Gå til innhold

Sjokkert over hvor mye jeg har brukt på klær!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk inn på "min økonomi" på nettbanken min, og der kunne jeg se hvor pengene har gått denne måneden..

Under posten "klær, sko og tilbehør" har jeg brukt 5800 kr! Det verste er at jeg ikke føler at jeg har kjøpt mye klær denne måneden. Summen er fordelt over 8 butikker, og hvert kjøp har ligget på alt fra 100 til 500 kr. Men totalt blir det mye i løpet av en måned :( Får dårlig samvittighet av å tenke på det, burde heller spare til egenkapital!

Noen andre som har undervurdert hvor mye penger som brukes på shopping eller annet?

Jeg må tydeligvis bli mye mer bevisst, og legge igjen bankkortet mitt hjemme når jeg går gjennom senteret for å komme meg til trening. Tror jeg skal begynne å handle inn mat for en uke om gangen også, blir mange unødvendige småkjøp.

Anonymous poster hash: 02594...bbd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør dette her:
På brukskonto hvor jeg kjøper mat, lar jeg det bare stå ca 3000kr inne..
Dette skal egentlig gå bare til mat, men har jeg noe til overs på slutten av mnd, så overfører jeg resten av beløpet til sparing eller unner meg selv noe annet :)
(Jeg er også obs på hva mat koster, hvilket merke, frukt/grønt kan jeg gjerne kjøpe first price/billige merker.)

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk inn på "min økonomi" på nettbanken min, og der kunne jeg se hvor pengene har gått denne måneden..

Under posten "klær, sko og tilbehør" har jeg brukt 5800 kr! Det verste er at jeg ikke føler at jeg har kjøpt mye klær denne måneden. Summen er fordelt over 8 butikker, og hvert kjøp har ligget på alt fra 100 til 500 kr. Men totalt blir det mye i løpet av en måned :( Får dårlig samvittighet av å tenke på det, burde heller spare til egenkapital!

Noen andre som har undervurdert hvor mye penger som brukes på shopping eller annet?

Jeg må tydeligvis bli mye mer bevisst, og legge igjen bankkortet mitt hjemme når jeg går gjennom senteret for å komme meg til trening. Tror jeg skal begynne å handle inn mat for en uke om gangen også, blir mange unødvendige småkjøp.

Hvis du har hatt 8 kjøp på max 500 pr kjøp, må du regne om igjen i nettbanken - det kan toppen bli 4000 :)

• Liker 5
Skrevet (endret)

*Rumle er forumets ypperlige sekretær* :jepp:

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 5
Skrevet

*Rumle er forumets ypperlige sekretær* :jepp:

:laugh:

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Det var først då eg byrja ein shoppestopp at eg fatta kor mykje pengar som går med til småkjøp. Eg har aldri vore ein storshoppar, men då eg stoppa, då fekk eg verkeleg merkbart mykje meir pengar på konto. Småting som kostar 39,-, 79,- 129,- eller 179,- er storsyndarar - du merker ikkje at pengane går ut ein gong!

Skrevet

Det var først då eg byrja ein shoppestopp at eg fatta kor mykje pengar som går med til småkjøp. Eg har aldri vore ein storshoppar, men då eg stoppa, då fekk eg verkeleg merkbart mykje meir pengar på konto. Småting som kostar 39,-, 79,- 129,- eller 179,- er storsyndarar - du merker ikkje at pengane går ut ein gong!

Nei, det er virkelig skremmende - driver med en slags shoppestopp selv nå også, og merker virkelig forskjell :Nikke:

Gjest Tigress
Skrevet

Nei, det er virkelig skremmende - driver med en slags shoppestopp selv nå også, og merker virkelig forskjell :Nikke:

Første gongen eg blei merksam på det var då eg som nyutdanna måtte ut med ein del store innkjøp dei første månadene etter at eg fekk jobb (vaskemaskin, servise, litt slikt). Det mest påfallande var at sidan eg då kneip inn på alt anna (ikkje kaffe på Narvesen, ikkje magasiner osb) endte eg med å få bedre råd dei månadane eg kjøpte store ting! Kor sprøtt var ikkje det, liksom. For meg var det shoppestoppen av alle sminke- og hygieneprodukt som gjorde det største utslaget...

Skrevet

Hvis du har hatt 8 kjøp på max 500 pr kjøp, må du regne om igjen i nettbanken - det kan toppen bli 4000 :)

Summen er fordelt på 8 butikker, men har hatt flere kjøp i noen av butikkene :)

• Liker 1
Skrevet

Summen er fordelt på 8 butikker, men har hatt flere kjøp i noen av butikkene :)

Aha :)

Skrevet

Uff, det er så sant! Tenker meg sjeldent om når det gjelder mindre summer, men det blir MYE penger i lengden. Skummelt å tenke på, jeg må virkelig skjerpe meg.

Skrevet

Jeg gjør dette her:

På brukskonto hvor jeg kjøper mat, lar jeg det bare stå ca 3000kr inne..

Dette skal egentlig gå bare til mat, men har jeg noe til overs på slutten av mnd, så overfører jeg resten av beløpet til sparing eller unner meg selv noe annet :)

(Jeg er også obs på hva mat koster, hvilket merke, frukt/grønt kan jeg gjerne kjøpe first price/billige merker.)

Høres ut som en god idè. Tror jeg må ordne en egen konto til faste utgifter, slik at jeg får de pengene vekk fra kontoen med en gang jeg får lønn. Og så kan jeg la det jeg kan bruke stå igjen på brukskonten, og resten på sparekonto :)

Skrevet

Høres ut som en god idè. Tror jeg må ordne en egen konto til faste utgifter, slik at jeg får de pengene vekk fra kontoen med en gang jeg får lønn. Og så kan jeg la det jeg kan bruke stå igjen på brukskonten, og resten på sparekonto :)

Hehe ja, er greit å gjøre det slikt :)

Inne på nettbanken min har jeg opprettet: Budsjett konto, Brukskonto(samme som jeg får lønn på) og "Nødskonto"(Sparekonto egentlig, men av og til kan det hende jeg får uforutsette utgifter for eksempel tannlege eller noe i leiligheten som blir ødelagt og kjøpe nytt er ikke billig heller x) Men krise kontoen blir ALDRI brukt til shopping :fnise:

Opprette en egen shoppekonto med eget kort kanskje? x)

Skrevet

Oida, 5800 kr på en måned :sjokkert: Jeg trodde jeg hadde brukt mye, og jeg brukte 12 k på klær i 2014...

• Liker 1
Skrevet

Ts her, jeg får ikke til å sitere fra mobil. Men jeg vet, det er altfor mye! Skal være streng med meg selv fremover, og mye mer bevisst på småkjøp!

Anonymous poster hash: b9b97...c52

Skrevet

Wow! Det er faktisk ekstra ille når det er småting. Leiligheten din må da være fylt til randen av ting, og du kan da umulig rekke å bruke alt jevnlig? :o Hadde du kjøpt en kåpe til 3000 og et par sko til samme pris kunne jeg skjønt det, men når det er bare rimelige ting kan du da knapt rekke annet enn å traske rundt i butikker?? Gå en tur i skogen neste gang istedet - hyggeligere og billigere, bedre for miljøet å begrense dette hysteriske overforbruket, og mye bedre for både psykisk og fysisk helse.

Jeg har shoppet for 783 kr hvis jeg husker rett - ett nytt pass, en gave til en barnebursdag, en ny penn til skolearbeidet, og et bursdagskort til min far (selve gaven kjøpte jeg før jul). Utenom det kun mat og transport.

Anonymous poster hash: a3147...0c8

Skrevet

Ts her. Jeg har ikke kjøpt småting, men klær og sko. Blant annet støvler til 1300 kr, glemte å nevne det. Så noen større kjøp har det jo vært. Ellers noen gensere, undertøy osv.. Men fatter ikke hvordan ser ble SÅ mye.

Anonymous poster hash: b9b97...c52

Skrevet

Du er ikke den eneste TS. Jeg har brukt 6000-7000 kr på klær og sko denne måneden. Har så dårlig samvittighet... Jeg må virkelig ta meg sammen... Jeg er litt for glad i klær.. Vurderer shoppestopp fra og med neste måned.

Anonymous poster hash: cf059...dca

Skrevet

Jeg tar ut i cash og lar kort ligge hjemme, da kan jeg ikke bruke mer enn det jeg har på meg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...