AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #1 Skrevet 27. januar 2015 Jeg har to kontakter i stua som ikke er jorda, men ettersom jeg har nok av andre jorda kontakter rundt der, blir jeg da pålagt å jorde disse ved El - kontroll? Håper noen kan svare på dette her Anonymous poster hash: 7863e...7bf
Steele Skrevet 27. januar 2015 #2 Skrevet 27. januar 2015 Jeg hadde akkurat kontroll gjort av Infratek, og da ble bare kjøkken, bad og en ute-kontakt sjekket. Var visst ikke så farlig med kontakter i stua, så ifølge han skulle det ikke være noe problem.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #3 Skrevet 27. januar 2015 Jeg hadde akkurat kontroll gjort av Infratek, og da ble bare kjøkken, bad og en ute-kontakt sjekket. Var visst ikke så farlig med kontakter i stua, så ifølge han skulle det ikke være noe problem. Tusen takk for svar, det var godt å høre, ellers ville det sikkert blitt veldig dyrt, vet du hva det ville kostet å jorde en? Jeg fant litt mer opplysninger på Google, der står det at kun apparater som krever jording må være tilkoblet kontakter som er jorda. Jeg tenker da dype ting på kjøkken og bad Anonymous poster hash: 7863e...7bf
Steele Skrevet 27. januar 2015 #4 Skrevet 27. januar 2015 (endret) Tusen takk for svar, det var godt å høre, ellers ville det sikkert blitt veldig dyrt, vet du hva det ville kostet å jorde en? Jeg fant litt mer opplysninger på Google, der står det at kun apparater som krever jording må være tilkoblet kontakter som er jorda. Jeg tenker da dype ting på kjøkken og bad Anonymous poster hash: 7863e...7bf Nei dessverre, dog vet jeg at elektrikeren jeg brukte tok en minstepris på 1.500,- uansett hvor kort tid det tok å utbedre feil. Så du må nesten sjekke med ulike elektikerfirma. Jeg hadde en kontakt som ikke var jordet, dog hadde jordingskabelen falt ut (eller noe sånt) så det tok han 1 min å fikse. YEY Endret 27. januar 2015 av Steele
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #5 Skrevet 27. januar 2015 Det er ikke lov å blande ujordet og jordet stikk i samme rom. Dette vil bli påkrevd rettet. Dersom jordlederen er inntakt er det bare å bytte stikkontakten. Dersom jordlederen mangler må også kabelen byttes ut og jobben blir litt større. Avhenger også om det er skjult eller åpent (kabler festet utenpå veggen) anlegg. Anonymous poster hash: 376a8...9e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå