Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest anonym 1
Skrevet

Har vært alene i to år nå, men må inrømme at jeg savner en å dele verdagen med. Har omsorgen alene for to barn, og var også alene i 1 år da min datter var liten, men det er mangen år siden.

Det jeg lurer på om hvor lenge syntes DERE at man bør være alene før man innleder et nytt forhold? Dette med tanke på barna.

Jeg ble separert for to årsiden og opplevde behov for å være alene det første året for å bygge meg opp igjen rent psykisk. Det var en stor omveltning og det var mye praktiske ting som måtte ordnes.

Det andre året har jeg følt at jeg har fått god tid til begge ungene for å skape trygghet og ro igjen i verdagen. Vi har reist mye og opplevd mye sammen, og også at vi blir spesielt til knyttet hverandre.

Andre som har opplevd noe lignenede?

Det har vært fantastisk med tanke på ungene, men så er det jo det at det er så mye lettere å være to da.

Å ha noen å dele sorger og gleder meg. Og ha noen å gjøre ting sammen med osv.

Dukker vel opp en prins etterhvert tenker jeg. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres sunt ut at du hvertfall brukte det første året til "gjenoppbygging". " 2 år er vel helt ok det...det er nok svært individuelt.

Filosofen Arne Næss uttalte i et intervju at "man må bestemme seg for at livet skal gå videre." Og at "det finnes ingen gitt ventetid før man skal begynne å leve igjen".

En merker det vel via magefølelsen om man er klar for noe nytt? Hvertfall hvis man gidder å lytte til seg selv.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg var alene i tov år. Ikke valgfritt, men det ble bare sånn.

Det viktigste er at du selv har jobbet deg igjennom ditt forrige forhold og har skaffet deg et ståsted på egne ben. Da er du klar for å gå videre...

Gjest anonym 1
Skrevet

Takk for svar. Opplever nå at jeg er klar for å komme videre. Hadde vært artig å se hvor lang tid andre har vært alene før et nytt forhold.

Og da snakker jeg utfra min magefølelse. Mener selv også at ungene har godt av en mannsperson også. De har kontakt med faren en gang hver andre mnd. fordi vi bor 70 mil fra hverandre. Skulle gjerne vert litt oftere men.......

Avstanden blir for stor.

Og det er jo sant at man må være klar for å gå videre for å innlede et nytt forhold. :)

Skrevet

Hvor lenge ja...jeg var single i over 5 år før jeg fant en ny kjæreste. :)

Gjest gjest1
Skrevet

Fra det jeg har sett fra venninner, og selv opplevd, så tar det gjerne et år eller så å komme over et langvarig forhold. Det høres ut som om du er fornøyd med hvor du er kommet etter å ha vært alene, og egentlig spør hvor lenge du skal vente med tanke på barna.

Jeg mener barna ikke trenger å spille inn i denne ligningen. De er ikke tjent med en sølibat mor mer enn de er tjent med en seksuelt aktiv mor. Jeg skulle tro de er mest tjent med en lykkelig mor - enten det nå er en mor som er singel eller dater? Det er ikke noe som sier at det er nødvendig å introdusere en ny flamme til barna før du vet det kan føre til noe mer?

Jeg tror svaret er så enkelt som at det er tid for et nytt forhold når du er over det gamle, er fornøyd med deg selv og oppdager at du faller for en ny mann.

Skrevet

Min eks skjønte ikke at det var slutt før jeg fikk meg ny kjæreste. Min "nye kjæreste" er jeg nå gift med.

Så basicly var jeg single et par ukers tid.....

hvis du spør min eks. At han var sammen med en annen dame hele tiden hadde visst ikke noe å si.

Hvis du føler deg klar for et nytt forhold så er det riktig, uansett om det har gått to mnd eller to år. En kan ha vært følelsesmessig ferdig lenge før det faktisk er et brudd.

Syns det høres ut som at du fortjener en ny og god kjæreste som kan skjemme deg bort litt :wink:

Skrevet

Enig med Tex,synes du fortjener en god kjæreste nå:)Var forresten alene ett år før jeg ble sammen med min samboer

Gjest anonym 1
Skrevet

Tusen takk for alle svar og oppmuntrende ord. Det varmet å høre også. Bare så godt å vite at man ikke er alene. Jeg tror nok at det dukker opp en prins til meg når tiden er inne for det. :P

For jeg er nok skeptisk og så redd for å bli skuffet nok en gang. Så jeg er nok mer tilbakeholden denne gangen her. Med god grunn. :-?

Lykke til videre med deres kjære. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...