AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Jeg er ikke en tilhenger av å begynne å forandre på partneren eller endre ham til noe han ikke er for min egen del. Egentlig tenker jeg at man må egentlig se forbi stilen/lære seg å leve med den/lære seg å like den, eller bare droppe det. Så hva sier dere. Hvis dere hadde likt en mann godt og han ellers virket som en bra fyr, men bare helt håpløs i klesveien (ikke tilfeldig eller lite gjennomtenkt, men en gjennomført stil som du virkelig misliker) hadde dere vurdert å droppe ham pga det? Anonymous poster hash: 25893...8cf
Becka Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Det ville jo hørtes fryktelig overfladisk ut å si ja. Men, er stilen såpass fæl at jeg nesten kunne blitt flau...Da er det jo ikke noe moro. Jeg vet at selv å mye man liksom ikke skal forandre på en annen person, så kjenner jeg meg selv såpass at jeg nok gradvis hadde forsøkt. Men noen syntes jo dette er helt greit. Det finnes jo menn som rett og slett bare ikke bryr seg.De hater og shoppe, og vet ikke hva de skal shoppe. Om jeg kunne få komme med mine meninger, så er det selvfølgelig ingen dumpe grunn, så lenge han kunne vært åpen for å prøvd litt annet også. Men er han sær, og elsker stilen sin, og jeg bare hater den.. Så, hjelp...Jeg vet ærlig talt ikke! Men er redd det kunne blitt krangel i lengden. Og så hadde det blitt slutt anyway.... Er jeg slem? 4
Gjest Faerunpedia Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Jeg hadde først sagt til ham hva jeg syntes om den. Ellers kommer det vel an på hvor ekstrem stilen var, cowboyhatt og boots feks ville nok fått meg til å løpe.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Kommer vel an på hvor ekstrem klesstilen er. Har ennå ikke møtt en mann som hadde så sær klesstil, at jeg ikke ville gå inn i forhold. De fleste har vel heller vært der at de ikke har brydd seg, men gjerne ville ha med meg på shopping, for å gi de tips og råd. Anonymous poster hash: 2d126...9cd
majalill Skrevet 28. januar 2015 #5 Skrevet 28. januar 2015 Hmm tror aldri jeg har møtt en fyr med gjennomført stygg klesstil, faktisk. Ser jo de som ikke bryr seg overalt, men med gjennomført tenker du vel en veldig sær og detaljert stil? F.eks. veldig emo? Hadde han vært emo hadde jeg ikke brydd meg, med mindre han virkelig tok helt av med rosa hår, sminke, piercinger i hele trynet ++. Kun klesstilen hadde nok ikke vært en dumpegrunn
Teethgrinding Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Nå er jeg mann, men fra mitt ståsted; Ja! Det er forferdelig usexy med dårlig klesstil. En ting er å bomme litt og kanskje ikke ha helt peiling. Det virkelig skrekkelige er jenter som rett og slett går aktivt inn for å kle seg gjennomført stygt. Posekjoler, ti tonn ringer som skrangler, fire vesker (!), tights og boots, rotete hår eller ball på hodet. Rett og slett kombinasjoner som blir bråkete og kaotisk. Da løper jeg ihvertfall.
Gjest DitteH Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Nei jeg ville ikke forsøkt å forandre stilen hans. En eks forandret selv stil uten at jeg hadde sagt noe som helst. Men om han hadde gitt uttrykk for at han var misfornøyd selv da kunne jeg blitt med og dratt med en venn som har godt øye til slikt. Jeg er ikke verdensmester selv.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 Tenkte faktisk senest i dag på å opprette en slik tråd selv Jeg har vært sammen med en fyr i 6måneder nå og vi har totalt forskjellig stil. I starten så jeg litt mellom fingrene, men nå begynner det å irritere meg veldig. Han har en typisk old school skater stil, men jeg kjører det klassisk og småpreppy. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Føler meg grusom som er så overfladisk, men samtidig så er klær og stil viktig for meg og som jeg bruker mye tid og penger på. Anonymous poster hash: 71b00...1fb
bippo Skrevet 29. januar 2015 #9 Skrevet 29. januar 2015 Var litt betatt av en fyr frem til jeg så han hadde en tribaltatovering. Da var jeg ikke så betatt mer. Har ikke så mye med klesstilen å gjøre da, men likevel.. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #10 Skrevet 29. januar 2015 Vel, jeg er som veldig mange andre jenter opptatt av å se presentabel og ordentlig ut, fordi jeg ønsker mer respekt og generell anseelse i forbindelse med studier og karrierevalg. Hvis en fyr ikke skjønner dette, har vi kanskje ikke så mye til felles i utgangspunktet? Jeg har kompiser som hater å shoppe, og bryr seg lite om klær. Allikevel er de sosialt intelligente nok til å forstå verdien og effekten av å se presentabel ut, og de kler seg derfor til fremtiden sin. Vil du noen vei i livet rent karrieremessig, så kler du deg deretter. Selvsagt finnes det unntak, som f.eks. offshoreyrker eller yrker med fastsatte jobbantrekk. Seff er det lov til å gå bakfull i joggings på Bunnpris på søndag formiddag for å kjøpe grandis, men å kle seg som et dass hver dag gir meg visse fordommer mot deg; som for eksempel at personen er lavt utdannet, ikke er sosialt oppegående nok til å forstå effekten av sin egen fremstilling og at personen mangler ambisjoner. Går du fra topp til tå i saggebukse, Ed Hardy eller Moods of Norway vet jeg jo at du ikke er hjernekirurg. Nå har jo dette med mine preferanser å gjøre, ettersom jeg leter etter en mann på mitt utdanningsnivå, så jeg er muligens et unntak. Ingen damer svarer på vegne av sitt kjønn, ei heller jeg. Du vet, ettersom vi er individer lissom? Klær som signaliserer at du har misforstått (ifølge meg selv); - Hvit skjorte og svart vest. - Tribal-tatoveringer - Noen form for piercing - Piggsveis - Noen form for smykke/chain, om det er aldri så ekte gull/sølv - Stygge solbriller, f.eks. hvit ramme - Stygge sko, f.eks. skitne tursko som du har snørt sammen slik at lissene nesten ryker - Tydelige merkelogoer - Converse og morsom t-skjorte (hva er du, 12 år?) Ta på deg ei skjorte og en blazer, mann. Det er faktisk ikke så vanskelig. Anonymous poster hash: c5fa3...ab0 4
Timza Skrevet 29. januar 2015 #11 Skrevet 29. januar 2015 (endret) Hvis det var noe jeg hadde tolerert å bli "forandret" på, så kunne det vært stilen. Dere har jo generelt mer peil på slikt enn oss, så det skulle bare mangle at innspill derifra ville blitt tatt imot med et takk. Tenkte faktisk senest i dag på å opprette en slik tråd selv Jeg har vært sammen med en fyr i 6måneder nå og vi har totalt forskjellig stil. I starten så jeg litt mellom fingrene, men nå begynner det å irritere meg veldig. Han har en typisk old school skater stil, men jeg kjører det klassisk og småpreppy. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Føler meg grusom som er så overfladisk, men samtidig så er klær og stil viktig for meg og som jeg bruker mye tid og penger på.Anonymous poster hash: 71b00...1fb Gjør det sakte under radaren. "Jeg skal ut og handle noen klær, trenger du noe nytt?" og ta med kortet hans. ^^ Eventuelt kjøp klær til bursdag og jul og forandre den sakte men sikkert på den måten. hehe. Har opplevd slikt selv, og jeg brydde meg ikke. Noe av det "nye" var kult, så er bare morsomt å oppdage noe nytt gjennom ei som har peil. Endret 29. januar 2015 av Timza
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #12 Skrevet 29. januar 2015 Eksen min gikk kun i joggeklær han, personlig mener jeg han er litt gammel for det når han trossalt er i midten av tjue årene. Han konfronterte meg med at damer synes det var sexy (hell no!). Vel han kjører fremdeles samme stilen, og han har fått seg ny dame så kanskje han hadde et poeng da likevel Anonymous poster hash: 2e0ef...756
Daria Skrevet 29. januar 2015 #13 Skrevet 29. januar 2015 Vel, jeg er som veldig mange andre jenter opptatt av å se presentabel og ordentlig ut, fordi jeg ønsker mer respekt og generell anseelse i forbindelse med studier og karrierevalg. Hvis en fyr ikke skjønner dette, har vi kanskje ikke så mye til felles i utgangspunktet? Jeg har kompiser som hater å shoppe, og bryr seg lite om klær. Allikevel er de sosialt intelligente nok til å forstå verdien og effekten av å se presentabel ut, og de kler seg derfor til fremtiden sin. Vil du noen vei i livet rent karrieremessig, så kler du deg deretter. Selvsagt finnes det unntak, som f.eks. offshoreyrker eller yrker med fastsatte jobbantrekk. Jepp. Å ha sosial intelligens nok til å kle seg presentabelt og etter anledning har mye mer å si enn stilen. Jeg forventer at en voksen mann skal kle seg som en mann, ikke som en forvokst tenåring, men akkurat hvordan han velger å løse det er mindre viktig. Har man en gjennomført, spesiell stil sier det gjerne en del om hvordan man er som person ellers også. Synes jeg stilen hans er så spesiell at det er helt umulig å leve med, kan det vel tyde på at vi ikke er helt kompatible på andre områder også...
PooCandy Skrevet 29. januar 2015 #14 Skrevet 29. januar 2015 Stoler menn virkelig så blindt på kvinners klessmak?? Er mange kvinner med bad taste 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #15 Skrevet 29. januar 2015 Jeg hadde nok ikke falt for ham i utgangspunktet om stilen var helt grusom. Kjenner folk som kun går i joggedress, en som ser ut som en wannabe hiphop-artist (hvit fyr, øredobber, saggebukser, alltid singlet og caps), og de som alltid går i arbeidstøy. Kom an, greit at du er snekker, men å komme i arbeidsbukse og hvit t-skjorte på date? Nei takk.Anonymous poster hash: fa4e2...7ce
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #16 Skrevet 29. januar 2015 Det er enkelte stiler jeg finner ekstremt lite attraktive, type gjennomført cowboy med hatt, boots og frynsejakke, eller "ekstrempreppy" med rosa genser rundt skuldrene, hvite chinos og pannebånd, men sjansen for at jeg skulle ha mye til felles med en slik person er vel heller liten. Hvis det likevel skulle skje så vet jeg faktisk ikke, jeg velger å tro at jeg klarer å se forbi det. Jeg liker ikke tanken på å forandre noen, og hvis de virkelig liker stilen sin selv så er det ikke opp til meg å endre den. En annen sak er om det er en fyr som bare ikke bryr seg og gjerne lar dama "kle seg opp", da kan jeg godt hjelpe til, selv om jeg foretrekker menn som klarer å shoppe sine egne klær, så får det heller være at stilen ikke er helt perfekt. Jeg har ikke perfekt stil selv, vingler fælt, bommer tidvis stygt, og er vel en rock chick innerst inne med tatoveringer og det hele, så hvis en fyr kan akseptere det må jeg kunne akseptere han. Anonymous poster hash: 15c33...d98
kakesmule Skrevet 30. januar 2015 #17 Skrevet 30. januar 2015 Jeg hadde nok ikke dumpa fyren for dårlig stil, men det er jo lov med positive og negative forsterkninger med håp om at det virker over tid:)
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #18 Skrevet 30. januar 2015 Narkis-stil eller boler-stil er uakseptabelt, ellers er jeg ikke så nøye på klesstilen. Anonymous poster hash: 067a5...d95
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #19 Skrevet 30. januar 2015 Blir rett og slett kvalm av å se så mange "politisk korrekte" opptatte kvinnfolk på en gang ... "Ånei jeg kan ikke si hva jeg egentlig mener fordi da kan jeg fremstå som overfladisk" - hva er poenget med hele forum greia hvis det er det som skal bety mest ? ..herregud. Anonymous poster hash: 03198...8dc
draug 75 Skrevet 30. januar 2015 #20 Skrevet 30. januar 2015 Dere vil ikke tro hvor jeg har kjempet for å beholde makta over kleskjøpene gjennom mine forhold. Stilen er klassisk: moteriktig men dempet. (Jeg kjøper litt dyre klær fordi jeg har en problematisk kropp sett i forhold til dressmann og H&M sine modeller: jeg er for slank.) Gammelkjærestene har prøvd seg hele tiden: "skal vi ikke kjøpe ny frakk" - "kunne du ikke gått i en sånn..." "Oi, den jakken der var veldig fin, tror du ikke ..." - Det har vært meldt bekymringer om bursdag for "hva skal jeg kjøpe når du handler klær selv?" Og det på tross av at jeg tidlig melder at den som kjøper meg så mye som et slips, blir hengt i det. Jeg tror, for å være litt frekk: "Dårlig" klesstil på en mann gir kvinna et prosjekt: få han bedre. Forandre han. Så dårlig klesstil er dermed ikke dumpegrunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå