Gå til innhold

Tips til hvor jeg kan få tak i en rund lampefot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker meg egentlig denne lampen (som jeg har skrevet om her inne tidligere): http://www.landofnod.com/dotted-glow-table-shade-and-half-karat-base/f14155- men på grunn av forskjell i spenning, er det altså ikke aktuelt å bestille fra USA.

Tenker derfor at det kan være mulig å lage noe lignende selv, hvis jeg får tak i en rund lampefot. Det er derimot lettere sagt enn gjort ... Har forsøkt å google litt, men synes ikke jeg finner noe særlig.

Kanskje noen andre vet? :)

Anonymous poster hash: 3c924...94c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ønsker meg egentlig denne lampen (som jeg har skrevet om her inne tidligere): http://www.landofnod.com/dotted-glow-table-shade-and-half-karat-base/f14155- men på grunn av forskjell i spenning, er det altså ikke aktuelt å bestille fra USA.

Tenker derfor at det kan være mulig å lage noe lignende selv, hvis jeg får tak i en rund lampefot. Det er derimot lettere sagt enn gjort ... Har forsøkt å google litt, men synes ikke jeg finner noe særlig.

Kanskje noen andre vet? :)

Det er superenkelt å skifte!

Skrevet

Det er superenkelt å skifte!

Ja, jeg vet at det finnes transformatorer, men på grunn av forsikring og brannsikkerhet er det altså ikke aktuelt (nå er dessuten akkurat denne kampen utsolgt i nettbutikken deres også). :)

Skrevet

Du kan finne slike runde lamper på bruktbutikker dersom du tenker å spraylakkere den.

Anonymous poster hash: 5abcc...901
Skrevet

leste "land rumpefot"

Anonymous poster hash: affdb...63b
Skrevet

Ja, jeg vet at det finnes transformatorer, men på grunn av forsikring og brannsikkerhet er det altså ikke aktuelt (nå er dessuten akkurat denne kampen utsolgt i nettbutikken deres også). :)

Jeg mente ikke transformator. Men å skifte hele "innmaten". Uansett betyr det jo ikke noe sålenge den er utsolgt.

Tenker forøvrig på alle de 80/90-talls bordlampene jeg hadde som var runde. Type Ikea. For lenge siden. Alle har havnet i søpla....

Skrevet

Jeg mente ikke transformator. Men å skifte hele "innmaten". Uansett betyr det jo ikke noe sålenge den er utsolgt.

Tenker forøvrig på alle de 80/90-talls bordlampene jeg hadde som var runde. Type Ikea. For lenge siden. Alle har havnet i søpla....

Haha, du er morsom! Enkelt for deg, kanskje. ;) Jeg er stolt når jeg klarer å montere IKEA-møbler. Men ja, det hjelper uansett ikke når lampen er utsolgt. :)

Skrevet

Du kan finne slike runde lamper på bruktbutikker dersom du tenker å spraylakkere den.

Anonymous poster hash: 5abcc...901

Får forsøke å finne en bruktbutikk, da! :)

Skrevet

Fretex? Jeg tror det var der min mors gamle lamper havnet.

Skrevet

Ja, får sjekke Fretex eller andre bruktbutikker nå som det ikke er loppemarkedsesong. Så at det var noen på Finn også, men det er en nødløsning hvis jeg ikke finner noe annet sted.

Takk for tips! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...