AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #1 Skrevet 27. januar 2015 Toalettet i leiligheten jeg leier sluttet plutselig å fungere i dag og jeg får ikke spylt ned. Dette vil jeg gjerne få fikset umiddelbart, men jeg får ikke tak i leilighetens eier. Det er vel han som skal betale dette, og det jeg lurer på er om jeg kan ringe rørlegger uten eierens "samtykke" siden det drøyer sånn før han svarer meg og så videresende regningen til han etterpå? Eller vil han da kunne ta meg på det at vi ikke gjorde en avtale på forhånd osv. slik at jeg ender opp med en rørleggerregning jeg ikke verken skal eller vil betale? Anonymous poster hash: 709d9...4c7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #2 Skrevet 27. januar 2015 Prøvd å vaske inni doen? Hadde nektet å betale om det er det som er grunnen. Anonymous poster hash: e70d1...256 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #3 Skrevet 27. januar 2015 Hva mener du med vaske inni doen? Anonymous poster hash: 709d9...4c7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #4 Skrevet 27. januar 2015 Tror AB mente du skulle "vaske inni doen" hvis greia er at doen er tett, slik at vannet som spyles ikke forsvinner ned i do. Om problemet derimot er at det ikke kommer noe vann når du spyler, så er det vel ikke fordi doen er tett.. tror jeg. Og da er det vel fordi doen er i dårlig stand/noe med rørerene som jeg mener eier skal ta på sin kappe. Anonymous poster hash: 416ae...0d9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #5 Skrevet 27. januar 2015 Doen er ikke tett og grunnen til at den ikke spyler er fordi det ikke kommer noe vann i det hele tatt når jeg trykker på knappen, så er det oppklart. Anonymous poster hash: 709d9...4c7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #6 Skrevet 27. januar 2015 Tror AB mente du skulle "vaske inni doen" hvis greia er at doen er tett, slik at vannet som spyles ikke forsvinner ned i do. Om problemet derimot er at det ikke kommer noe vann når du spyler, så er det vel ikke fordi doen er tett.. tror jeg. Og da er det vel fordi doen er i dårlig stand/noe med rørerene som jeg mener eier skal ta på sin kappe. Anonymous poster hash: 416ae...0d9 Nei, jeg mener å vaske der vannet kommer inn før det kommer inn der du ser det. Er ofte litt algevekst der og bør vaskes jevnlig. Gjøres best med en gammel tannbørste Anonymous poster hash: e70d1...256
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #7 Skrevet 27. januar 2015 Hvis dette skjedde idag så vil jeg vel egentlig ikke påstå at det drøyer så voldsomt. Gi eier litt mer tid tenker jeg. Jeg synes også du burde se litt om det er noe enkelt du kan gjøre for å fikse det. Ofte er det jo noe helt banalt som er enkelt å fikse. Løft på lokket og se at det ikke er noe som har hengt seg opp el. Og selvfølg sjekke at toalettet ikke er tett, det må du kunneordne selvAnonymous poster hash: 13bc9...af5 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #8 Skrevet 27. januar 2015 Fyll en bøtte med kaldt vann, og tøm vannet i toalettskålen for å spyle ned. Vent til eier gir tilbakemelding om du ikke vil ta rørleggerregningen selv. Rørleggeren kan ha en løsning, eier kan ønske en annen løsning. Du kan ende opp med begge regningene om du ikke gir eier muligheter til å reagere og reparere.Anonymous poster hash: 99aad...472 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #9 Skrevet 27. januar 2015 Doen er ikke tett og grunnen til at den ikke spyler er fordi det ikke kommer noe vann i det hele tatt når jeg trykker på knappen, så er det oppklart. Anonymous poster hash: 709d9...4c7 Hvis det ikke kommer vann i sisterna så er det mest sannsynlig at pakkningen må skiftes. Anonymous poster hash: e1373...648 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #10 Skrevet 27. januar 2015 Det er nok pakningen som har streika. Trengs ikke rørlegger for det, det hadde nok blitt en sur regning for huseier å ta. Skyll ned med ei bøtte vann frem til du får tak i ham. Anonymous poster hash: 6a479...044 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå