AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #1 Skrevet 27. januar 2015 Jeg vil gjerne se en film hvor hovedpersonen har en traumatisk opplevelse, og hvordan han/hun takler dette i tiden etterpå. Tenker egentlig ikke på ting som flystyrt, terrorangrep eller slike store ting, heller personlige kriser. Det kan være bilulykker og sånt, men det kan også være tiden etter at en nær har begått selvmord, hovedpersonen forsøker å begå selvmord selv, blir voldtatt, slått ned på gata, eller noe helt annet. Jeg er ikke så veldig konkret, for jeg har igrunn ingen konkrete forslag. Men jeg synes personlige kriser/traumatiske opplevelser er interessant å se på film, og vil gjerne ha noen tips Tar i mot alt av tips, selv om det ikke er noe jeg har listet opp her, det var bare noen eksempler for å forklare litt. Anonymous poster hash: f1c5d...7f0
K.B.E Skrevet 27. januar 2015 #2 Skrevet 27. januar 2015 "Grace is gone" er en film om en mann som får basked om at kona er død.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #3 Skrevet 27. januar 2015 Tusen takk for forslag! Forresten, glemte å nevne at jeg foretrekker filmer hvor hovedpersonen er litt ung, helst under 25. Men dette er ikke viktig, jeg er glad for alle tips Anonymous poster hash: f1c5d...7f0
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #5 Skrevet 27. januar 2015 Har du sett My Sister's Keeper? Ja, den har jeg sett! Likte den Så også en film om en jente som mistet søsteren sin i en bilulykke, men husker ikke hva den het. Men er noe slikt jeg er ute etter Et annet eksempel er cyberbully, den er også liknende noe jeg vil se. Anonymous poster hash: f1c5d...7f0
Buddhahode Skrevet 27. januar 2015 #6 Skrevet 27. januar 2015 Anbefaler også If I Stay. http://m.imdb.com/title/tt1355630/
Equinox Skrevet 27. januar 2015 #7 Skrevet 27. januar 2015 Da vil jeg anbefale filmene "Trust" (regissert av David Schwimmer faktisk) og "Downloading Nancy" med Maria Bello.
Spøkelseskladden Skrevet 28. januar 2015 #8 Skrevet 28. januar 2015 Jeg så en film som passer med det du ser etter: "Si at du elsker meg" Det er en svensk film som handler om ei svart jente som blir voldtatt og man får se hvordan livet hennes er etter dette. Veldig sterk og bra film!!
Kassiopeia Skrevet 28. januar 2015 #9 Skrevet 28. januar 2015 Ikke en film, men en miniserie på 8 episoder. The missing, om et par som reiser til Frankrike med sønnen på 8 år i 2007 som blir sporløst borte, så får vi følge dem fra tiden etter hendelsen og i nåtiden. Veldig god og gripende drama om hvordan noe så utenkelig påvirker alle pårørende.
rosahelikopter Skrevet 28. januar 2015 #10 Skrevet 28. januar 2015 Remember me, råzone, se min kjole, engelen, i taket lyser stjernene. :-)
Gjest Veritaserum Skrevet 28. januar 2015 #11 Skrevet 28. januar 2015 Charlie st cloud - den poppet opp i hodet mitt. Handler om en ung gutt (spilt av Zac Efron) som havner i en bilulykke, mister broren også skjer det mer spennende om død osv etter det.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #12 Skrevet 28. januar 2015 Første sesong av Forbrytelsen. Et foreldrepar som mister datteren sin. Man får god innblikk i hvordan de opplever det å miste datteren sin og tiden etterpå når de ønsker å få svar på hvem som drepte henne. Anonymous poster hash: 912d1...c91
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #13 Skrevet 28. januar 2015 Hestehviskeren er fantastisk. Anonymous poster hash: 8af12...727
Fionnuala Skrevet 28. januar 2015 #14 Skrevet 28. januar 2015 I am Dina - handler om Dina som ung pike uforskyldt forvolder, og blir vitne til, morens grufulle død, at faren ikke helt kan tilgi henne, og hennes oppvekst og voksne liv med hennes reaksjoner på dette. Amy - om en ung jente som blir vitne til at faren dør på scenen under en konsert, hvor hun reagerer med å bli helt stum av sjokket.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #15 Skrevet 28. januar 2015 Her var det mange forslag, nå ble jeg glad! Tusen takk til alle som har kommet med tips så langt Skal sjekke ut alle forslagene Anonymous poster hash: f1c5d...7f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå