Gå til innhold

Skrive en bok - bli forfatter, en håpløs drøm?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ca. 30 år, har høyere utdannelse og fast, god jobb. Likevel så fantaserer jeg ofte om å skrive en bok, å kunne bli forfatter. Vil absolutt ikke bli berømt, og om jeg noensinne skriver en bok blir det under pseudonym.

Men, hvor vanskelig er det å få utgitt en roman når man er helt ukjent/ny? Og, hvor lang tid må jeg beregne på å skrive en hel roman når jeg jobber 100% til vanlig?

Er det noen som har lykkes med dette, fått det til og fått realisert denne drømmen?

Anonymous poster hash: 64b1e...a1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har et familiemedlem som man regnet med kom til å bare ende opp med strø-jobber, levde et "hardt" liv i diskutable miljø, men gikk med en forfatterspire i magen. Ettersom han ikke hadde mye å miste på å ta sjansen - skrev han sin første bok og har nå skrevet vel 8 bøker. Ingen hadde trodd han skulle vokse opp til å bli en slik fantastisk forfatter som han er! Heine Bakkeid tok sjansen!

Anonymous poster hash: 7550a...aa1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke forfatter men jeg har den drømmen også. Jeg er under utdanning slik at jeg kan jobbe med noe annet, men jeg gir ikke opp på forfatter drømmen.

Jeg skriver. Jeg skriver bøker, jeg skriver noveller, jeg skriver dikt. Jeg blir bedre og bedre hele tiden. Jeg har gitt ut små ting anonymt på Internet og blitt kjent med andre skribenter som gir med tilbake melding. Jeg har til og med blitt kjent med et par forfattere.

Hvis du brenner for å skrive, så skriv. Du sier det jo selv, det handler ikke om å bli berømt. Slik jeg ser det så skriver man bøker fordi man elsker å skrie, så hvorfor gi opp? :)

Lykke til.

Anonymous poster hash: ea437...d37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Aldri gi opp en dróm fullstendig, uten drómmer hadde vi ikke hatt sá mye á leve for i hverdagene. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Det kunne ogsá vaert lurt á kanskje bli med pá noen skrive kurs eller gá pá forfatter skole. Jeg vet at du jobber 100% og forfatter skole kan vel kanskje ikke vaere den beste muligheten, men noen skrive kurs kunne vaere til god hjelp.

Endret av SunflowerPenguin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som er forfatter og skriver helt middelmådige bøker. Det virker som mye jobb og slit for lite penger, men personen jeg kjenner lever på penger fra familien sin. Whatever keeps you happy. Så lenge du har økonomisk frihet og lyst nok er det bare å gutse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en som skriver bøker og publiserer dem selv som e-bok. Hun selvpubliserte boken sin på digitalbok.no. Hun er i 100% jobb og har 2 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...