AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Hei! Jeg har alltid trodd at man skal barbere hårene vekk rett før man skal ta laserbehandling for hårfjerning. Den kosmetiske sykepleieren her jeg bor mener imidlertid at hårene skal synes! Da jeg kom dit til time for første gang for noen uker siden hadde jeg barbert samme dagen, og da sendte hun meg hjem igjen fordi ingen hår var synlige. Da jeg kom noen dager senere og hadde latt det vokse ut i 3 dager var det heller ikke nok, og jeg ble sendt hjem. Siste gangen hadde jeg latt det vokse ut i 1,5 uke, og det var da mye hår som var vokst ut, og vi tok en laserbehandling. Jeg er så redd for at jeg ikke vil få noen effekt hvis det skal fortsette sånn, for rundt på internett står det jo at man skal være så og si nybarbert? Det er diodelaser det er snakk om. Anonymous poster hash: 46813...bd3
Alethia Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Har også alltid hørt at man skal være barbert. Kanskje det kommer ann på hvilken type laser?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Ja dette er sannelig ikke lett å bli klok på. I utlandet har jeg alltid fått beskjed om å barbere vekk alt til laserbehandlingen, mens de jeg har gått til i Norge vil ha små "stubber" av hår. I min resonnering tenker jeg at jo mere hår, jo større sjans for brannskade? Anonymous poster hash: 4dee5...a04
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 Nei jeg har alltid fått beskjed om å barbere 3-4 dager før. Da treffer man riktig i syklusen (tror jeg?) og hårene er synlig:)Anonymous poster hash: 6387d...c87
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Riktignok ikkje heilt det samme, men bruker Silk'n Glide (lyspuls, elns.) då skal det vere barbert 3-4 før behandling.Anonymous poster hash: f722c...4f5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Dagar altsåAnonymous poster hash: f722c...4f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå