Gå til innhold

UTROLIG godt beskrevet vedr utroskap..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var virkelig godt skrevet fra den som sitter igjen etter at partneren har vært utro, og hvor det i tillegg er barn involvert i forholdet. Synes dette med å ikke akspetere utroskap er en tankevekker. Det er jo egentlig ganske patetisk både av den partneren som er utro bak noen sin rygg OG den single som legger seg etter en person som er i et forhold - moralen må vel bli og holde seg unna eller FØRST avslutte et forhold du ikke vil være i FØR du ligger rundt..

http://eivorheltinnafor.bloggnorge.com/2015/01/26/moral-folelser-og-respekt-utromenneskene/

Anonymous poster hash: 808e8...376
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste blogg innlegget, hva med a stille mannen til ansvar? Det var HAN som var utro.

• Liker 4
Skrevet

Hun gjør jo også det da.. Det hun mener er vel at man generelt i samfunnet ser på dette med utroskap som "akseptabelt" så lenge det ikke rammer en selv.. Uavhengig av om man er den single eller den med samboer/ektefelle - så har alle et moralsk ansvar for å tenke igjennom hva utroskap fører til - det er en egoistisk handling som rammer partner/barn helt ufortjent - og gir konsekvenser langt utover den lille lykken/spenningen/sexen der og da.

Hun ønsker vel a flere skal tørre å si høyt at utroskap er uakseptabelt og en patetisk handling - at det kan bli litt mer skam og skyldfølelse i en slik handling - at de som står rundt tørr å si at dette var dustete oppførsel.

Igjen; Er det så dårlig i forholdet at man ønsker ny partner - så avslutt forholdet først - og deretter finn nye partnere. Og er du singel og tiltrukket av en person som er i et fast forhold -så hold deg unna til den personen selv er singel. Utsokap rammer mange uskyldige parter som IKKE har bedt om det - som barn, familie, venner osv..

• Liker 4
Skrevet

Hun gjør jo også det da.. Det hun mener er vel at man generelt i samfunnet ser på dette med utroskap som "akseptabelt" så lenge det ikke rammer en selv.. Uavhengig av om man er den single eller den med samboer/ektefelle - så har alle et moralsk ansvar for å tenke igjennom hva utroskap fører til - det er en egoistisk handling som rammer partner/barn helt ufortjent - og gir konsekvenser langt utover den lille lykken/spenningen/sexen der og da.

Hun ønsker vel a flere skal tørre å si høyt at utroskap er uakseptabelt og en patetisk handling - at det kan bli litt mer skam og skyldfølelse i en slik handling - at de som står rundt tørr å si at dette var dustete oppførsel.

Igjen; Er det så dårlig i forholdet at man ønsker ny partner - så avslutt forholdet først - og deretter finn nye partnere. Og er du singel og tiltrukket av en person som er i et fast forhold -så hold deg unna til den personen selv er singel. Utsokap rammer mange uskyldige parter som IKKE har bedt om det - som barn, familie, venner osv..

Er ikke uenig med deg, bare så det er sagt, meeen, jeg føler likevel at vi kvinner har lett for å gi mye av skylden til den kvinnen mannen var utro med. For all del, vet man at mannen er opptatt så er det eneste riktige å holde seg unna, skulle bare mangle.

Men hva vet man egentlig, la kvinnen seg etter mannen, eller omvendt? Serverte han henne en historie om hvilket følesesløst ekteskap han er fanget i etc. Til syvende og sist er det den som er i et forhold som har ansvaret.
  • Liker 3
Gjest brusmaskin
Skrevet

Dette var da ikke akkurat noe nytt.

Skrevet

Hvem er egentlig mest utro, kvinner eller menn? Er det gjort undersøkelser på dette?

Anonymous poster hash: b6e55...1a6
Skrevet

Leste blogg innlegget, hva med a stille mannen til ansvar? Det var HAN som var utro.

Enig. Sitter med følelsen av at hun legger all skyld på den andre kvinnen. Men, det er den som er i et forhold som har ansvaret!! En singel person kan ikke være utro, så skal vi sette utroskap på dagsordenen, så må vi ta for oss den utro part. Som i dette tilfellet er mannen.

Har litt på følelsen av at særlig damer ønsker å legge skylden på den andre damen. Hvorfor unngår de å legge skylden der den hører hjemme? Hvorfor skal damer stadig unnskylde mannen? Er vi så fastlåst i troen på at mannfolk ikke har styring på sexlysten sin?

Ellers i ekteskap/forhold, så klager/skylder damer ofte på mannen for mye rart. Så fort han har vært utro, ja, så er det den andre damen sin skyld.

Og dette blogginlegget kvernet over det samme.

• Liker 1
Skrevet

Hvem er egentlig mest utro, kvinner eller menn? Er det gjort undersøkelser på dette? Anonymous poster hash: b6e55...1a6

Det varierer litt, men i enkelte nyere undersøkelser blir det hevdet at kvinner nå

er litt oftere utro enn menn.

Det var en undersøkelse som skrev at kvinner på rundt 40år med høyere utdanning

og noe jobbreiser var den gruppen mest utro.

Skrevet

Det er holdningen om at det er den som er utro som har all skyld, og at den som involverer seg med noen de vet er i forhold går fri, hun tar et oppgjør med, og jeg er enig!

Den som er i forholdet er utro, men hvorfor senke seg til samme lave moralske standard?

Den som med viten og vilje involverer seg med gifte/samboende mennesker har et moralsk syn som ikke er forenelig med mitt.

Det heter seg at heleren er ikke bedre enn stjeleren, og det passer i denne sammenhengen også.

To feil blir ikke en rett!

Jeg skjønner heller ikke hvorfor de vil seg selv så vondt at de finner seg i å være nummer 2, og at de ikke setter en høyere standard for hvilken type mann/kvinne, og forhold de vil ha, og jeg skjønner ikke hvordan de med viten og vilje kan gå inn for å gjøre et annet menneske så vondt.

Anonymous poster hash: fc120...43b
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg syns du tolker bloggen feil.

Hun frikjenner ikke eksmannen, men avskriver han med at han ikke er istand til

å ta de riktige valgene. Det hun er mest sint på den andre kvinnen for er måten

hun bombarderer mannen med bilder og meldinger, mens de fremdeles bor

sammen med barna, for sikre at hun vinner mannen.

Slik jeg tolker hensikten med bloggen er ikke å ta den andre kvinnen, men å mer

fokus på hvor mye vondt utroskap/samlivsbrudd fører med seg.

Endret av Tba
  • Liker 2
Skrevet

Dette var virkelig godt skrevet fra den som sitter igjen etter at partneren har vært utro, og hvor det i tillegg er barn involvert i forholdet. Synes dette med å ikke akspetere utroskap er en tankevekker. Det er jo egentlig ganske patetisk både av den partneren som er utro bak noen sin rygg OG den single som legger seg etter en person som er i et forhold - moralen må vel bli og holde seg unna eller FØRST avslutte et forhold du ikke vil være i FØR du ligger rundt..

http://eivorheltinnafor.bloggnorge.com/2015/01/26/moral-folelser-og-respekt-utromenneskene/

Virkelig?

Slik jeg leser bloggen handler det mest om hvor vondt et samlivsbrudd gjør. "Den andre kvinnen" fungerer som et mål for frustrasjonen.

Den grusomme sannheten er at han fant en annen. All den smerten som beskrives er ikke vesensforskjellig fra et brudd før "utroskapen".

Skrevet

Enig. Sitter med følelsen av at hun legger all skyld på den andre kvinnen. Men, det er den som er i et forhold som har ansvaret!! En singel person kan ikke være utro, så skal vi sette utroskap på dagsordenen, så må vi ta for oss den utro part. Som i dette tilfellet er mannen.

Har litt på følelsen av at særlig damer ønsker å legge skylden på den andre damen. Hvorfor unngår de å legge skylden der den hører hjemme? Hvorfor skal damer stadig unnskylde mannen? Er vi så fastlåst i troen på at mannfolk ikke har styring på sexlysten sin?

Ellers i ekteskap/forhold, så klager/skylder damer ofte på mannen for mye rart. Så fort han har vært utro, ja, så er det den andre damen sin skyld.

Den enkle forklaringen på dette er at det er menneskelig og mye lettere å legge skylden på en tredjepart. Den personen som en har delt et liv med, har barn sammen med og mest sannsynlig fremdeles elsker er det mye vanskeligere å hate.

• Liker 1
Skrevet

Virkelig?

Slik jeg leser bloggen handler det mest om hvor vondt et samlivsbrudd gjør. "Den andre kvinnen" fungerer som et mål for frustrasjonen.

Den grusomme sannheten er at han fant en annen. All den smerten som beskrives er ikke vesensforskjellig fra et brudd før "utroskapen".

Det gjør nok ikke situasjonen lettere for henne og barna, at "den andre kvinnen" bombarderer

mannen med kjærlighetserklæringer og nakenbilder fordi hun "bare må ha han".

Da er nok en mer sivilisert skilsmisse der man har "vokst ifra hverandre" mye lettere å håndtere

for alle parter.

Skrevet

Mannen har all skyld, ikke den single kvinnen. Så enkelt er det faktisk.

• Liker 1
Skrevet

Det gjør nok ikke situasjonen lettere for henne og barna, at "den andre kvinnen" bombarderer

Da er nok en mer sivilisert skilsmisse der man har "vokst ifra hverandre" mye lettere å håndtere

for alle parter.

Jeg er ikke overbevist.

Det kan faktisk være lettere å ha en syndebukk. Noe å rette raseriet mot. Noe som forklarer.

Alternativet er jo rett og slett at han ikke elsker henne lengre...

Jeg er ikke så sikker på at den pillen er lettere å svelge.

• Liker 1
Skrevet

for alle parter.

for alle parter.

Hun ville vel ikke bombardert han med meldinger med mindre han signaliserte/oppmuntret henne, tenker jeg da. Og om han ikke direkte oppmuntret henne, saa burde han vel kunne vaere med diskre overfor barna i det minste? Eller blokkere nummeret hennes? Leste bloggen igjen, og kan ikke si annet enn at det er 100% mannen som skal klandres her.

• Liker 2
Skrevet

Hun ville vel ikke bombardert han med meldinger med mindre han signaliserte/oppmuntret henne, tenker jeg da. Og om han ikke direkte oppmuntret henne, saa burde han vel kunne vaere med diskre overfor barna i det minste? Eller blokkere nummeret hennes? Leste bloggen igjen, og kan ikke si annet enn at det er 100% mannen som skal klandres her.

Enig med deg at mannen helt klart har hovedansvaret.

Men jeg den andre kvinnen er ikke uskyldig for det.

Jeg syns at det er noe som er defekt med mennsker som legger seg etter

noen som de vet er i et forhold.

Når det gjelder bombarderingen med meldinger så tenker jeg at hun er koko,

og fyren er en fjott.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke overbevist.

Det kan faktisk være lettere å ha en syndebukk. Noe å rette raseriet mot. Noe som forklarer.

Alternativet er jo rett og slett at han ikke elsker henne lengre...

Jeg er ikke så sikker på at den pillen er lettere å svelge.

Hva som vil oppfattes som vondest er nok personavhengig.

Men poenget mitt er at situasjonen nok ikke ble lettere når den andre kvinnen

bombarberte han med meldinger.

Skrevet

Nå håper jeg alle dere som svarer i denne tråden har opplevd å bli bedratt selv?

Hvis ikke, kanskje dere skal være mindre skråsikre...

Hun (og alle vi andre som opplever utroskap) skylder ikke på damen. Vi vet at mannen vår har bedratt oss og at han er "den skyldige". Men hvis du har barn med denne mannen og skal samarbeide med han i mange år framover, er det ganske ulevelig å kjøre en veldig konfliktfylt kommunikasjon med han. Men du trenger noen å rette hatet mot, og da er det fint å gjøre det mot den kvinnen du aldri skal behøve å ha noe særlig med å gjøre : den han bedro deg med.

Det handler ikke om skyld eller ikke, men en måte å overleve de vonde følelsene.

Det blogginnlegget handler om (slik jeg leste det) var at man ikke snakker om utroskap som noe galt. Det er liksom bare lov å følge følelsene og kjærligheten, selv om det betyr at både barn og eks sitter temmelig skadeskutt igjen.

Det jeg har opplevd selv er at i alle skilsmisser rundt meg var alle enige og ingenting galt hadde skjedd - før du snakker litt mer grundig med folk, da viser det seg at det har vært utroskap i omtrent alle skilsmisser.

Så ja, det er tabu å snakke om utroskap, og det er derfor på en måte akseptabelt. Det burde man gjøre noe med!

Anonymous poster hash: 21b4f...217

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns du tolker bloggen feil.

Hun frikjenner ikke eksmannen, men avskriver han med at han ikke er istand til

å ta de riktige valgene. Det hun er mest sint på den andre kvinnen for er måten

hun bombarderer mannen med bilder og meldinger, mens de fremdeles bor

sammen med barna, for sikre at hun vinner mannen.

Slik jeg tolker hensikten med bloggen er ikke å ta den andre kvinnen, men å mer

fokus på hvor mye vondt utroskap/samlivsbrudd fører med seg.

Det er sånn jeg leste den også.

Anonymous poster hash: 21b4f...217

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...