AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Hater og stå på kjøkkenet og vil helst slippe dette hver dag. Så lurer på om man kan fryse ned kyllingmiddag med ris og saus ? Lage det på søndag og fryse ned. Redd risen ikke vil bli så god i konsistensen da, eller engster jeg meg uten grunn ? Og hvordan ville dere varmet opp middagen når den kom fra fryseren ? Anonymous poster hash: 78302...486
Brunhilde Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Jeg fryser ris hvis jeg har rester, og det pleier å gå helt fint. Tiner den i mikroen.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Haha. Dette her er latskap. Anonymous poster hash: 64639...a34 2
peppermyntete Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 Som student fryser jeg mye ris, og det går helt fint! Tiner enten i mikro eller har den rett i panna med resten av maten
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Haha. Dette her er latskap. Anonymous poster hash: 64639...a34 Larskap, nei, praktisk løsning for fornuftig middag, ja! Fryser ned i gryteretter med ris i gryten, det går bra om du ikke er kresen. Risen suger på en måte væsken til seg og blir litt tørr. Å fryse bare ris er en nødløsning. Risen blir hard og tørr. I tillegg må du være obs på at der er frarådet å spise ris som har stått en stund, snakk om få timer, fordi det dannes lett giftstoffer i ris. Spisesteder har forbud mot å varme opp igjen ris som har stått mer enn ? Timer. (Husker ikke i farten hvor lenge.)Anonymous poster hash: 1d8b6...e6c 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #6 Skrevet 31. januar 2015 Larskap, nei, praktisk løsning for fornuftig middag, ja! Fryser ned i gryteretter med ris i gryten, det går bra om du ikke er kresen. Risen suger på en måte væsken til seg og blir litt tørr. Å fryse bare ris er en nødløsning. Risen blir hard og tørr. I tillegg må du være obs på at der er frarådet å spise ris som har stått en stund, snakk om få timer, fordi det dannes lett giftstoffer i ris. Spisesteder har forbud mot å varme opp igjen ris som har stått mer enn ? Timer. (Husker ikke i farten hvor lenge.)Anonymous poster hash: 1d8b6...e6c Jeg forstår ikke hvorfor du er uenig i dette. Det er jo latskap. Det er en fin løsning for de som ikke vil lage middag hver dag, men dette er intet annet enn latskap. Anonymous poster hash: 64639...a34
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #7 Skrevet 31. januar 2015 Å du herlige latskap:) Jeg fryser ris hele tiden, noe fordi den eneste grove risen jeg får tak i på nærbutikken er i sånn boil-in-bag-dritt, ikke løs. Og en sånn pose er jo nok ris til middag for en hel uke nesten. Jeg kjenner i alle fall ikke noen forskjell på om den har vært fryst eller ikke, men min gane er neppe så veldig fin-kalibrert da. Tips; enten du fryser i pose eller boks, klapp den litt flat så den blir som et knekkebrød. Da er det lett å bare knekke av det du skal ha neste gang, og det tiner raskere:) Anonymous poster hash: c4154...dc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå