AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Finner det en frisør på østlandet som behandler håret varsom? De frisørene jeg har vært hos sprayer hele håret vått og grer det med kam slik at halve håret forsvinner. Jo mer flokete det er og blir, jo hardere slår de kammen nedover i håret. Eller er det sånn at man MÅ børste det i tørr tilstand selv, utenfor, før man går inn? Og hvorfor følger ikke frisørene sine egne råd om å behandle håret forsiktig? Min erfaring med frisører er at de nyter å ødelegge slitt hår enda mer, sånn at de kan klage på at det er min egen skyld hvis resultatet blir trist.Anonymous poster hash: 1963d...f44 8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Jeg har også enda til gode å finne en forsiktig frisør som behandler håret bra. De fleste gjør som du sier, i tillegg til å føne det på så kort avstand at det svir i hodebunnen, og å glatte det mens det fremdeles er VÅTT, uten varmebeskytter.. Anonymous poster hash: cc888...d79 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Min erfaring er - jo mer populær og dyr salongen er, jo bedre er frisørene. Har ikke råd til å gå til disse salongene selv, men de er flinke! Ellers synes jeg de aller billigste er gode hvor du bare skal klippe. Nå skal ikke jeg ha noen fancy klipp da, så jeg betaler 250 kroner hos den lokale hos oss (som forøvrig er en sånn afro-hår sjappe, men hun er hyggelig og forsiktig hun som jobber der. Og alle ler litt av det flate, nordiske, glatte håret mitt.) Jeg nekter forøvrig å bli stylet etter klipp, og ber dem om å ikke føne, rette ol etterpå. Klipp og gå Anonymous poster hash: d6d85...69d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Min erfaring er - jo mer populær og dyr salongen er, jo bedre er frisørene. Har ikke råd til å gå til disse salongene selv, men de er flinke! Ellers synes jeg de aller billigste er gode hvor du bare skal klippe. Nå skal ikke jeg ha noen fancy klipp da, så jeg betaler 250 kroner hos den lokale hos oss (som forøvrig er en sånn afro-hår sjappe, men hun er hyggelig og forsiktig hun som jobber der. Og alle ler litt av det flate, nordiske, glatte håret mitt.) Jeg nekter forøvrig å bli stylet etter klipp, og ber dem om å ikke føne, rette ol etterpå. Klipp og gå Anonymous poster hash: d6d85...69d Hadde jeg kunnet velge hadde jeg droppet føning og retting, men med mitt hår er det tydligvis nødvendig for at klippen skal bli ordentlig. De gjør det ikke på slutten, men midt i klippingen for å se at det blir rett. Det gjør like vondt hver gang jeg hører vannet frese under glattingen, og tenker håret mitt blir mer skadet etter hvert frisørbesøk. Anonymous poster hash: cc888...d79 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #5 Skrevet 28. januar 2015 Jeg var nylig å klippet meg hos en litt dyrere salong - og glad er jeg for det! Frisøren gjorde det jeg ba om - hun stusset bare et par cm. Hun forsto godt at jeg var redd for håret mitt da hun hadde langt hår selv, og har opplevd å få klippet mye mer enn hva hun ønsket. Hun behandlet håret mitt veldig fint, brukte varmebeskyttende før hun rettet håret forsiktig og hadde i hårolje etterpå. Skulle vært flere som henne. Det er første gang jeg har møtt en frisør som behandlet håret mitt så forsiktig. Dessverre var ikke dette på østlandet, TS.Anonymous poster hash: a5398...1d0 1
Trygve81 Skrevet 28. januar 2015 #7 Skrevet 28. januar 2015 For å klare opp i noe aller først, så går jeg bare til herrefrisører, da jeg er mann. Når det er sagt, så kan det virke som om de billige frisørene du har prøvd forsøker å bruke minst mulig tid på deg, og de er antakeligvis uforberedt på at ditt hår er flokete. Jeg tror for å være helt ærlig at du bare har deg selv å takke dersom du ikke grer eller børster håret ditt innen du går til frisøren. Det er bare alminnelig høflighet, er det ikke? Jeg går ikke til frisøren med uvasket hår, eller til tannlegen uten at jeg har pusset tennene først.
Smoothie Skrevet 28. januar 2015 #8 Skrevet 28. januar 2015 For å klare opp i noe aller først, så går jeg bare til herrefrisører, da jeg er mann. Når det er sagt, så kan det virke som om de billige frisørene du har prøvd forsøker å bruke minst mulig tid på deg, og de er antakeligvis uforberedt på at ditt hår er flokete. Jeg tror for å være helt ærlig at du bare har deg selv å takke dersom du ikke grer eller børster håret ditt innen du går til frisøren. Det er bare alminnelig høflighet, er det ikke? Jeg går ikke til frisøren med uvasket hår, eller til tannlegen uten at jeg har pusset tennene først. Jeg har ikke gått til billigfrisører, men likevel opplevd at håret blir behandlet dårlig. Selv om man grer håret på forhånd betyr det ikke at det er flokefritt når man sitter i frisørstolen, noen får lettere floker enn andre.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #9 Skrevet 28. januar 2015 For å klare opp i noe aller først, så går jeg bare til herrefrisører, da jeg er mann. Når det er sagt, så kan det virke som om de billige frisørene du har prøvd forsøker å bruke minst mulig tid på deg, og de er antakeligvis uforberedt på at ditt hår er flokete. Jeg tror for å være helt ærlig at du bare har deg selv å takke dersom du ikke grer eller børster håret ditt innen du går til frisøren. Det er bare alminnelig høflighet, er det ikke? Jeg går ikke til frisøren med uvasket hår, eller til tannlegen uten at jeg har pusset tennene først. Jeg har tykt hår til livet og det blir flokete på fem sekunder. Selv om jeg børster håret før jeg drar kommer det til å bli litt flokete innen jeg kommer meg til frisøren. Hår er det frisører jobber med, de burde være vant til floker og ta hensyn til det. Spesielt når de er så glad i å snakke om hvor viktig det er å behandle håret forsiktig. Anonymous poster hash: a8714...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #10 Skrevet 28. januar 2015 Finn en dyr, fin frisør og ring og hør om de har lærlinger der. Ofte under halve prisen, og der de er flinke og gode er de alltid med når lærlingen klipper og følger med. Hvis det lugger, si det. Det er vanskelig å kjenne om det ikke er ditt eget hår. Anonymous poster hash: 02de1...a33
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #11 Skrevet 28. januar 2015 For å klare opp i noe aller først, så går jeg bare til herrefrisører, da jeg er mann. Når det er sagt, så kan det virke som om de billige frisørene du har prøvd forsøker å bruke minst mulig tid på deg, og de er antakeligvis uforberedt på at ditt hår er flokete. Jeg tror for å være helt ærlig at du bare har deg selv å takke dersom du ikke grer eller børster håret ditt innen du går til frisøren. Det er bare alminnelig høflighet, er det ikke? Jeg går ikke til frisøren med uvasket hår, eller til tannlegen uten at jeg har pusset tennene først. Skjønner ikke helt hvorfor du svarer på denne tråden. Har du ikke hatt langt hår så vet du ingenting om hvor mye floker folk får eller ikke. Jeg børster håret mitt, men det kan bli litt floker i det noen ganger allikevel. Man har ikke seg selv å takke når frisører går løs på håret ditt og drar hardt. Heldigvis har jeg opplevd at de fleste spør om det gjør vondt og at de bruker varmebeskyttende før retting. Det jeg tror man som kunde burde være flinkere til er å si ifra at det gjør vondt og si ifra hvis frisøren gjør noe man ikke liker. Anonymous poster hash: e5043...95c
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #12 Skrevet 28. januar 2015 Derfor har jeg sluttet å gå til frisøren og klipper selv. Hver gang jeg har vært hos en frisør, som gjerne er yngre enn meg også, har hun glattet håret, fønt det, og dyttet oppi masse greier enda jeg sier jeg kun skal ha en klipp og ikke vask og føn. Håret mitt blir alltid ødelagt hos frisøren. Anonymous poster hash: 7627f...c1e 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #13 Skrevet 29. januar 2015 Jeg går hos en såkalt dyr frisør, og håret mitt floker seg bare man ser på det. Men frisøren er forsåvidt flink til å takle akkurat det. Det som fasinerer meg mer er fraværet av stylingprodukter/varmebeskyttende når hun føner eller bruker rettetang. Blir litt paff liksom.... . Anonymous poster hash: ae3b0...2dd
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #14 Skrevet 29. januar 2015 maja på adam og eva bislett er en drøm. prøv henne! Anonymous poster hash: 4ad95...70f
Faina Skrevet 29. januar 2015 #15 Skrevet 29. januar 2015 Min frisør er forsiktig. Ikke noen dyr kjede. Det er bare han. Børster håret forsiktig og bruker varmebeskyttelse om han sletter eller føner, men mitt hår trenger ikke det. Jeg vasker det selv før jeg drar dit.
melatonin Skrevet 29. januar 2015 #16 Skrevet 29. januar 2015 Bruker vanlig frisør nå, de er veldig flinke, tok tid å finne fram til riktig sted. Skånsomme og spør før de putter i noe stæsh.. Var hos ei en gang da jeg stripet håret, hun stakk den pinnen langt ned i hodebunnen så det var rett smertefult, så brandt hun meg med hårføneren etterpå, for så å avslutte med å duke den hardt borti hue mot slutten. Håret ble dritstygt og nesten sprøtt etterpå forresten..
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #17 Skrevet 1. februar 2015 Uansett om håret er flokefritt fra før av, får i hvert fall jeg floker om frisøren grer det med kam mens det er vått. Jeg har ikke verdens beste kvalitet på håret, og har sett på meg selv og andre at håret fort ryker om man grer det med en fin kam, vått. De jobber jo med hår hver dag, det skulle ikke være for mye å forvente at de kan litt om hva som er bra for håret, hva som skader det, forskjellige hårtyper osv. Anonymous poster hash: 1963d...f44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå