AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #1 Skrevet 27. januar 2015 Jeg driver med hjemmetrening og sliter enormt med å få til bulgarsk utfall. Jeg er ganske sterk i beina av natur men balansen min er litt dårlig. Jeg har en stol foran meg som jeg tar i om jeg mister balansen, noe jeg gjør hver gang jeg skal bøye meg ned og opp. La oss si jeg har den venstre foten fremme og den høyre foten på sofakanten (jeg har prøvd å ha foten for eksempel på kanten av et lavt bord, men da gjør det vondt i risten på foten, med mykt underlag er det bedre), så kjenner jeg det VELDIG i den høyre foten også. Altså det er nesten som om melkesyren kommer i høyre foten med en gang og gjør at jeg svikter. Sliter også med at hele vekten havner på venstre fot. Help anyone? Bruker ikke manualvekter når jeg gjør denne øvelsen ettersom jeg ikke får den ordentlig til enda. :/ Anonymous poster hash: 62f6a...4a7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #2 Skrevet 27. januar 2015 Bakre ben skal bare støtte, all tyngde skal være på beinet du står på. prøv å gjøre øvelsen foran et speil så du kan sjekke holdningen. Ellers finnes det mange filmer på nett som viser teknikk. feks denne Anonymous poster hash: 72f70...fdc
Supraspinatus Skrevet 27. januar 2015 #3 Skrevet 27. januar 2015 Du får aldri bedre balanse om du alltid har noe å støtte deg på. Ta bort stolen og jobb med balanseteknikk utenom og. Du kan for eksempel stå på en fot. Varier med å lukke øynene. Det kan være mange grunner til at du ikke får det skikkelig til. Det kan være alt fra overdreven innoverrotering av foten, svak gluteus medius, manglende mobilitet, eller at du ikke helt vet hvordan du skal gjøre øvelsen. Tror nesten du må filme deg selv om du skal ha ordentlig tilbakemelding. Ev snakke med en trener. Videoen over var fin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå