Gå til innhold

Hvordan få til dypere samtaler med daten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pratet med en gutt i rundt tre uker nå, som jeg møtte på Møteplassen, og vi har møttes to ganger. Vi prater hver dag, men det blir ofte veldig overfladisk om hva vi har gjort den dagen og slikt. Jeg lurte på om noen hadde noen tips til hva en kan prate om for å prate om noe med. Jeg mener ikke at vi skal snakke om våre aller innerste følelser etter tre uker, men litt mer enn bare helt hverdagslige ting. Jeg har ikke noe imot å ta initiativet, men trenger bare noen tips for hvordan jeg kan gjøre det :)

Hilsen jente 20

Anonymous poster hash: 84cb1...0da
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva med mer konseptuelle ting? Fred på jord o.l. <-- teit eksempel :)

Endret av Vux
  • Liker 1
Skrevet

Søk opp 36 questions på Google :) Da får du dype kjente spørsmål som er utviklet av en velkjent psykolog på 90 - tallet. De skal med hensikt bringe folk nærmere hverandre.

Velg den linken som kommer først. "36 questions to bring you closer together"

Skrevet

Åja beklager.. Det er ganske dype spørsmål, men folk som ikke kjenner hverandre godt kan også ta i bruk dem - hvis man ikke føler det blir for personlig da..

Skrevet

ta dykkersertifikatet og kommuniser på 20 meters dyp. Ønsker du noe dypere enn dt mmå dre vel innom et trykkammer først?

Anonymous poster hash: 299e3...e8a
  • Liker 9
Skrevet

Man snakker ikke om dype ting med damer. De fleste vet ikke hva de snakker om. Gjør deg selv en tjeneste og hold det overfladisk og koselig. Dessuten suger det å tenke.

• Liker 2
Gjest Minesveiper
Skrevet

Det er ofte slik at du må ta av din "sosiale maske" først før den du snakker med tar av seg sin. Hvis du har noe du kan snakke åpent om med han åpner han seg kanskje mer opp for deg etterpå :)

Skrevet

Søk opp 36 questions på Google :) Da får du dype kjente spørsmål som er utviklet av en velkjent psykolog på 90 - tallet. De skal med hensikt bringe folk nærmere hverandre.

Velg den linken som kommer først. "36 questions to bring you closer together"

Har du lest denne:

http://www.newyorker.com/magazine/2015/01/26/fall-love

Den er bare så bra!! :ler:

• Liker 1
Skrevet

TS: Mitt råd er å ta de dype samtalene med venninner, mamma'n din eller en psykolog. Og det sier jeg ikke for å være "slem", det sier jeg fordi for de fleste menn og en del kvinner er ikke de dype samtalene det som skaper connection mellom to mennesker. Det blir ofte slitsomt og for krevende og man får lyst til å rømme på pub eller bar og ha det gøy med kompisser eller drikke bobler med venninner.

Vi lever i et samfunn som krever veldig mye av oss, når vi tilbringer tid med partneren ønsker vi bare å slappe av og ha en liten pause fra alt som er stress..

Vil du egentlig være den han bruker som søppelkasse for alt han synes er vanskelig eller dritt i livet?

• Liker 1
Skrevet

*snip*

Du gir virkelig de snåleste og rareste rådene. Du skal ha for originalitet, antar jeg.

Anonymous poster hash: 4c5de...c57

• Liker 5
Skrevet

Du gir virkelig de snåleste og rareste rådene. Du skal ha for originalitet, antar jeg.

Anonymous poster hash: 4c5de...c57

Noen ganger kan det vi ser på som snålt og rart, være det som funker :) Passer ikke for alle, for vi er alle forskjellige, men kan være greit å ha i bakhånd. :) Sannheten er jo at mange mennesker ikke liker å ha dype samtaler og snakke om følelser, fortid, problemer, etc. Det finnes også mennesker som ikke har noen dypere ting å snakke om. Ikke alle har vært gjennom vonde ting, eller har ting dem sliter med f.eks. Det trenger ikke å bety at de har noe å skjule eller ikke tør åpne seg.

Folk er forskjellige :)

• Liker 1
Skrevet

Det kunne kanskje vært på plass med en utdypelse på hva en dyp samtale er, og hvor dyp man vil ha den. Det trenger jo ikke for alle å innebære at man skal grave opp alt av problemer, følelser og innerste tanker, men allikevel mer meningsfullt enn jobbprat og hva man gjorde forrige helg :)

Personlig hadde jeg aldri klart å vært sammen med en person jeg ikke følte jeg kunne prate om hva som helst med. Har prøvd det, og uansett hvor hyggelig det var, ble det i lengden nokså kjedlig.

• Liker 1
Skrevet

Man snakker ikke om dype ting med damer. De fleste vet ikke hva de snakker om. Dessuten suger det å tenke.

Hvem vet ikke hva man snakker om? Hvis det suger å tenke- hvordan klarer du deg ellers i livet?

Jeg foretrekker selv menn som faktisk kan holde en passe dyp samtale- bare overfladiske ting er grusomt kjedelig i lengden og dødfødt.

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger kan det vi ser på som snålt og rart, være det som funker :) Passer ikke for alle, for vi er alle forskjellige, men kan være greit å ha i bakhånd. :) Sannheten er jo at mange mennesker ikke liker å ha dype samtaler og snakke om følelser, fortid, problemer, etc. Det finnes også mennesker som ikke har noen dypere ting å snakke om. Ikke alle har vært gjennom vonde ting, eller har ting dem sliter med f.eks. Det trenger ikke å bety at de har noe å skjule eller ikke tør åpne seg.

Folk er forskjellige :)

Dype samtaler er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med å snakke om følelser, fortid, problemer og vonde ting. Det blir jo din egen tolkning Nettinettet

Anonymous poster hash: b658b...44a

• Liker 1
Skrevet

Dype samtaler er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med å snakke om følelser, fortid, problemer og vonde ting. Det blir jo din egen tolkning Nettinettet

Selvfølgelig blir det min egen tolkning, med det utgangspunktet jeg har fra TS sitt innlegg. Alle må jo tolke det som står der når det ikke er mer konkretisert.

Greia er at damer ofte ikke stoler på en mann før han forteller henne noe han ikke har fortalt andre. Da har de på en måte fått han til å åpne seg. Og møter man noen som ikke er sånn så mistenker de han ofte for å ikke involvere seg nok.

Når det er snakk om dypere samtaler uten disse tingene, så er det faktisk ikke alle som har behov for å snakke så dypt om ting. De liker ting overfaldisk og enkelt og har ikke noe behov for å analysere verden, politikk, været, mennesker etc..

Folk er forskjellige.. Å ha en dyp samtale er ikke inngangsporten til et forhold nødvendigvis.

Skrevet

Selvfølgelig blir det min egen tolkning, med det utgangspunktet jeg har fra TS sitt innlegg. Alle må jo tolke det som står der når det ikke er mer konkretisert.

Greia er at damer ofte ikke stoler på en mann før han forteller henne noe han ikke har fortalt andre. Da har de på en måte fått han til å åpne seg. Og møter man noen som ikke er sånn så mistenker de han ofte for å ikke involvere seg nok.

Når det er snakk om dypere samtaler uten disse tingene, så er det faktisk ikke alle som har behov for å snakke så dypt om ting. De liker ting overfaldisk og enkelt og har ikke noe behov for å analysere verden, politikk, været, mennesker etc..

Folk er forskjellige.. Å ha en dyp samtale er ikke inngangsporten til et forhold nødvendigvis.

Folk er forskjellige ja og alle liker nok ikke å ha dype samtaler. Men utifra TS åpningsinnlegg er det rimelig å tolke at TS er en person som har lyst til å ha dypere samtaler med daten for å finne ut om de er en god match. Å forsøke å få igang en slik samtale med daten må jo da være midt i blinken for å finne ut om han er en passende match uavhengig av om han liker slike samtaler eller ikke nettopp fordi det kan være at de ikke er en så god match om hun verdsetter slike samtaler i et forhold, mens han ikke gjør det. Her synes jeg hun skal ha hovedfokuset på hvilken type partner hun ønsker og trenger, istedenfor å fokusere på å være redd for å skremme ham vekk.

Lurer forøvrig på hva slags belegg du har for å si at damer ofte ikke stoler på en mann før han har fortalt henne noe han ikke har fortalt andre? Er det ditt inntrykk eller har du vitenskapelige kilder å vise til? Én ting er man kan føle seg nærmere en person som man har delt intime tanker og følelser med, men at kvinner ofte ikke stoler på menn som ikke har fortalt de noe de aldri har fortalt noen andre var ny for meg.

Sikker på du ikke blander det med at man ofte føler seg nærmere en person man har delt dype tanker og følelser med?

Skrevet

Folk er forskjellige ja og alle liker nok ikke å ha dype samtaler. Men utifra TS åpningsinnlegg er det rimelig å tolke at TS er en person som har lyst til å ha dypere samtaler med daten for å finne ut om de er en god match. Å forsøke å få igang en slik samtale med daten må jo da være midt i blinken for å finne ut om han er en passende match uavhengig av om han liker slike samtaler eller ikke nettopp fordi det kan være at de ikke er en så god match om hun verdsetter slike samtaler i et forhold, mens han ikke gjør det. Her synes jeg hun skal ha hovedfokuset på hvilken type partner hun ønsker og trenger, istedenfor å fokusere på å være redd for å skremme ham vekk.

Lurer forøvrig på hva slags belegg du har for å si at damer ofte ikke stoler på en mann før han har fortalt henne noe han ikke har fortalt andre? Er det ditt inntrykk eller har du vitenskapelige kilder å vise til? Én ting er man kan føle seg nærmere en person som man har delt intime tanker og følelser med, men at kvinner ofte ikke stoler på menn som ikke har fortalt de noe de aldri har fortalt noen andre var ny for meg.

Sikker på du ikke blander det med at man ofte føler seg nærmere en person man har delt dype tanker og følelser med?

Jeg kan snu på det så det blir mer riktig. Mange kvinner stoler mer på en mann som har fortalt dem noe han ikke har fortalt noe andre (eller i allefall sier dette til dem) At de ikke stoler på en mann før han har gjort det kom litt feil ut, for det er mye annet han kan gjøre for å få dem til å stole på han, som at han snakker om følelsene sine. Men deler han noe han sier han ikke har delt med andre får han dem til å føle seg spesielle og veldig knyttet til han.

Skrevet

Jeg tenker at etter to dater, kan det være greit å ikke prøve å skape samtaler som ikke kommer naturlig. Men har hun noe dypt hun vil snakke om så for all del, da setter hun i gang så ser hun hva slags tilbakemelding hun får.

Skrevet

TS: Mitt råd er å ta de dype samtalene med venninner, mamma'n din eller en psykolog. Og det sier jeg ikke for å være "slem", det sier jeg fordi for de fleste menn og en del kvinner er ikke de dype samtalene det som skaper connection mellom to mennesker. Det blir ofte slitsomt og for krevende og man får lyst til å rømme på pub eller bar og ha det gøy med kompisser eller drikke bobler med venninner.

Vi lever i et samfunn som krever veldig mye av oss, når vi tilbringer tid med partneren ønsker vi bare å slappe av og ha en liten pause fra alt som er stress..

Vil du egentlig være den han bruker som søppelkasse for alt han synes er vanskelig eller dritt i livet?

What? Her er jeg fullstendig uenig. Overfladiske samtaler kan man ha med hvem som helst. Å ikke kunne snakke med partneren om dypere ting virker for meg helt absurd.

Anonymous poster hash: 59b56...771

• Liker 3
Skrevet

What? Her er jeg fullstendig uenig. Overfladiske samtaler kan man ha med hvem som helst. Å ikke kunne snakke med partneren om dypere ting virker for meg helt absurd.

Anonymous poster hash: 59b56...771

Ja og det er din greie.. Jeg sier ikke at det ene eller det andre er rett eller galt. Du må finne en partner som du kan ha det med, som du vil ha det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...