Gå til innhold

Kan h*n se at jeg besøker hjemmesiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis noen har en privat hjemmeside og jeg besøker denne uten å legge igjen kommentarer får vedkommende kjennskap til IP adressen min eller på annen måte spora at jeg er innom siden?

Anonymous poster hash: d0d2c...c08
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det ja.

Anonymous poster hash: 748ed...81b
Skrevet

Hvis noen har en privat hjemmeside og jeg besøker denne uten å legge igjen kommentarer får vedkommende kjennskap til IP adressen min eller på annen måte spora at jeg er innom siden?

Det kan man ikke. Dem har ikke lov og gi ut navnet på hvem sin ip adresse det er om du foreksempel har Internett hos Telenor, eller hvem det nå er.

Anonymous poster hash: e31b5...ab1

Skrevet

Men kan de finne ut om man har vært der før? IP-adressen endrer seg jo fra gang til gang? Vet de hvem du er eller hvilken info kan de finne?

Anonymous poster hash: 535ea...7ae
Skrevet

:hakeslepp: Seriøst, kan mann, eller kan mann ikke? Jeg har vært den stalkeren :rodme:

Hva skjedde med "personvern" liksom?? :klo:

Skrevet

Men kan de finne ut om man har vært der før? IP-adressen endrer seg jo fra gang til gang? Vet de hvem du er eller hvilken info kan de finne?

Anonymous poster hash: 535ea...7ae

Man har vel samme IP adresse, er ikke den knytta til PCn da?

Skrevet

:hakeslepp: Seriøst, kan mann, eller kan mann ikke? Jeg har vært den stalkeren :rodme:

Hva skjedde med "personvern" liksom?? :klo:

Man har vel samme IP adresse, er ikke den knytta til PCn da?

Mann? Man?? Søren heller dette her om IP greien kortslutta hjernen min totalt...

• Liker 2
Skrevet

Det var en gang en jente som stalka meg og var innom den gamle bloggen min ofte og la igjen stygge anonyme komentarer. Etter mye leting fant jeg frem til IP adressen til denne anonyme, søkte den opp på google og kom til en nettside som viste meg hvilket område av landet den kom fra.
Men dette er jo snart åtte år siden, så mulig det ikke går an lenger?

Skrevet

Kan det i blant ja, og kan ha teller med kart, som viser hvor personen kommer fra, og hvilke sider de er på, hvor lenge og om det er samme person som besøker flere ganger.

Hadde ei på websiden min i 2 timer, og det var ikke glemt oppe, hun trykket rundt med jevne mellomrom, skjønte hvem det var..ikke bare ip adresse, men noe annet som kommer opp..husker ikke helt hva det var..type internet selskap..eller noe. Kom også opp hvilken browser personen brukte, og fra hvilken side de kom fra og gikk til etter de var på min webside.

Anonymous poster hash: a0c36...eeb
  • Liker 1
Skrevet

Man kan se antall unike IP-adresser. Har man peiling kan man også finne ut hvilke IP-adresser det er.

Har du en skikkelig data-geek som vil risikere å bryte loven kan han finne ut av hvem du er (Kan politiet kan en geek)

Skrevet

Kan det i blant ja, og kan ha teller med kart, som viser hvor personen kommer fra, og hvilke sider de er på, hvor lenge og om det er samme person som besøker flere ganger.

Hadde ei på websiden min i 2 timer, og det var ikke glemt oppe, hun trykket rundt med jevne mellomrom, skjønte hvem det var..ikke bare ip adresse, men noe annet som kommer opp..husker ikke helt hva det var..type internet selskap..eller noe. Kom også opp hvilken browser personen brukte, og fra hvilken side de kom fra og gikk til etter de var på min webside.

Anonymous poster hash: a0c36...eeb

Huff, skummelt. Kan noen bekrefte evt avkrefte at dette er mulig?

Skrevet

Man kan se antall unike IP-adresser. Har man peiling kan man også finne ut hvilke IP-adresser det er.

Har du en skikkelig data-geek som vil risikere å bryte loven kan han finne ut av hvem du er (Kan politiet kan en geek)

ok, så det er ulovlig i såfall?

Skrevet

Hva om siden bruker cocier? (Eller hvordan det skrives).

Anonymous poster hash: 6fb8d...a50

Skrevet

Eieren av websiden kan se ip-adressen til den som besøker siden. Ved å søke opp ip-adressen på nettet kan du se hvor den som eier ip-adressen holder til. Eieren av ip-adressen er nettleverandøren til den som besøker siden.

Så lenge brukeren ikke restarter routeren sin vil denne ha samme ip-adresse. Ved å restarte routeren _kan_ denne få annen ip-adresse, men dette er ikke alltid tilfelle.

For å finne ut hvem som faktisk er brukeren av ip-adressen må du ha tilgang til nettleverandørens logger/datasystem.

Anonymous poster hash: e1f8e...cc0
Skrevet

Eieren av websiden kan se ip-adressen til den som besøker siden. Ved å søke opp ip-adressen på nettet kan du se hvor den som eier ip-adressen holder til. Eieren av ip-adressen er nettleverandøren til den som besøker siden.

Så lenge brukeren ikke restarter routeren sin vil denne ha samme ip-adresse. Ved å restarte routeren _kan_ denne få annen ip-adresse, men dette er ikke alltid tilfelle.

For å finne ut hvem som faktisk er brukeren av ip-adressen må du ha tilgang til nettleverandørens logger/datasystem.

Anonymous poster hash: e1f8e...cc0

Puh! Dette var betryggende. Godt det ikke er allemannseie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...