Gå til innhold

Fryse ned ris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hater og stå på kjøkkenet og vil helst slippe dette hver dag. Så lurer på om man kan fryse ned kyllingmiddag med ris og saus ? Lage det på søndag og fryse ned.
Redd risen ikke vil bli så god i konsistensen da, eller engster jeg meg uten grunn ?
Og hvordan ville dere varmet opp middagen når den kom fra fryseren ?

Anonymous poster hash: 78302...486
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fryser ris hvis jeg har rester, og det pleier å gå helt fint. Tiner den i mikroen.

Skrevet

Haha. Dette her er latskap.

Anonymous poster hash: 64639...a34
  • Liker 2
Skrevet

Som student fryser jeg mye ris, og det går helt fint! Tiner enten i mikro eller har den rett i panna med resten av maten

Skrevet

Haha. Dette her er latskap. Anonymous poster hash: 64639...a34

Larskap, nei, praktisk løsning for fornuftig middag, ja!

Fryser ned i gryteretter med ris i gryten, det går bra om du ikke er kresen. Risen suger på en måte væsken til seg og blir litt tørr.

Å fryse bare ris er en nødløsning. Risen blir hard og tørr.

I tillegg må du være obs på at der er frarådet å spise ris som har stått en stund, snakk om få timer, fordi det dannes lett giftstoffer i ris. Spisesteder har forbud mot å varme opp igjen ris som har stått mer enn ? Timer. (Husker ikke i farten hvor lenge.)

Anonymous poster hash: 1d8b6...e6c

• Liker 2
Skrevet

Larskap, nei, praktisk løsning for fornuftig middag, ja!

Fryser ned i gryteretter med ris i gryten, det går bra om du ikke er kresen. Risen suger på en måte væsken til seg og blir litt tørr.

Å fryse bare ris er en nødløsning. Risen blir hard og tørr.

I tillegg må du være obs på at der er frarådet å spise ris som har stått en stund, snakk om få timer, fordi det dannes lett giftstoffer i ris. Spisesteder har forbud mot å varme opp igjen ris som har stått mer enn ? Timer. (Husker ikke i farten hvor lenge.)

Anonymous poster hash: 1d8b6...e6c

Jeg forstår ikke hvorfor du er uenig i dette. Det er jo latskap. Det er en fin løsning for de som ikke vil lage middag hver dag, men dette er intet annet enn latskap.

Anonymous poster hash: 64639...a34

Skrevet

Å du herlige latskap:) Jeg fryser ris hele tiden, noe fordi den eneste grove risen jeg får tak i på nærbutikken er i sånn boil-in-bag-dritt, ikke løs. Og en sånn pose er jo nok ris til middag for en hel uke nesten. Jeg kjenner i alle fall ikke noen forskjell på om den har vært fryst eller ikke, men min gane er neppe så veldig fin-kalibrert da. Tips; enten du fryser i pose eller boks, klapp den litt flat så den blir som et knekkebrød. Da er det lett å bare knekke av det du skal ha neste gang, og det tiner raskere:)

Anonymous poster hash: c4154...dc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...