Eller sagt at du rett og slett ikke orker og la jenta bli kjempelei seg og måtte vente en hel uke til neste gang? Samvittigheten gnager, samtidig som jeg må bli frisk til jobb i morgen. Jeg gjør alt for min datter, men bør jeg kanskje lære henne at noen ganger skjer slike ting?Anonymous poster hash: 8aedb...c7f
HvittHus Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Du er syk, og bør ikke ut og smitte andre/bli verre selv, og barnet er så stort at det fint kan bli fortalt at mor er syk og at aktiviteten dermed må utgå. Hadde blitt hjemme med god samvittighet. 12
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 La henne bli kjempe lei seg. Anonymous poster hash: 4c32a...4be 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Jeg hadde hørt med noen andre foreldre om hun kanskje kunne sitte på frem og tilbake. Anonymous poster hash: 40ec2...fb7 14
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #5 Skrevet 28. januar 2015 Er 38,2 feber? Jeg hadde gått. Har ingen problemer med å skuffe barna hvis jeg må, men terskelen ved sykdom er ganske høy. Da skal jeg være helt elendig dårlig.Anonymous poster hash: 7e6d8...345 11
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #6 Skrevet 28. januar 2015 Kjenner ikke de andre godt nok til å spørre om det. Dessuten er det rett borti gata, så kjøreveien er ikke et problem. Syns det er så leit for henne.Anonymous poster hash: 8aedb...c7f
la Flaca Skrevet 28. januar 2015 #7 Skrevet 28. januar 2015 Jeg hadde knasket febernedsettende og fungert så godt som mulig de timene det var nødvendig. Går som regel helt greit. Har ikke lagt meg ned og vært syk på så lenge jeg kan huske selv etter at jeg fikk barn (og hunder ikke minst), ikke med mindre det er snakk om sammenhengende oppkast. Og jeg syns faktisk jeg blir raskere frisk igjen når dagene går omtrent som normalt, med litt knipsing av paracet. 9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #8 Skrevet 28. januar 2015 Er 38,2 feber? Jeg hadde gått. Har ingen problemer med å skuffe barna hvis jeg må, men terskelen ved sykdom er ganske høy. Da skal jeg være helt elendig dårlig.Anonymous poster hash: 7e6d8...345 Er ikke 38,2 feber liksom? 37 er jo det normale. Ja, terskelen er ganske høy hos meg også. Min mann derimot hadde jo vært døden nær i samme situasjon. Tenker jo at jeg overlever en times tid. Selv om det egentlig er foreldre/barn-aktivitet, så beordrer hun meg til å sitte og se på og gjør alt sammen med venninnen sin isteden. Hilsen TSAnonymous poster hash: 8aedb...c7f 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #9 Skrevet 28. januar 2015 Kjenner ikke de andre godt nok til å spørre om det. Dessuten er det rett borti gata, så kjøreveien er ikke et problem. Syns det er så leit for henne.Anonymous poster hash: 8aedb...c7f Da hadde jeg tatt et par Paracet og bitt tennene sammen og fulgt henne. Ikke syns jeg 38,2 i feber er så mye å snakke om heller. Anonymous poster hash: 40ec2...fb7 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #10 Skrevet 28. januar 2015 Kan hun ikke være med noen venner og deres foreldre da?Anonymous poster hash: d2394...bce
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #11 Skrevet 28. januar 2015 Jeg hadde knasket febernedsettende og fungert så godt som mulig de timene det var nødvendig. Går som regel helt greit. Har ikke lagt meg ned og vært syk på så lenge jeg kan huske selv etter at jeg fikk barn (og hunder ikke minst), ikke med mindre det er snakk om sammenhengende oppkast. Og jeg syns faktisk jeg blir raskere frisk igjen når dagene går omtrent som normalt, med litt knipsing av paracet. Skjer nesten aldri at jeg legger meg ned og er syk etter at jeg fikk 6-åringen (12-åringen er min stesønn). Har skjedd to ganger på de 10 årene jeg og mannen min har vært sammen at jeg har bedt han komme tidligere hjem fra jobb, fordi jeg rett og slett ikke klarte å komme meg opp av senga. Som regel gjør jeg alt aav de daglige gjøremålene selv med temp på 38-39. Så jeg står på pinne for ungene. Men akkurat i dag kjente jeg at jeg hadde veldig lite lyst til å gå ut av huset. TSAnonymous poster hash: 8aedb...c7f 1
la Flaca Skrevet 28. januar 2015 #12 Skrevet 28. januar 2015 Er ikke 38,2 feber liksom? 37 er jo det normale. Ja, terskelen er ganske høy hos meg også. Min mann derimot hadde jo vært døden nær i samme situasjon. Tenker jo at jeg overlever en times tid. Selv om det egentlig er foreldre/barn-aktivitet, så beordrer hun meg til å sitte og se på og gjør alt sammen med venninnen sin isteden. Hilsen TSAnonymous poster hash: 8aedb...c7f 38 er ikke veldig høy feber. Jeg hadde faktisk temp der omkring i tre måneder en vinter jeg hadde bronkitt., før jeg gikk til legen og fikk antibiotika. Men man kan jo føle seg veldig dårlig selv om man ikke har særlig feber selvfølgelig. Tror likevel ikke et man blir fortere frisk av å være hjemme fremfor å være med på rolige aktiviteter. Når man uansett er alene med barn så er det bedre å hente seg inn når de har lagt seg. God bedring ts! 2
Gjest Phoenix Skrevet 28. januar 2015 #13 Skrevet 28. januar 2015 (endret) Skjer nesten aldri at jeg legger meg ned og er syk etter at jeg fikk 6-åringen (12-åringen er min stesønn). Har skjedd to ganger på de 10 årene jeg og mannen min har vært sammen at jeg har bedt han komme tidligere hjem fra jobb, fordi jeg rett og slett ikke klarte å komme meg opp av senga. Som regel gjør jeg alt aav de daglige gjøremålene selv med temp på 38-39. Så jeg står på pinne for ungene. Men akkurat i dag kjente jeg at jeg hadde veldig lite lyst til å gå ut av huset. TSAnonymous poster hash: 8aedb...c7f Føler med deg og jeg er feberfri, men her så handler det mer om været for blir deprimert av å se på det. Glatt, kaldt og vått. For å ikke nevne den sure vinden eller regnværet som kommer i ny og ne. Nei, har heller lyst til å ta på meg teppe og se en god film. Dustevær, men må følge han på 8 på fritidsaktivitet. Endret 28. januar 2015 av Phoenix
Gjest Solstråla88 Skrevet 28. januar 2015 #14 Skrevet 28. januar 2015 Skjer nesten aldri at jeg legger meg ned og er syk etter at jeg fikk 6-åringen (12-åringen er min stesønn). Har skjedd to ganger på de 10 årene jeg og mannen min har vært sammen at jeg har bedt han komme tidligere hjem fra jobb, fordi jeg rett og slett ikke klarte å komme meg opp av senga. Som regel gjør jeg alt aav de daglige gjøremålene selv med temp på 38-39. Så jeg står på pinne for ungene. Men akkurat i dag kjente jeg at jeg hadde veldig lite lyst til å gå ut av huset. TSAnonymous poster hash: 8aedb...c7f Jeg hadde blitt hjemme. Du kan smitte andre med forkjølelse og feber. 6 åringen er såpass stor at hun skjønner nok det 4
MorTil2 Skrevet 28. januar 2015 #15 Skrevet 28. januar 2015 Hvis det var bare meg, og jeg hadde 38,2 i feber, så hadde jeg nok tatt et par paracet og holdt ut en time. Særlig hvis det bare er rett borti veien. Men hva med han på 12 år. Er han frisk nok, til tross for sykdom, til å være alene ? Syns det er rart du ikke nevner den problematikken ? Du er voksen og må kunne vurdere din egen helse og hva den tåler, opp mot det å skuffe en jente på 6 år (som helt sikkert kommer til å få langt større skuffelser enn dette i livet). Og alle voksne med barn opplever å måtte stille på ulike arrangement med 38 og vel så det i feber. Men som sagt - kan gutten være alene eller ligger han og spyr og trenger tilsyn ? 5
Sirah Skrevet 28. januar 2015 #16 Skrevet 28. januar 2015 Jeg hadde gått. 38,2 kan knapt kalles feber. Kan du event følge ho og hente ho igjen når det er ferdig? 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #17 Skrevet 28. januar 2015 Hvis det er rett borti gata kan du jo bare følge henne bort og så gå hjem, eventuelt kan hun ta følge med venner som bor i nærheten? Eller kan hun kanskje gå dit selv? Anonymous poster hash: 57e1e...67b 1
Gjest Elseby13 Skrevet 28. januar 2015 #18 Skrevet 28. januar 2015 Jeg hadde tatt meg sammen og blitt med jenta.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #19 Skrevet 28. januar 2015 En paracet og en ibux, på aktivitet og rett i seng etterpå. Anonymous poster hash: 3e3f0...428 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #20 Skrevet 28. januar 2015 Det spørs jo hvor dårlig du er da. Jeg hadde blitt hjemme, men jeg blir veldig dårlig når jeg først blir syk. Selv om 38,2 tydeligvis knapt nok er feber en gang. Anonymous poster hash: d77af...51f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå