AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Det finnes veldig mange tråder om kviser osv, så tenkte vi kunne ha en felles tråd Gi hverandre tips og råd. Jeg har slit med kviser i mange år. Det er veldig opp og ned, men huden min blir aldri helt fin. Nå har jeg mest kvise arr og noen små kviser her og der. Gjett om jeg har prøvd mye for å bli kvitt kvisene? Uansett hvor godt et produkt virker på meg, så kommer alltid kvisene tilbake - Dette er helt nødvendig for at huden min skal se grei ut: Rense hud morgen og kveld med gode produkter. Rense og fuktmaske er et must. - sunt kosthold. Unngå sukker og drikke mye vann. - P piller. Diane har gjort huden min bedre og uten Diane kommer kvisene tilbake i rekord fart. De store og vonde kvisene. Har du noen tips og råd å komme med? Noen som har blitt kvitt kvisene for godt? Anonymous poster hash: 0aac9...5ff 1
Kragebein Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Jeg har merket stor forskjell etter at jeg byttet til koreanske produkter, de er fulle av gode ingredienser og koster ikke så mye Bruker også solkrem hver dag om morgenen, det hjelper mot kvisearr. Her er min kveldsrutine, som har roet ned kviseutbrudd og jevnet ut hudtonen: - Renser med parfymefri babyolje - Renser med Benton Honest Cleansing Foam - Benton Snail Bee High Content Skin - Benton Snail Bee High Content Essense - Mizon Snail Recovery Gel Cream - TonyMoly Red Appletox Honey Cream/Benton Snail Bee High Content Steam Cream (sistnevnte hvis huden føles tørr) Bruker også Queen Helene's Mint Julep Masque en gang i uken. Den er også god mot kviser.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Jeg har merket stor forskjell etter at jeg byttet til koreanske produkter, de er fulle av gode ingredienser og koster ikke så mye Bruker også solkrem hver dag om morgenen, det hjelper mot kvisearr. Her er min kveldsrutine, som har roet ned kviseutbrudd og jevnet ut hudtonen: - Renser med parfymefri babyolje - Renser med Benton Honest Cleansing Foam - Benton Snail Bee High Content Skin - Benton Snail Bee High Content Essense - Mizon Snail Recovery Gel Cream - TonyMoly Red Appletox Honey Cream/Benton Snail Bee High Content Steam Cream (sistnevnte hvis huden føles tørr) Bruker også Queen Helene's Mint Julep Masque en gang i uken. Den er også god mot kviser. Tester derpå dyr? Jeg er veldig nøye på dette og bruker ikke produkter som tester på dyr.Anonymous poster hash: 0aac9...5ff
Kragebein Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Tester derpå dyr? Jeg er veldig nøye på dette og bruker ikke produkter som tester på dyr.Anonymous poster hash: 0aac9...5ff Vet du, det er så vanskelig å finne troverdige kilder som sier verken det ene eller det andre, så jeg tør ikke å svare. Men jeg vet at Sør-Korea ønsker å forby all dyretesting. http://www.onegreenplanet.org/news/south-korea-announces-plans-for-a-ban-on-use-of-animals-for-cosmetic-testing/
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Noen som vet hvordan jeg blir kvitt de røde merkene etter kvisene har vært? Veldig irriterende jeg er helt avhengig av foundation. Anonymous poster hash: e8086...b4a
Kragebein Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Noen som vet hvordan jeg blir kvitt de røde merkene etter kvisene har vært? Veldig irriterende jeg er helt avhengig av foundation.Anonymous poster hash: e8086...b4a Solkrem hver dag hjelper for å blekne de. Ellers vet jeg at mange har hatt stor suksess med å bruke kjemisk eksfoliering, en AHA-krem. Jeg prøvde Alpha Hydrox 10% Glycolic AHA en liten stund, men den gjorde huden min så tørr at jeg sluttet før jeg så nevneverdige resultater. Jeg vet at Paula's Choice også har en som skal være veldig god. Ellers synes jeg at koreanske snegleprodukter har hjulpet med å blekne røde merker og jevne ut hudtonen. Blant annet de produktene jeg har nevnt over her, men også resten av Mizon sin snegleserie, og kanskje spesielt Mizon All-In-One Snail Repair Cream. Bare husk at det tar lang tid før de bleknes, så ikke forvent å se resultater over natten.
Gjest Vux Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Hva er best for menn tro? Enkleste løsning liksom. Jeg får lett kviser i fjeset hvis det blir for mye såpe og varmt vann. Så jeg gjør nok mye galt.
Kragebein Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 Hva er best for menn tro? Enkleste løsning liksom. Jeg får lett kviser i fjeset hvis det blir for mye såpe og varmt vann. Så jeg gjør nok mye galt. Det letteste er å finne en rens og en fuktighetskrem tilpasset din hudtype. De trenger ikke å være spesiallaget til menn Vanlig såpe er nok for sterkt og irriterende for huden din, og varmt vann tørker den ut.
Gjest Vux Skrevet 29. januar 2015 #9 Skrevet 29. januar 2015 Hva slags hudtyper er det folk ofte har?
Kragebein Skrevet 29. januar 2015 #10 Skrevet 29. januar 2015 Normalhud (ikke spesielt tørr eller oljete, ikke mange kviser eller synlige porer), tørr hud, oljete hud eller kombinasjonshud (tørr eller normal noen steder, oljete andre) er vel det vanligste. I tillegg kan du ha sensitiv hud, som betyr at du reagerer sterkt på produkter som ikke passer deg, og lett får kviser. Selv har jeg kombinasjonshud. Hovedsakelig normalhud i hele ansiktet utenom rundt nesen, der en den ganske tørr, rød og med store porer.
Gjest Blue Ivy. Skrevet 29. januar 2015 #11 Skrevet 29. januar 2015 Jeg begynte å få utbrudd rett etter jeg fylte 20. Aldri slitt med kviser før og hadde veldig fin hud i tenårene. Noe jeg har lært er at det ikke finnes noen mirakelkrem/kur for kviser. Ikke for meg i alle fall og jeg har det som heter hormonelle kviser. Det er vel det verste, Jeg har også prøvd MYE, men lite som funker. Jeg kan i alle fall si at Nattlysolje har hatt en effekt på meg. Dvs at huden har blitt bedre etter jeg startet. Å rense huden er også et must for meg ellers blir huden veldig vrang. Jeg får alltid noen kviser rett for mensen. Jeg har kombohud som er fet/oljete i t-sonen.
Gjest Vux Skrevet 29. januar 2015 #12 Skrevet 29. januar 2015 Hva menes med å "rense" huden? Må man tørke av som en del av behandlingen, eller skal huden liksom være selvrensende med den "riktige" kremen?
Kragebein Skrevet 29. januar 2015 #13 Skrevet 29. januar 2015 Hva menes med å "rense" huden? Må man tørke av som en del av behandlingen, eller skal huden liksom være selvrensende med den "riktige" kremen? Man bruker en rens for å vaske huden og tørker med et (rent!) håndkle. En ansiktsrens er tilpasset hudens PH-verdi og sensitivitet i mye større grad enn med vanlige såper, som har en tendens til å irritere og tørke ut huden.
Daudaferd Skrevet 29. januar 2015 #14 Skrevet 29. januar 2015 Er også veldig fornøyd med koreanske produkter, og anbefaler de på det varmeste! Av renseprodukter er jeg veldig fornøyd med Holika Holika sin Soda Pore-serie, spesielt renseskummet og oljen: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XHolika+holika+soda+pore&_nkw=Holika+holika+soda+pore&_sacat=0 Skin Food er også et merke jeg er fornøyd med, har prøvd Black Pommegranate-serien: http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=Skiin+food&_from=R40%7CR40&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XSkin+food+pommegranate&_nkw=Skin+food+pommegranate&_sacat=0 Og ikke la deg skremme av disse sneglekremene, de er virkelig supre! Er veldig fornøyd med denne fra It's Skin: http://www.ebay.com/itm/Its-skin-Prestige-Cream-descargot-60ml-snail-cream-/131196375780?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e8be9d2e4 Og jeg kan også gå god for TonyMoly sine produkter som ser ut som frukt, både peeling, ansiktsmaske og krem - og så ser de så nusselige ut. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #15 Skrevet 30. januar 2015 Man bruker en rens for å vaske huden og tørker med et (rent!) håndkle. En ansiktsrens er tilpasset hudens PH-verdi og sensitivitet i mye større grad enn med vanlige såper, som har en tendens til å irritere og tørke ut huden. Mener du at håndkle må være nyvasket når jeg skal bruke det i ansiktet? En ting til. Hva er forskjellen på cream og gel? Tenker da på den sneglekremen du anbefaler. Jeg ser de selger både krem og gel. Hvilken er best for akne/aknearr og for fuktfattighud? Anonymous poster hash: e8086...b4a
Kragebein Skrevet 30. januar 2015 #16 Skrevet 30. januar 2015 Mener du at håndkle må være nyvasket når jeg skal bruke det i ansiktet? En ting til. Hva er forskjellen på cream og gel? Tenker da på den sneglekremen du anbefaler. Jeg ser de selger både krem og gel. Hvilken er best for akne/aknearr og for fuktfattighud? Anonymous poster hash: e8086...b4a Det trenger ikke å være direkte ut fra vasken, men det bør ikke brukes for mange ganger uten å vaskes. Jeg pleier å bruke mitt 2-3 ganger maks før jeg bytter Det vil jeg si kommer litt an på hudtypen din. Begge to kan brukes som en del av en hudpleierutine, men hvis du har tørr hud vil ingen av de gi nok fuktighet alene. Jeg har ikke prøvd kremen selv, men den er definitivt den mest populære av de to. Jeg ville nok i utgangspunktet anbefalt kremen, men bare vær obs på at den har noen ingredienser som kan føre til kviser. Hvis du kjøper noen av de, test på et lite område i et par dager før du smører den i hele ansiktet
Gjest renati89 Skrevet 1. februar 2015 #17 Skrevet 1. februar 2015 Det eneste produktet som reddet meg var swiss skin roller. 540 mikronåler man ruller over huden, så tar man på et serum etterpå. Huden min ble fantastisk etter 2 uker. Jeg gjør det slik: 7 kvelder på 7 kvelder av. Nå har jeg ikke gjort det på en mnd ca, huden er like flott og glødende enda! Anbefaler denne hvertfall
Emmz Skrevet 1. februar 2015 #18 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har prøvd omtrent alt som går an å prøves, og har kommet frem til at den eneste tingen som funker (forhåpentligvis) er Isotretinoin! Begynte nettopp på den, så satser på at det går! Siden du har arr, er det kanskje en løsning? Jeg har selv ikke så mye kviser heller, men får veldig fort arr, så hudlegen anbefalte meg sterkt å prøve kuren. Kanskje det er løsningen for deg og?
83` Skrevet 4. februar 2015 #19 Skrevet 4. februar 2015 Det eneste produktet som reddet meg var swiss skin roller. 540 mikronåler man ruller over huden, så tar man på et serum etterpå. Huden min ble fantastisk etter 2 uker. Jeg gjør det slik: 7 kvelder på 7 kvelder av. Nå har jeg ikke gjort det på en mnd ca, huden er like flott og glødende enda! Anbefaler denne hvertfall Spennende! Brukte du den på 0.20mm eller den på 0.50mm?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #20 Skrevet 4. februar 2015 Derma roller funker vel kun på arr og ikke kviser? Helt umulig å bli kvitt kvisene Anonymous poster hash: 261e6...514
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå