Gå til innhold

Prøver å bli gravid. To mnd uten menstrasjon etter slutt med p piller.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er litt fortvilet og lurer på om noen andre har opplevd det samme som meg.

Sluttet med p piller for to mnd sider da vi bestemte oss for å prøve å bli gravid.

Jeg skulle vært på min andre menstrasjon nå men ingenting har skjedd. Trodde kanskje vi var så heldige at vi ble gravid på første forsøk (ca to mnd siden vi begynte å prøve).men da jeg tok graviditetstest I går var den negativ. Jeg har ikke fått mensen og skulle hatt den for andre gang nå for en uke siden.

Har gått på p piller I mange år (ca 8 år) og har hatt mensturasjon innimellom når jeg har hatt pauser fra p piller. Har hørt at det kan ta litt tid før kroppen venner seg til å være uten piller og at mensturasjonen er veldig sen av den grunn?

Flere som har opplevd det samme?

Hilsen en fortvilet jente som veldig gjerne ønsker å bli gravid snaaart :/

Anonymous poster hash: 62439...7eb

Anonymous poster hash: 62439...7eb
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Det er helt normalt at syklusen er fullstendig på bærtur etter p-pilleslutt. Du må bare smøre deg med tålmodighet, det kan ta opp til et år før syklusen er stabil (men det bør ikke ta så lang tid før du får mensen igjen, altså).

• Liker 2
Skrevet

Det er helt normalt at syklusen er fullstendig på bærtur etter p-pilleslutt. Du må bare smøre deg med tålmodighet, det kan ta opp til et år før syklusen er stabil (men det bør ikke ta så lang tid før du får mensen igjen, altså).

Takk for svar :)

Hadde vi planlagt litt bedre så burde jeg sluttet på pillen før.

Man er liksom så klar når en først har bestemt seg for å prøve å bli gravid. Krysser fingrene for at det ikke er lenge til det blir vår tur :)

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Takk for svar :)

Hadde vi planlagt litt bedre så burde jeg sluttet på pillen før.

Man er liksom så klar når en først har bestemt seg for å prøve å bli gravid. Krysser fingrene for at det ikke er lenge til det blir vår tur :)

Ja vi er flere som tenker at vi burde "sluttet før". ;)

Skrevet

Jeg slutter nå i håp om å bli gravid iløpetav sommeren. :blomst: Lykke til , TS

Skrevet

Jeg slutter nå i håp om å bli gravid iløpetav sommeren. :blomst: Lykke til , TS

Så kjekt. Ønsker deg masse lykke til også :hjerte:

Skrevet

Kjedelig, men dessverre helt normalt etter ppilleslutt. Lykke til:)

Anonymous poster hash: ac545...390

Skrevet

Syklusen min var helt på bærtur i 13 mnd første gangen. Kommer aldri til å svelge en p-pille igjen i mitt liv. Aldri opplevd makan til hormonkrøll!

Lykke til! Håper syklusen stabiliserer seg raskt!

Skrevet

Hei,

Jeg er i akkuratt samme situasjon som deg. Sluttet med ppiller for drøyt 2 mnd siden, og jeg har tonnevis med symptomer på å være gravid. Men er ikke....? Veldig frustrerende, og hormonkrøll er rette ordet for meg også.....

Lykke til :blomst:

Anonymous poster hash: 87c56...c44
Skrevet

Jeg slutta på pillene i juli i fjor pga graviditetsønske iløpet av 2015 og først nå begynner syklusen å stabilisere seg. Det kan ta litt tid.

Anonymous poster hash: 4c01a...a33
Skrevet

Det kan ta alt fra 1 mnd til flere år før syklusen er på plass igjen. Er dessverre ikke så mye å gjøre annet enn å smøre seg med tålmodighet. Prøv å ikke stresse og bare lev som alltid og før du vet ordet av det så sitter forhåpentligvis spiren :)

Gjest Solstråla88
Skrevet

Det tok meg nesten 13 mnder fra jeg sluttet på pillen til jeg hadde stabil syklus. Ene måneden kunne jeg ha syklus på 28 dager andre 70 og tredje 100. Dette er helt normalt. For oss tok det nesten 2 år å bli gravid

Skrevet

Jeg ble gravid etter 13 mnd, syklusen ble aldri stabil. Tok opp mot 3 mnd mellom hver mens noen ganger 1 mnd.

Anonymous poster hash: 9f806...6de

Skrevet

Tok åtte måneder for meg, og jeg har hørt og drøssevis med folk som går lenge og venter...

Skrevet

Det er helt normalt at fruktbarheten er nedsatt noen måneder etter p-pilleslutt. Jeg tenker at man heller får belage seg på en "pauseperiode" før man begynner å prøve aktivt når man hopper av prevensjonen. Ellers blir det bare stress og skuffelser.

Les denne. :)

http://nhi.no/forside/p-piller-gir-ikke-nedsatt-fertilitet-39804.html

Anonymous poster hash: de9a8...3d8
Skrevet

Sluttet med p-piller for ca. 9 mnd siden. Syklusen min er helt i ubalanse. Siste syklusen var på 70 dager.

Anonymous poster hash: e29ac...be9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...