Gå til innhold

Er kostholdet mitt ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser 1300 kalorier daglig og skal ned i vekt. Trener svært sjelden, men har en aktiv jobb. Er ikke aktuelt å kutte ut yoghurten forresten, haha. Blir ca 150g karbs, 130g protein og 11g fett. Er 157cm høy og veier 58kg.

Frokost: havregrøt kokt på vann med kanel og sukrin + to yoplait

Lunsj: 4 knekkebrød med makrell+agurk/mager skinkeost + en yoplait

Middag: 150g protein (kylling, fisk, karbonadedeig, biff), masse sopp/grønnsaker/salat, av og til potet/søtpotet

Dessert: en yoplait + 1 frukt

Kvelds: 4 yoplait og grønnsaker

Anonymous poster hash: 80fd6...583

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8 yoghurt hver dag?

• Liker 3
Skrevet

8 yoghurt hver dag?

Ja, må ha yoghurt.

Skrevet

Hørt om variasjon i kostholdet? Det der hadde jeg blitt kvalm av :-(

Skrevet

Hørt om variasjon i kostholdet? Det der hadde jeg blitt kvalm av :-(

Blir jo selvfølgelig litt variasjon, disker opp med rundstykker, pannekaker og vafler av og til i tillegg til andre pålegg, men blir hovedsaklig sånn da, da jeg fungerer veldig godt på ett sånt kosthold:) spiser også hjemmelagd pizza, lasagne, forskjellige gratenger til middag dagene jeg har tid, men liker å gjøre det enkelt.

Skrevet

Spiser 1300 kalorier daglig og skal ned i vekt. Trener svært sjelden, men har en aktiv jobb. Er ikke aktuelt å kutte ut yoghurten forresten, haha. Blir ca 150g karbs, 130g protein og 11g fett. Er 157cm høy og veier 58kg.

Frokost: havregrøt kokt på vann med kanel og sukrin + to yoplait

Lunsj: 4 knekkebrød med makrell+agurk/mager skinkeost + en yoplait

Middag: 150g protein (kylling, fisk, karbonadedeig, biff), masse sopp/grønnsaker/salat, av og til potet/søtpotet

Dessert: en yoplait + 1 frukt

Kvelds: 4 yoplait og grønnsaker

Seriøst ??? Går det an å trykke innpå så mye yoghurt ??? Blir du ikke kvalm ??

Jeg forstår at yoplait er sunnere enn mange andre typer yoghurt, men fire på en gang med grønsaker høres ganske sært ut....

Ellers virker det jo som et kosthold som inneholder mye bra - fisk, mager kjøtt, grove kornprodukter, men det går faktisk an å bytte yoghurt ut med f eks banan (karbohydrater,proteiner), ost (proteiner, kalsium), melk, eller rett og slett frukt.

Blir det ikke veldig dyrt med all den yoghurten ?

Anonymous poster hash: 9e580...b38

• Liker 1
Skrevet

Det der er jo bare,såvidt det du trenger for å ligge på sofaen en hel dag. Dersom du har en aktiv jobb, kan du trygt legge til en del kalorier og likevel gå ned. Er ikke så lurt å ligge for lavt, både fordi man blir slapp og fordi kroppen går på sparebluss.

Jeg har opplevd å bli syk av å ha en svært aktiv jobb, med for lavt inntak, fordi jeg begynte å tære på underhudsfettet, til tross for at jeg fikk i meg over 2500 kalorier om dagen og gjerne mer. Jeg er bare 3 cm høyere enn deg og hadde da en godt muskelsatt kropp på rundt 53 kilo og så ganske mager ut. Senere i livet har jeg opplevd å bli undervektig og skinnmager, med rart hår, sprø negler mm, fordi jeg glemte å spise nok.

Jeg ville lagt meg på 500 kalorier mindre enn jeg trengte til aktivitet og vedlikehold av nåværende kropp, noe som i ditt tilfelle kanskje er på rundt 1500-2000 kalorier, alt etter hvor aktiv du egentlig er på jobb. Har prøvd dette med hell - enkelte uker gikk jeg ned ca ett kilo, andre uker bare et par hundre gram, men jeg var god og mett og det var egentlig lite stress.

Anonymous poster hash: 6a44d...1aa

• Liker 1
Skrevet

Du bør ikke ligge på mindre enn 1500 kalorier om dagen, heller 1600. Går du kun på 1300 vil jeg nesten garantere du ikke vil gå noe særlig ned fordi kroppen går i sparebluss og får kun den energien den trenger for å fungere.

Kutt ut all den yoghurten, hold deg til maks 2 om dagen og spe på noe annet med mer kalorier i så du runder hvertfall 1500

Anonymous poster hash: d1cc9...07f
  • Liker 1
Skrevet

Du trenger i alle fall mer energi enn dette. Legg til f.eks. nøtter eller avokado for å få mye energi fra sunt fett.

Anonymous poster hash: 23d41...500
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...