Melissa Gioberti Skrevet 6. august 2004 #1 Skrevet 6. august 2004 Har du en bok og/eller en CD-plate du vil anbefale andre? Eller som du bare vil nevne?
Mona Skrevet 6. august 2004 #2 Skrevet 6. august 2004 Jeg er veldig glad i John Irving, og anbefaler absolutt Enke for et år og sirkusbarn!! To vidt forskjellige bøker da. Cd er vanskelig å anbefale når ikke vet hva du liker! The sound of winter har mange bra låter.
Melissa Gioberti Skrevet 6. august 2004 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2004 Ikke dumt tips det. Kjenner et par andre som også anbefaler J.Irwing. Jeg hørte på albumet til Phoenix i dag..veldig bra. (Kan jo være anbefalinger til andre også, så det gjør ikke noe at vi ikke kjenner de ulike smakene, kanskje..)
Gjest Valhalla Skrevet 6. august 2004 #4 Skrevet 6. august 2004 Rolling Stones sin dobbelcd med 40 sanger. Lacuna Coil liker jeg godt,men jeg har bare downloaded sanger av dem. Sigur Rós likeså. Rammstein liker jeg fordi tysk høres så kult ut i den type musikk. King Crimson,Emerson Lake and Palmer,Air,Angra. Dream Theater Edvard Grieg Prodigy-Experience Det skulle være bredt nok til at noe faller i smak
Melissa Gioberti Skrevet 6. august 2004 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2004 Ja, der var det en del å velge fra...spennende.
Gjest gjesta Skrevet 6. august 2004 #6 Skrevet 6. august 2004 Av musikk så anbefaler jeg Ambion og Morphine samt Clapton Unplugged Blues (mtv) Av bøker så anbefaler jeg alt av Henning Mankell. Har akkurat flyttet så det er rot i bøkene mine, men kan anbefale Ian McEwan; Om forlatelse, og Marie Hermanson: blåskjellstranden. I tillegg alle bøkene til Dea Trier Mørch.
Melissa Gioberti Skrevet 6. august 2004 Forfatter #7 Skrevet 6. august 2004 Clapton og Mankell... :enig_animasjon:
Gjest Valhalla Skrevet 6. august 2004 #8 Skrevet 6. august 2004 Bok jeg ønsker å lese når jeg får tid Ibn Warraq-Hvorfor jeg ikke er muslim
Melissa Gioberti Skrevet 6. august 2004 Forfatter #9 Skrevet 6. august 2004 Bok jeg ønsker å lese når jeg får tid Ibn Warraq-Hvorfor jeg ikke er muslim Slikt er det vel mange som lurer på i disse tider
Gjest Dazed Skrevet 6. august 2004 #10 Skrevet 6. august 2004 Tja. Pink floyd, Franz ferdinand, Audioslave, The smiths, The Doors, The strokes, The beatles, The who,... Harry potter bøkene er koselige ?
Melissa Gioberti Skrevet 6. august 2004 Forfatter #11 Skrevet 6. august 2004 Tja. Pink floyd, Franz ferdinand, Audioslave, The smiths, The Doors, The strokes, The beatles, The who,... Harry potter bøkene er koselige ? Potter-bøkene er sikkert bra- jeg så bare filmen. Smiths, er det de som hadde en vokalist som kaller seg Morrisey? The Doors...er det de med "Come on baby light mye fire"? De gode gamle er best altså? :D
nyibyen Skrevet 7. august 2004 #12 Skrevet 7. august 2004 Nå er det på tide at flere oppdager 16 horsepower!! Et underlig band som spiller mørk og dyster country-aktig rock og bruker alle slags instrumenter, fra fiolin til trøorgel. Det er skikkelig TRØKK i musikken, og vokalisten er en sær fyr som bruker gammel amerikansk sekte-religion som image. VAKKER og flott musikk....
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2004 #13 Skrevet 7. august 2004 Den siste der var spesiell- er de kjente i verden og Norge?
nyibyen Skrevet 7. august 2004 #14 Skrevet 7. august 2004 Den siste der var spesiell- er de kjente i verden og Norge? Joa, de er veldig kjente i verden og litt i Norge. De hadde faktisk konsert i Oslo for et par måneder siden! (Sukk - den som hadde kunnet være der...) Da Madrugada slo gjennom i Norge ble stilen deres ofte sammenlignet med 16 horsepower i anmeldelsene. Men 16 hp er mye særere enn madrugada. Men ikke sære på en eksperimentell og disharmonisk måte, bare at de har en stemning som ingen andre skaper med musikken sin Emmerhof and the melancholy babies er et bergensband som har lagt seg litt på samme linjen.
Gjest Gjesteopptreden Skrevet 13. august 2004 #15 Skrevet 13. august 2004 Ja! 16 Horsepower for svingende! Makan til musikk! Dersom noen der ute skulle gi dem en lytt å like det burde dere også finne fram til Woven Hand og Lilium. Woven Hand er soloprosjektet til vokalisten i 16 Horsepower, mens Lilium er sideprosjektet til de to andre medlemmene i bandet, om jeg har forstått det rett. Dette var tråden hvor man skulle anbefale en bok og et album ikke sant? Uff. Har du sett på glemske fakter! Isåfall vil jeg anbefale Agnar Mykles Lasso Rundt Fru Luna og Sangen om den Røde Rubin (som begge handler om den forvirrede, men svært sjarmerende Ask Burlefot) og albumet Goodbye and Hello av Tim Buckley (Jeff Buckleys pappa)
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #16 Skrevet 13. august 2004 Isåfall vil jeg anbefale Agnar Mykles Lasso Rundt Fru Luna og Sangen om den Røde Rubin (som begge handler om den forvirrede' date=' men svært sjarmerende Ask Burlefot) quote'] Skriver under på den! I tillegg må jeg VIRKELIG anbefale "Life of Pi", som er en fantastisk bok!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå