Gå til innhold

TV-en er ødelagt, hvordan slippe NRK-lisens?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TV-en min er eldgammel, og har nå tatt kvelden. Jeg kommer ikke til å kjøpe ny, fordi jeg ser alt på nett.

Hva skriver jeg til NRK for å slippe å få regninger på lisens framover? Jeg har fått den som skal betales nå innen 31. jan og må nok betale den:( (eller?)

Står at terminene starter 1. jan og 1. juli. Slipper jeg regningen som kommer i juli dersom jeg sier opp nå? Eller måtte jeg gjort det før 1.jan?

Tipper det er mange som prøver seg på "har ikke tv", så må vite konkret hva jeg skal skrive for at de skal tro meg. Evnt hvordan jeg kan bevise det? Be dem komme på besøk?:P

P.S Vet at plombering er en mulighet for bevis, men det er ikke interessant å betale for det når tv-en står ubrukt i boden.

Anonymous poster hash: bfe5d...848
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må betale for denne terminen nå, men du sender inn til NRK dag og gir beskjed. Da registrerer de at du ikke lenger har TV, og du slipper å betale lisens for neste termin.

Anonymous poster hash: 5c122...978
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sier at TVen er ødelagt så må de bare tro på det. Kan hende det kommer en kontrollør, men da har du jo ditt på det tørre.

Anonymous poster hash: afb9f...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv-tuneren min (den boksen som tar inn signalene) er i ustand. Virker ikke som den funker. Kan jeg da slippe lisens? Får jo ikke inn tv-signalene. Eller må TVen også være plombert?

Anonymous poster hash: 28554...886
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det enkelt.

Jeg skrev en mail til NRK (riktig adresse finner dere på NRK.no og søker etter lisens).

I mailen skrev jeg at jeg ikke hadde tv lenger og derfor ikke ville betale lisens. Sidn fakturaen for vinterterminen allerede var sendt ut, måtte jeg betale det. Men jeg fikk et vedtaksbrev hvor det stod at jeg ikke skulle betale noe etter det. Og nå to år etter har jeg ikke fått nye fakturaer fra NRK.

Anonymous poster hash: 5c122...978
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...