AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #1 Skrevet 27. januar 2015 Hei, det er nå over ett år siden vi kjøpte og flyttet inn i huset vårt. Ennå kommer posten til tidligere eier i vår postkasse, nesten hver dag! Det viser seg da at han ennå er registrert med adresse hos oss, i alle fall i telefonkatalogen, og jeg vil anta også i folkeregisteret etter som det er mye rar post som kommer hvor de må hente adressen derfra. Jeg har prøvd å komme i kontakt med ham, men nå er jeg så dritt lei av å skulle passe på hans post, særlig siden han ikke har endret adresse eller bestil videresending av post. Har levert noe av posten hans hos en jeg vet er en bekjent, men det burde absolutt ikke være mitt ansvar å ta vare på hans drit. Han er forøvrig en lite høflig og lite ansvarsfull mann, så ønsker ikke å prate med ham heller. Er det noen plass jeg kan si ifra om at hans post ikke skal sendes til oss? Posten, folkeregisteret? Aner ikke hvor han bor nå. Snart hiver jeg all posten i peisen. Anonymous poster hash: 19a5a...952
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #2 Skrevet 27. januar 2015 Du skulle ha krysset over adressen og skrevet flyttet og puttet den i en rød postkasse. Ta deg en prat med posten om det,så kanskje får dem fiksa at brevene blir plukka opp allerede der. Husk at du ikke har lov å åpne, kaste eller ødelegge andre sin post. Anonymous poster hash: d9dec...1d7 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #3 Skrevet 27. januar 2015 Kan ikke du bare fjerne navnet hans i postkassen så er det problemet løst? Det gjorde vi med navnet til forrige eier.Anonymous poster hash: 17f80...d7f 6
Gjest Skrevet 27. januar 2015 #4 Skrevet 27. januar 2015 Kontakt folkeregisteret. Det er et skjema du kan fylle ut som gjør at han ikke lenger vil være folkeregistrert på deres adresse. Han vil bli kontaktet og bedt om å komme med ny adresse. Kan han ikke levere en tilfredsstillende adresse blir han oppført som "bostedsløs". Uansett er han da ikke lenger ditt problem. 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #5 Skrevet 27. januar 2015 Kan ikke du bare fjerne navnet hans i postkassen så er det problemet løst? Det gjorde vi med navnet til forrige eier.Anonymous poster hash: 17f80...d7f 😂😂😂Anonymous poster hash: 389b5...a82
Solknapp Skrevet 27. januar 2015 #6 Skrevet 27. januar 2015 Vi har samme problemet. Navnet til de forrige eierne står _ikke_ på postkassen, men likevel blir posten levert i postkassen. Jeg har klaget til posten og de har gitt beskjed videre til postbudet uten noen bedring. De har også kunnet fortelle meg at så lenge adressen står på konvolutten leverer de posten i kassen. Selv om navnet ikke står på postkassen - utrolig! Jeg har startet med å sende epost til avsenderne av posten for å få de til å finne ut av dette. I tillegg til å returnere de i rød postkasse. Utrolig irriterende!
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #7 Skrevet 27. januar 2015 Kontakt folkeregisteret. Det er et skjema du kan fylle ut som gjør at han ikke lenger vil være folkeregistrert på deres adresse. Han vil bli kontaktet og bedt om å komme med ny adresse. Kan han ikke levere en tilfredsstillende adresse blir han oppført som "bostedsløs". Uansett er han da ikke lenger ditt problem. Det er kun personen selv som kan endre sin egen adresse i folkeregisteret. Ingen andre. Men posten kan ts sende en melding til, der det står at NN ikke lengre bor på adressen og heller ikke har gjort dette siden ? Dato. Vi er ikke lengre interresert i at postbudet leverer NN sin post i vår postkasse på adresse PP. Mvh..... det er faktisk straffbart å overlevere NN sin post til en du vet kjenner NN. Det samme er det å tilintetgjøre NN sin post.Anonymous poster hash: 16a76...3f5
Gjest Skrevet 27. januar 2015 #8 Skrevet 27. januar 2015 Det er kun personen selv som kan endre sin egen adresse i folkeregisteret. Ingen andre. Men posten kan ts sende en melding til, der det står at NN ikke lengre bor på adressen og heller ikke har gjort dette siden ? Dato. Vi er ikke lengre interresert i at postbudet leverer NN sin post i vår postkasse på adresse PP. Mvh..... det er faktisk straffbart å overlevere NN sin post til en du vet kjenner NN. Det samme er det å tilintetgjøre NN sin post.Anonymous poster hash: 16a76...3f5 Nei. Det er ikke rett. Det finnes et slags skjema for utleiere etc som kan brukes for å melde flytting på personer som har forlatt boligen men ikke meldt fra selv. Husker ikke hva det heter, men vet at det finnes. En bekjent meldte flytting på sin fraseparerte ektefelle som hadde ungått å gjøre det selv, noe som gjorde at separasjonen ikke var helt gyldig. Som sagt, det finnes muligheter.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #9 Skrevet 27. januar 2015 Dette skjedde i huset familien min flyttet til også - en av de voksne barna fra familien som eide huset før oss fikk fortsatt masse post til vår nye adresse. Viste seg at han var folkeregistrert der i minst ett år etter at de flyttet... Tror foreldrene mine først videresendte posten til den nye adressen deres, men etter hvert ble de lei av det og brukte gjerne en uke eller to på å videresende posten (sinnsykt irriterende å motta post nesten daglig til noen som bare ikke gidder å endre adresse selv, og røde postkasser er jo ikke et dagligdags syn lenger). Til slutt skrev de vel bare "ukjent mottaker" eller "flyttet" eller noe i den duren på konvolutten, og jeg tror de har sluttet å motta post nå - flere år etter flyttingen... Anonymous poster hash: 7bb1e...ad6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #10 Skrevet 27. januar 2015 Jeg flyttet helt i slutten av februar ifjor, men jeg er fortsatt registrert på gamle adressen... og jeg har bodd på ny adresse i snart 1 år. Anonymous poster hash: c029b...40a
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #11 Skrevet 27. januar 2015 Meg over - jeg får posten til ny adresse, da, så eneste post som kommer på gamle adressen blir den posten som folk sender når de søker på adressen min på nettet, for da kommer den gamle adressen opp. Anonymous poster hash: c029b...40a
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #12 Skrevet 27. januar 2015 Hei, det er nå over ett år siden vi kjøpte og flyttet inn i huset vårt. Ennå kommer posten til tidligere eier i vår postkasse, nesten hver dag! Det viser seg da at han ennå er registrert med adresse hos oss, i alle fall i telefonkatalogen, og jeg vil anta også i folkeregisteret etter som det er mye rar post som kommer hvor de må hente adressen derfra. Jeg har prøvd å komme i kontakt med ham, men nå er jeg så dritt lei av å skulle passe på hans post, særlig siden han ikke har endret adresse eller bestil videresending av post. Har levert noe av posten hans hos en jeg vet er en bekjent, men det burde absolutt ikke være mitt ansvar å ta vare på hans drit. Han er forøvrig en lite høflig og lite ansvarsfull mann, så ønsker ikke å prate med ham heller. Er det noen plass jeg kan si ifra om at hans post ikke skal sendes til oss? Posten, folkeregisteret? Aner ikke hvor han bor nå. Snart hiver jeg all posten i peisen. Anonymous poster hash: 19a5a...952 Han må rett og slett melde flytting - rart han ikke vil ha posten sin? Hvordan får han viktige brev når du får posten? Anonymous poster hash: c029b...40a
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #13 Skrevet 28. januar 2015 Kan ikke du bare fjerne navnet hans i postkassen så er det problemet løst? Det gjorde vi med navnet til forrige eier.Anonymous poster hash: 17f80...d7f Det gjorde vi med en gang, men brevene dukker fortsatt opp! Og nei, skai verken åpne, kaste eller ødelegge (selv om jeg har lyst!)... Anonymous poster hash: 19a5a...952
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #14 Skrevet 28. januar 2015 Kontakt folkeregisteret. Det er et skjema du kan fylle ut som gjør at han ikke lenger vil være folkeregistrert på deres adresse. Han vil bli kontaktet og bedt om å komme med ny adresse. Kan han ikke levere en tilfredsstillende adresse blir han oppført som "bostedsløs". Uansett er han da ikke lenger ditt problem. Det skal jeg prøve! Takk for tipset! Anonymous poster hash: 19a5a...952
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #15 Skrevet 28. januar 2015 Opplevde noe av det samme av noen slappfisker jeg kjøpte hus av også. Det kom spesielt mange brev fra NAV hvor de ble bedt om å møte opp på ditt og datt, hvis ikke ville de miste trygda. Så kom det brev om at de hadde mistet trygda. Så kom det inkassovarsel, så kom det brev fra kemner og politi. Ja, jeg forsøkte gjentatte ganger å si ifra til de som hadde flyttet ut om at de måtte hente posten sin og for guds skyld endre adresse, men tror du det hjalp... Anonymous poster hash: ae9bd...1ab
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #16 Skrevet 28. januar 2015 Opplevde noe av det samme av noen slappfisker jeg kjøpte hus av også. Det kom spesielt mange brev fra NAV hvor de ble bedt om å møte opp på ditt og datt, hvis ikke ville de miste trygda. Så kom det brev om at de hadde mistet trygda. Så kom det inkassovarsel, så kom det brev fra kemner og politi. Ja, jeg forsøkte gjentatte ganger å si ifra til de som hadde flyttet ut om at de måtte hente posten sin og for guds skyld endre adresse, men tror du det hjalp... Anonymous poster hash: ae9bd...1ab Åpnet du posten? Anonymous poster hash: 19520...e61 2
Shelby83 Skrevet 29. januar 2015 #17 Skrevet 29. januar 2015 Lever posten til Skatteetaten å si du ikke vil bli innblandet i noe snusk på papiret, pga tidligere leietaker ikke har rett adresse Nå. Enkelte leverer ikke endring pga skattelettelser, fam, km, jobb etc. Noen år tilbake ble Onkelen min beskyldt av Skatteetaten for å ha hjulpet ett "plutselig samboer-par" i nød... Skumle greier. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #18 Skrevet 29. januar 2015 Jeg ville bare latt de ligge og støve ned, eller krysse over, skrive ukjent mottaker og legge den i en rød postkasse. Har dårlig erfaring med Postens videresending, endte opp med å få innkassokrav på ei regning som verken hadde kommet til den nye eller den gamle adressen. Anonymous poster hash: 7ed82...a84
Gjest Money Skrevet 29. januar 2015 #19 Skrevet 29. januar 2015 Jeg ville gitt beskje, om ingenting endret seg i løpet av en måned hadde posten gått rett i søpla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå