monja Skrevet 6. august 2004 #1 Del Skrevet 6. august 2004 Vi er i sluttfasen av byggingen av nytt barnerom. Hva har dere på barnerommet til de små? Av møbler og sånt mener jeg? Og hvor store er rommene? Siden vår ikke er født enda blir det sprinkelseng, garderobeskap, stellekommode og noen få hyller. Rommet er omtrent 10 kvm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 6. august 2004 #2 Del Skrevet 6. august 2004 Regner med at de to minste deler rom, og da blir det ett klesskap, en kommode, to sprinkelsenger og en bokhylle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 6. august 2004 #3 Del Skrevet 6. august 2004 Vi har ikke noe eget rom til babyen så hun sover inne hos oss foreløpig. Vi var så heldige å få veldig mye babytøy og utstyr av slekt og venner og det fylte fort opp skuffene vi hadde avsatt til den lille . Kjøpte derfor en sånn litt stor, pen trekasse med lokk til å ha på soverom på IKEA (ser ut som den er flettet på en måte). Der pakker jeg bort alt som er blitt for lite etterhvert (utrolig så fort de vokser fra tøyet sitt!) og øverst lagrer jeg babybjørn, lammeskinn og en ekstra babydyne som ikke er i bruk ennå. En annen nyttig ting er jo en solid plaskasse til leker, blir fort mye av det også! Vi har lekekassen i stuen ettersom det er der datteren er om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 7. august 2004 #4 Del Skrevet 7. august 2004 Relativit upraktisk med stellebord på soverommet, men ellers hørtes det bra ut. vi har også, på gutten vår sitt rom, hengt klatre leker fra taket, laget verdensrommet i taket og satt opp hyller til alle bamsene (han overtok mine så det er vel sikkert 50 stk.)og en uro fra taket. På lille jenta sitt rom er det ikke så mye ennå (10 mnd. og rommet hennes ble ikke tatt i bruk før hun var 7-8 mnd.) bare vogga fra hun var "baby", senga hennes og et klesskap som var der fra før av. skal nok prøve å gjøre rommet hennes finere etter hvert, men en så lenge har det blitt satt litt til side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 7. august 2004 #5 Del Skrevet 7. august 2004 vi har klesskap, seng og bokhylle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 8. august 2004 #6 Del Skrevet 8. august 2004 Lukas har ikke fått eget rom enda, men når det engang blir ferdig skal han få noen hyller som de fine bamsene han har kan sitte på. Synes det virker så koselig! og så er det fint med en sånn giraff som det står cm på og man kan måle legden sin med. Et speil er jo morsomt! En god stol som du kan sitte å amme han i og dere kan lese for h*n etter hvert. +seng, bokhylle, klesskap såklart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. august 2004 #7 Del Skrevet 8. august 2004 Stellebord er det nok mer praktisk å ha på badet. Noen ganger bare MÅ man han tilgang på vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. august 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 9. august 2004 Er ikke så enkelt å sette et stellebord på et bad som er så lite at man må ut for å skifte mening . Selvfølgelig ikke noen drømmesituasjon å ha stellekommoden på rommet til babyen, men siden h*n skal sove inne hos oss i begynnelsen får det gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 9. august 2004 #9 Del Skrevet 9. august 2004 Stellebord er det nok mer praktisk å ha på badet. Noen ganger bare MÅ man han tilgang på vann. Er nok det mest ideelle å ha stellebordet på badet ja, men hvis man ikke har mulighet til det så kommer man langt med en liten mugge med passe varmt vann og en liten bolle å bruke til utslagsvask. (Type vaskefat og mugge bare litt midre). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 9. august 2004 #10 Del Skrevet 9. august 2004 Tror kanskje jeg ville valgt en løs stellepute til å ha ved kjøkkenvasken om jeg ikke hadde plass på badet. Det er SÅ greit å ha vann i nærheten, spesielt i starten. Vi skal i gang å bygge fom til Vesla snart, og trenger også tips. Seng og skap er selvsagt, men andre smarte løsninger? Skal jo lage et rom hun kan ha en stund... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå