Gå til innhold

Uføretrygd igjen... sorry...men lurer på en ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kronisk syk, 100% i jobb. Men vet at jeg kommer til å bli uføretrygdet lenge før pensjonsalder.

Hvordan fungerer det, må en være sykemeldt 12 mnd før uføresøknad skives?

Anonymous poster hash: 0b974...ac4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rekkefølgen nå er: Sykmelding, AAP også evt. uføre

Anonymous poster hash: 64033...ee8

• Liker 2
Skrevet

Ja, det må du nok. Og så skal det prøves gjennom NAV, år etter år. Hvis saken din ikke er åpenbar, da.

Anonymous poster hash: a810e...e4a
  • Liker 3
Skrevet

Du må snakke med legen din. Og du må igjennom hele mølla med AAP tenker jeg når du pr idag jobber 100%

Hvordan klarer du det med kronisk sykdom?

Anonymous poster hash: 5992e...30c
Skrevet

Du må snakke med legen din. Og du må igjennom hele mølla med AAP tenker jeg når du pr idag jobber 100%

Folk klarer mye, bare vilkestyrken er stor nok. Hvor lurt det er er en annen diskusjon.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er kronisk syk, 100% i jobb. Men vet at jeg kommer til å bli uføretrygdet lenge før pensjonsalder.

Hvordan fungerer det, må en være sykemeldt 12 mnd før uføresøknad skives?

vet at jeg kommer til å bli uføretrygedet lenge før pensjonsalder. Det virker som du trur det er lett og bli uføre. Om du greier og jobbe 100% med kronisk sykdom nå så skal det mye til før du får 100% uføre.

Anonymous poster hash: e6773...166

• Liker 2
Skrevet

vet at jeg kommer til å bli uføretrygedet lenge før pensjonsalder. Det virker som du trur det er lett og bli uføre. Om du greier og jobbe 100% med kronisk sykdom nå så skal det mye til før du får 100% uføre.

Legen anbefaler meg, og NAV ville skrive uføresøknad for noen år siden Jeg har vært igjennom AAP, men kom meg tilbake på jobb. Men innser at dette vil ikke vare over tid.

• Liker 1
Skrevet

Legen anbefaler meg, og NAV ville skrive uføresøknad for noen år siden Jeg har vært igjennom AAP, men kom meg tilbake på jobb. Men innser at dette vil ikke vare over tid.

Hilsen TS

Skrevet

Og hvor gammel er du?

Skrevet

Og hvor gammel er du?

.. og det er vesentlig fordi?

• Liker 1
Gjest Phoenix
Skrevet

.. og det er vesentlig fordi?

Fordi det er nok enklere å få om du er 55 enn det er hvis du er 20, tenker jeg

Skrevet

Fordi det er nok enklere å få om du er 55 enn det er hvis du er 20, tenker jeg

Det kan være. Jeg er 42

TS.

Skrevet

Legen anbefaler meg, og NAV ville skrive uføresøknad for noen år siden Jeg har vært igjennom AAP, men kom meg tilbake på jobb. Men innser at dette vil ikke vare over tid. Anonymous poster hash: 0b974...ac4

NAV pleier ikke oppmuntre til uføresøknad akkurat......

Anonymous poster hash: 1ab46...717

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, for at nav skal ''velsigne'' uføresøknaden, bør man først ha overbevist legen om å overbevise saksbehandleren om å overbevise rådgivende lege til å søke.... Lykke til! :skratte:

Endret av Cowboy Lotte
Skrevet

Jeg er ikke TS, og det kan godt være at NAV ikke pleier å oppmuntre til det,. men i noen tilfeller gjør de det. Jeg hra blitt anbefalt å søke 100 % uføretrygd av NAV de fire årene jeg nå har vært på AAP. Så i noen tilfeller gjør de det når de ser at det kanskje ikke er noen vits å fortsette utprøvninger eller ser av erfaring at den sykdommen ikke gjør en arbeidsfør igjen.

Anonymous poster hash: 2b534...543

Gjest Magdalene
Skrevet

Kronisk sykdom er jo så mangt..

Skrevet

Vel i enkelte tillfeller gjør de det. Som til meg .

Snakk med legen din,få dine diagnoser på papir, søk opp spesialister og be om utredning.Så møte med lege,nav og legge en plan på hva du vil i fremtiden.

Kommer helt ann på hvilken kronisk sykdom du har. Ved. f.eks eksem som kan være veldig vondt og plagsomt i perioder,blir en skjeldent ufør.. En blir da sykmeldt i perioder når en har oppbluss..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...