Gå til innhold

Slektsforskning - hvem kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha sett NRK serien der man dykker tilbake i familiehistorien ønsker jeg nå å få mer informasjon om min egen familie. Jeg har kommet et lite stykke selv, men jeg trenger noen til det resterende. Hvem kontakter man ang slike ting? Prøvde å søke på nettet etter noen som holder på med dette, men jeg har ikke hatt noe hell.

Anonymous poster hash: 85755...b1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært på geni.com?

Skrevet

Bor du i en by? Min mor holder på med dette, og går på kurs/åpen dag en dag i uka på arkivet i byen. Der er det mange som prøver å finne ut om slekta si, de får hjelp og tips og råd, og bruker arkivet til å finne frem i gamle dokumenter.

Anonymous poster hash: 32cd3...3de
Skrevet

Bibliotekene kan hjelpe, og statsarkivet.

Anonymous poster hash: 43d85...270

Skrevet

Jeg er fra ei bygd i Trøndelag, og det er mye slektsbøker for den regionen. Der er det mye informasjon med navn, årstall og inngåtte ekteskap/fødte barn. I tillegg har jeg brukt statsarkivet.no (?) og andre sider jeg ikke husker navnet på nå, for å finne mer informasjon utover bare navn og årstall. Det kommer litt an på hvor du bor, lettere å finne info om enkelte steder fremfor andre. Man får Google litt navn å se hva som kommer.

Jeg har klart å finne tipp-x9-oldeforeldre ved bruk av bøker og nett.

All informasjon du finner, legges inn på geni.com.

Anonymous poster hash: 59ecc...a5d

Skrevet

Anbefaler også geni.com. Hvis noen andre har lagt inn samme person som deg, så vil du få beskjed om det. Og kan dermed linke ditt slektstre til andres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...