AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #1 Skrevet 27. januar 2015 Noen ganger ved henting i barnehagen vil den yngste sønnen vår ikke løpe mot oss og bli med da vil han leke mer med det han holdt på med isteden. Vi føler oss begge litt "dumme" når barnehagepersonale ser på og nærmest studerer oss når vi skal hente barnet...som om de gir karakter E/stryk de gangene barnet på 2 år ikke vil vinke ha det når vi går eller stormer inn i armene våre ved henting hver gang. Er det bare oss eller er det flere som føler barnehageansatte "tenker sitt" og studerer foreldrene? Føles som en eksamen hver gang...litt slitsomt å bli iakttatt slik.Anonymous poster hash: daae4...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #3 Skrevet 27. januar 2015 Barnet mitt vil aldri hjem og vil alltid leke ferdig. Jeg tenker det er fint at han trives, og småsnakker litt med de ansatte så lenge. Har aldri følt meg vurdert. Anonymous poster hash: b4f8b...466 8
loffen Skrevet 27. januar 2015 #4 Skrevet 27. januar 2015 (endret) Nei, jøss dette tror jeg må være et problem kun oppe i ditt hode! Det er da bare fint at ungen trives så godt at h*n vil 'leke ferdig' før han kommer. Slapp av. Endret 27. januar 2015 av loffen 10
Jade Skrevet 27. januar 2015 #5 Skrevet 27. januar 2015 Det er nok bare innbilling. Det skjer nok med alle barna at de ønsker å leke ferdig først. Det tyder bare på at de har det kjekt der og da. Ikke at de ikke liker å gå hjem. Og ingen barnehageansatte som tror det heller. Du er redd for at de tenker slik, og tolker det du ser i den retningen. 8
absinthia Skrevet 28. januar 2015 #6 Skrevet 28. januar 2015 (endret) Dette er helt vanlig. Mine har ofte kunnet tenkt seg til å være hjemme, før vi dro til barnehagen, men når de skulle bli hentet, hadde de ikke tid til å dra hjem. Nest minste ble skikkelig irritert på meg om jeg hentet ham for tidlig, det var liksom hyggelig at jeg var der, men han var ikke interessert i å forlate barnehagen før en del av barna hadde dratt hjem. En periode jeg tenkte at jeg skulle være en god mor og tilbringe litt mer ettermiddagstid med mitt barn, ble jeg ganske upopulær og fant ut at det var like greit å gjøre unna litt handling og husarbeid i en halvtime til en time først. Ta det som et godt tegn. Jobber i barnehage selv og vi tenker ikke slik om foreldre. Vi tenker bare at de trenger litt tid på seg for å avslutte, Endret 28. januar 2015 av absinthia 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #7 Skrevet 28. januar 2015 Kanskje du overtenker litt? Ja og har dessverre (?) alltid gjort det.Anonymous poster hash: daae4...c8f
Gjest M1A Skrevet 28. januar 2015 #8 Skrevet 28. januar 2015 (endret) Jenta mi har noen ganger satt seg helt på bakbeina når vi skal hjem, fordi hun stortrives i barnehagen. Jeg føler ikke personalet reagerer noe på det. Endret 28. januar 2015 av M1A
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #9 Skrevet 28. januar 2015 Møt barnet der det er. Hvis barnet ditt er i full gang med lek når du kommer, sett deg ned og vær med. Ikke bare forvent at barnet skal møte deg der du er. Anonymous poster hash: d3108...a2f 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #10 Skrevet 28. januar 2015 Gutten vår løper oss kanskje i møte 1 av 10 ganger ved henting. Ofte løper han heller motsatt vei fordi han har det så gøy sammen med vennene og ikke er klar for å bli med hjem. Ingen som ser negativt på det, det betyr bare at barna har det fint i barnehagen, og det skal du være glad for. Ved henting går jeg bort til han og snakker med han når jeg kommer, slik at han vet jeg har kommet, og så sier jeg at: "nå må du avslutte leken, for vi skal hjem. Jeg går og pakker sekken, og når jeg kommer tilbake så må du være klar til å bli med." Da har han et par minutter på seg til å venne seg til tanken på at han skal hjem, og det funker fint. Anonymous poster hash: 95a07...211 1
lillejeg Skrevet 28. januar 2015 #11 Skrevet 28. januar 2015 (endret) Ikke tenk på dette! Det er helt naturlig at barn er opptatt med sitt av og til, og ikke er klar for å bli hentet! Ikke bekymre deg for det. Som AB innlegg 9 over her sier, så vis interesse for barnet og det det driver med og lag en god avslutning på altiviteten og få en fin hentesituasjon på den måten! Som barnehageansatt skal jeg love deg at vi ikke tenker på om de hyler av glede eller vill leke videre. Hver dag ser vi utallige ulike reaksjoner på at mamma og pappa kommer for å hente... Endret 28. januar 2015 av lillejeg
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #12 Skrevet 28. januar 2015 Gutten vår reagerer på mange ulike måter når vi henter, noen ganger kommer han løpende mot oss men oftere er det at han løper i en annen retning eller nekter å forlate leken. Bare tenk på deg selv, liker du å bli avbrutt når du er midt inni noe? Anonymous poster hash: 69696...cc1
jabx Skrevet 28. januar 2015 #13 Skrevet 28. januar 2015 Har du sosial fobi? Det virker som du overanalyserer noe voldsomt.
Pipzky Skrevet 28. januar 2015 #14 Skrevet 28. januar 2015 Når gutten vår ikke vil hjem med en gang smiler de ansatte og sier til meg at de synes det er kjekt å se at han trives så godt i bhg og at han føler seg trygg der 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #15 Skrevet 28. januar 2015 Mine barn har i kortere og lenger perioder hverken hatt tid til å si "hadet" når vi drar, eller sagt hei når vi kommer. Istedenfor å ta dette som et tegn på at vi er dårlige foreldre og de ikke vil til oss, velger jeg å tenke at de stortrives i barnehagen... Anonymous poster hash: 4267c...7c1 1
minister-mio Skrevet 28. januar 2015 #16 Skrevet 28. januar 2015 De tenker garantert ikke over det. Dette er i ditt hode. Det er helt greit at barnet noenganger løper i armene og noenganger vil leke mer, det sier ingenting negativt om deg som forelder
izzy_l Skrevet 28. januar 2015 #17 Skrevet 28. januar 2015 Og i går kom jeg overlykkelig hjem og kunne fortelle mannen at jeg for første gang på det jeg kunne huske hadde fått med meg 2-åringen hjem uten at han hadde grått, prøvd å stikke av eller bedt meg om å gå igjen! Og jeg henter ikke tidlig... Som regel må han fysisk bæres ut i garderoben, og nå som magen er stor og armene litt for korte er det rett som. Det er jeg må ha hjelp til å kle på han fordi jeg ikke klarer å både holde han fast og ta på sko samtidig. Men det har ikke falt meg inn at de ansatte tenker over det to ganger! Den eneste kommentaren jeg har fått er at de synes det er kjekt at han tydeligvis trives så godt i barnehagen;)
Antoinette Skrevet 28. januar 2015 #18 Skrevet 28. januar 2015 Noen ganger ved henting i barnehagen vil den yngste sønnen vår ikke løpe mot oss og bli med da vil han leke mer med det han holdt på med isteden. Vi føler oss begge litt "dumme" når barnehagepersonale ser på og nærmest studerer oss når vi skal hente barnet...som om de gir karakter E/stryk de gangene barnet på 2 år ikke vil vinke ha det når vi går eller stormer inn i armene våre ved henting hver gang. Er det bare oss eller er det flere som føler barnehageansatte "tenker sitt" og studerer foreldrene? Føles som en eksamen hver gang...litt slitsomt å bli iakttatt slik.Anonymous poster hash: daae4...c8f Ha ha ha dette M^være kødd. Hvor mye tid bruker du på å lese dumme mammablogger. 1
peanut_juice Skrevet 28. januar 2015 #19 Skrevet 28. januar 2015 Det er veldig vanlig, og ikke noe vi tenker noe særlig over. Det dere evt kan gjøre er å si til barnet at det kan gjøre seg ferdig i leken mens dere pakker sekken, men at etter det skal dere dra hjem. Det er jo bare ett stort pluss at barne trives i barnehagen og føler seg trygg der. Det betyr jo bare at vi gjør jobben vår bra
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #20 Skrevet 28. januar 2015 Har du sosial fobi? Det virker som du overanalyserer noe voldsomt. 1.Nei :-) 2. Ja :-)Anonymous poster hash: daae4...c8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå