kakesmule Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Jeg møtte en mann i september i fjor, har datet siden begynnelsen av november. Vi har vært sammen hele helga, og ca en dag i uken siden da. Vi har bestemt at vi ikke skal ha sex med andre. Problemet er; jeg spurte i helga om han hadde tenkt noe på å være kjærester. For jeg føler i grunnen at vi allerede er det. Sier vi er glad i hverandre osv. Men det hadde han ikke tenkt på i det hele tatt, så sier han at hvis jeg vil være kjærest med han så er vi på forskjellig plass akkurat nå, så sier han at kanskje han bare er redd for å bli såra. Til en felles venninne sier han at han synes det er unødvendig å sette merkelapper på alt hele tiden. Så nå er jeg veldig skeptisk - hva mener dere?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Har han andre han dater utenom deg? Det høres ut som han er litt i tvil,men dere har heller ikke datet så lenge.Det er mulig han bare trenger litt tid,og så lenge du ikke går i sex-fellen er det heller ingen fare for at du ender opp som uforpliktende kosedyr.Jeg synes du skal gi det en sjanse jeg.Det er godt mulig han bare er ærlig når han sier han er redd for å bli såret. Anonymous poster hash: 2d6a5...203
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Jeg synes ikke han er verdt deg. Du skal ha en mann som vil være stolt av, og mer enn gjerne vil sette merkelappen kjæreste på deg! Anonymous poster hash: 8b59a...ce5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 At han sier at han er "redd for å bli såra" er bare et forsøk på å unngå hele konfrontasjonen med at han liker deg, men kanskje ikke godt nok til å bli kjæreste med deg. Prøv å trekk deg litt unna, sånn at han ser hva han kan miste, og se om han er like "redd for å bli såra" da. Anonymous poster hash: 8b59a...ce5
Nettinettet Skrevet 28. januar 2015 #5 Skrevet 28. januar 2015 Vil du ha et forhold? Med han? Du har lært han å kjenne og kjenner at dette er mannen for deg? For da må du sette grenser. Gi han et valg. Si at du har tenkt på det han sa og du skjønner at han ikke liker merkelapper, eller forpliktelser men det gjør du. Du er ute etter å finne en som du skal dele livet med. Så dere fortsetter som dere gjør men om 3 måneder så får han bestemme seg for hva han vil videre. Du bruker disse 3 månedene på å vise han at et forhold med deg er ukomplisert og langt fra så kvelende som han kankje er vant med. Stol på han, nyt han og la han få syne det er behagelig og fint å være med deg. Ei jeg kjenner gjorde dette og etter 3 måneder når fristen var ute og hun sa -Nå? Hva velger du?? Så fridde han..
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #6 Skrevet 28. januar 2015 Vil du ha et forhold? Med han? Du har lært han å kjenne og kjenner at dette er mannen for deg? For da må du sette grenser. Gi han et valg. Si at du har tenkt på det han sa og du skjønner at han ikke liker merkelapper, eller forpliktelser men det gjør du. Du er ute etter å finne en som du skal dele livet med. Så dere fortsetter som dere gjør men om 3 måneder så får han bestemme seg for hva han vil videre. Du bruker disse 3 månedene på å vise han at et forhold med deg er ukomplisert og langt fra så kvelende som han kankje er vant med. Stol på han, nyt han og la han få syne det er behagelig og fint å være med deg. Ei jeg kjenner gjorde dette og etter 3 måneder når fristen var ute og hun sa -Nå? Hva velger du?? Så fridde han.. Jeg tror ikke alle menn vil være komfortabel med en slik time-limit.Er selv jente,og hadde følte det som veldig stressende hvis jeg visste at jeg innen så og så lang tid måtte ta en avgjørelse.Forhold må utvikle seg naturlig og det kan godt være denne mannen faktisk er litt redd for å forplikte seg og bli såret.Det at han ikke prøver å utnytte TS for sex tyder også på det.En vanlig player lar aldre muligheten til sex med en ny dame gå i fra seg. Anonymous poster hash: 2d6a5...203 2
Nettinettet Skrevet 28. januar 2015 #7 Skrevet 28. januar 2015 (endret) Jeg tror ikke alle menn vil være komfortabel med en slik time-limit.Er selv jente,og hadde følte det som veldig stressende hvis jeg visste at jeg innen så og så lang tid måtte ta en avgjørelse.Forhold må utvikle seg naturlig og det kan godt være denne mannen faktisk er litt redd for å forplikte seg og bli såret.Det at han ikke prøver å utnytte TS for sex tyder også på det.En vanlig player lar aldre muligheten til sex med en ny dame gå i fra seg. Anonymous poster hash: 2d6a5...203 Nei ikke alle menn vil være, det men det er bedre det enn å la det drøye i det vide og det breie. Så lenge man tar det med godt humør tror jeg de fleste vil tenke at det er OK. Blir man dumpa pga så var han ikke verdt å bruke mer tid og følelser på uansett. Jeg vil helst ikke ha flere slike "vi har holdt på i 2 år nå og selv om han sa til meg at han ikke ville ha noe forhold for 1.5 år siden så tror jeg at han egentlig vil det. Vet ikke om han kanskje bare holder meg på gress da.... " tråder Hadde de datet et par ganger, ok, men her har de vært ekstremt mye sammen i flere måneder før beskjeden om at han ikke er ute etter noe forhold kommer. Vil man ha et forhold, så krever man et forhold. Man godtar ikke å være på vent i måned etter måned.. Han vet hva hun er verdt nå, er hun ikke verdt et forhold i hans øyne så får hun finne seg en som synes hun er det! Endret 28. januar 2015 av Nettinettet
kakesmule Skrevet 28. januar 2015 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2015 Ts her. Han har nok ingen andre dater enn meg. Men vet han fortsatt er på datingsider på nettet(vi møttes ikke der). Det jeg synes er så rart er at han bruker de tre ulike unnskyldningene som ikke er så relevante til hverandre. Å være på ulik plass og redd for å bli såra samtidig- er ikke det litt snodig? Han snakker jo om barn og evt giftermål, også har han ikke tenkt noe på å være kjærester!? Jeg kunne virkelig tenke meg å satse på oss, men jeg vet ikke om jeg tør å stole på han. Skal prøve å holde meg litt unna den neste tiden. Det verste er jo at jeg veit han liker meg, men føler kanskje at han vil se seg om litt mer først.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #9 Skrevet 28. januar 2015 skeptisk.. Anonymous poster hash: fb6ed...dd5
Cordelia Skrevet 29. januar 2015 #10 Skrevet 29. januar 2015 (endret) Hvis man bare har sex med hverandre og tilbringer jevnlig tid med hverandre over såpass lang tid, så er man i praksis kjærester i mitt hode. Det og ha sex med andre mens man dater andre er og(og det tror jeg fremdeles gjelds her i landet bland de fleste som dater) uakseptabelt. Sorry, men man er bare kjærester, ikke gift og lenket for livet. Man trenger ikke være sikker på at det er the one. Man er i et forhold og ser hvor det fører hen. Men det kan jo ha noe med at så mange flytter sammen såpass fort etter å ha blitt kjærester. Jeg hadde ikke akseptert å gå så lenge som du har uten noen definisjon. For meg virker det som slike folk bare er for feige til å komme i en situasjon hvor man faktisk må slå opp med en person, men mens så lenge man ikke definerer det, så slipper man å håndtere det hele. Endret 29. januar 2015 av Cordelia
tøydokka Skrevet 29. januar 2015 #11 Skrevet 29. januar 2015 Han har sikkert forpliktelsesangst. Jeg kastet bort 2 år på en sånn type, og ville ikke akseptert en sånn vinglepikk igjen. Dette er 6 år siden, og han har fortsatt ikke noe forpliktende forhold med noen som han kaller kjæreste.. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #12 Skrevet 29. januar 2015 Ts her. Han har nok ingen andre dater enn meg. Men vet han fortsatt er på datingsider på nettet(vi møttes ikke der). Det jeg synes er så rart er at han bruker de tre ulike unnskyldningene som ikke er så relevante til hverandre. Å være på ulik plass og redd for å bli såra samtidig- er ikke det litt snodig? Han snakker jo om barn og evt giftermål, også har han ikke tenkt noe på å være kjærester!? Jeg kunne virkelig tenke meg å satse på oss, men jeg vet ikke om jeg tør å stole på han. Skal prøve å holde meg litt unna den neste tiden. Det verste er jo at jeg veit han liker meg, men føler kanskje at han vil se seg om litt mer først. Hvorfor aksepterer du at han er på datigsider? Og dette er en fyr du har jevnlig sex med? Hvis jeg hadde oppdaget at fyren jeg holdte på med var på ei datingnettside, hadde jeg takket for meg. Anonymous poster hash: e9238...f4a
Nettinettet Skrevet 29. januar 2015 #13 Skrevet 29. januar 2015 Ts her. Han har nok ingen andre dater enn meg. Men vet han fortsatt er på datingsider på nettet(vi møttes ikke der). Det jeg synes er så rart er at han bruker de tre ulike unnskyldningene som ikke er så relevante til hverandre. Å være på ulik plass og redd for å bli såra samtidig- er ikke det litt snodig? Han snakker jo om barn og evt giftermål, også har han ikke tenkt noe på å være kjærester!? Jeg kunne virkelig tenke meg å satse på oss, men jeg vet ikke om jeg tør å stole på han. Skal prøve å holde meg litt unna den neste tiden. Det verste er jo at jeg veit han liker meg, men føler kanskje at han vil se seg om litt mer først. Dette har ingenting med at du ikke kan stole på han å gjøre. Han prøver jo ikke å lure deg, han er ærlig med deg. Han snakker om giftemål fordi han er en person som vil finne en å dele livet med, han vet bare ikke enda om du er den rette for han. Dere ER kanskje på forskjellige steder i livet, og han er ikke overbevist om at det livet han lever er et liv du kan leve. Og kan du det? Er du klar for det livet han lever, med barn og forpliktelser? Kjenner du han godt nok til å vite at dette er mannen du kan leve resten av livet ditt med, eller liker du følelsen av å være med noen og ha noen og forelskelsen? Hvis du vet at dette er den rette for deg så sett et tidsperpektiv og jobb aktivt for å "overbevise" han i disse månedene. Er du fortsatt ikke den rette for han etter det, så vil du aldri bli det heller. Da må du lete videre etter han som ser verdien i deg og som vet at du er den han vil ha i livet sitt, dag etter dag.
Nettinettet Skrevet 29. januar 2015 #14 Skrevet 29. januar 2015 Hvorfor aksepterer du at han er på datigsider? Og dette er en fyr du har jevnlig sex med? Hvis jeg hadde oppdaget at fyren jeg holdte på med var på ei datingnettside, hadde jeg takket for meg. Anonymous poster hash: e9238...f4a Hvor raskt etter at du har begynt å date noen må han logge seg av datingsider for å gi deg bekreftelse på at du er bra nok? Og hvor mange menn har du jagd vekk pga usikkerheten din?
Cordelia Skrevet 29. januar 2015 #15 Skrevet 29. januar 2015 Hvor raskt etter at du har begynt å date noen må han logge seg av datingsider for å gi deg bekreftelse på at du er bra nok? Og hvor mange menn har du jagd vekk pga usikkerheten din? Dater man noen jevnlig er det da ikke for mye å forvente at de tar en datepause i mellomtiden hvis man har begynt å date jevnlig. Blir litt vel voldsomt å beskylde noen for usikkerhet pga. det. Han har sikkert forpliktelsesangst. Jeg kastet bort 2 år på en sånn type, og ville ikke akseptert en sånn vinglepikk igjen. Dette er 6 år siden, og han har fortsatt ikke noe forpliktende forhold med noen som han kaller kjæreste..
Nettinettet Skrevet 29. januar 2015 #16 Skrevet 29. januar 2015 Dater man noen jevnlig er det da ikke for mye å forvente at de tar en datepause i mellomtiden hvis man har begynt å date jevnlig. Blir litt vel voldsomt å beskylde noen for usikkerhet pga. det. Nå var det ikke snakk om å forvente at man tar en datingpause. Det var snakk om at en person var registrert på en datingside og at det var et problem. At man er registrert på en datingside bør ikke være en trussel. Det sier INGENTING om en manns intensjoner eller interesse. Jeg beskyldte ingen for usikkerhet, jeg bare lurte på hvor mange menn som hun hadde skremt vekk pga usikkerheten sin. Hun har lov til å svar null og dermed bevise at hun ikke er usikker på seg selv, og at det er DET som er problemet her
Cordelia Skrevet 29. januar 2015 #17 Skrevet 29. januar 2015 (endret) Nå var det ikke snakk om å forvente at man tar en datingpause. Det var snakk om at en person var registrert på en datingside og at det var et problem. At man er registrert på en datingside bør ikke være en trussel. Det sier INGENTING om en manns intensjoner eller interesse. Jeg beskyldte ingen for usikkerhet, jeg bare lurte på hvor mange menn som hun hadde skremt vekk pga usikkerheten sin. Hun har lov til å svar null og dermed bevise at hun ikke er usikker på seg selv, og at det er DET som er problemet her Å være på datingsider kan jo bety så mye egentlig. Om man bare har profilen eller fremdeles er aktiv. Men uansett trenger ikke en person være usikker bare fordi en reagerer på det. Det vil man jo automatisk få en bekreftelse på hvis man spør. Å ha en aktiv profil mens man dater noen over lengre tid, kan jeg fint forstå at noen kan bli litt skeptiske til. Selv om det ikke trenger betyr at personen bruker den aktivt til flørting, men vanlig kommunikasjon. Det ver klart , man kan jo ikke forlange at en person fjerner en konto. Du har jo egentlig ingenting med om hun er usikker eller ikke bare fordi hun har en mening, og hun har heller ingen forklaringplikt til deg, eller trenger bevis noe som helst. Hun kom med et innlegg til ts og det har hun all rett til. Endret 29. januar 2015 av Cordelia
Nettinettet Skrevet 29. januar 2015 #18 Skrevet 29. januar 2015 (endret) Å være på datingsider kan jo bety så mye egentlig. Om man bare har profilen eller fremdeles er aktiv. Men uansett trenger ikke en person være usikker bare fordi en reagerer på det. Det vil man jo automatisk få en bekreftelse på hvis man spør. Å ha en aktiv profil mens man dater noen over lengre tid, kan jeg fint forstå at noen kan bli litt skeptiske til. Selv om det ikke trenger betyr at personen bruker den aktivt til flørting, men vanlig kommunikasjon. Det ver klart , man kan jo ikke forlange at en person fjerner en konto. Nettopp! Du har jo egentlig ingenting med om hun er usikker eller ikke bare fordi hun har en mening, og hun har heller ingen forklaringplikt til deg, eller trenger bevis noe som helst. Hun kom med et innlegg til ts og det har hun all rett til. Ingen her inne har egentlig noen ting med noe som helst, men vi blander oss inn å sier det vi føler for å si. Sånn fungerer det, og da må man tåle at man blir stillt til veggs eller får rare spørsmål. Om man vil svare er opp til enhver. Endret 29. januar 2015 av Nettinettet
Cordelia Skrevet 30. januar 2015 #19 Skrevet 30. januar 2015 Nettopp! Ingen her inne har egentlig noen ting med noe som helst, men vi blander oss inn å sier det vi føler for å si. Sånn fungerer det, og da må man tåle at man blir stillt til veggs eller får rare spørsmål. Om man vil svare er opp til enhver. Nei, det er faktisk ikke lov med personangrep(og dette vipper på grensa) her inne. Du kan være uenig med personen på meningene deres, men ikke beskylde de for å være usikre pga. det. Så det er faktisk grenser for hva en skal tåle her inne. Ergo min respons lenger opp, som jeg heller tror du fikk med deg hele av. De var akkurat det jeg reagerte på.
Nettinettet Skrevet 30. januar 2015 #20 Skrevet 30. januar 2015 Nei, det er faktisk ikke lov med personangrep(og dette vipper på grensa) her inne. Du kan være uenig med personen på meningene deres, men ikke beskylde de for å være usikre pga. det. Så det er faktisk grenser for hva en skal tåle her inne. Ergo min respons lenger opp, som jeg heller tror du fikk med deg hele av. De var akkurat det jeg reagerte på. Uenig med personen og meningene? Her er det en person som dumper en hun dater hvis hun ser at han er på en datingside. Dette vitner da tydelig om en person som er usikker på seg selv. En person som er trygg på seg selv hadde ikke tenkt det verste med en gang. Ja det var ufint av meg å stille henne spørsmålet om hvor mange hun har skremt bort med usikkerheten sin, men jeg var faktisk genuint interessert i å høre svaret. At du synes det er personangrep å kalle noen usikker, synes jeg faktisk er ganske greit. Der å være usikker er en så stor ulempe og absolutt noe som man bør se på som en negativ egenskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå