AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #1 Skrevet 27. januar 2015 Hei! Jeg eier noen fine vesker, blant annet fra Mulberry og Tiger of Sweden etc. Liker kvaliteten og skinnet. Men i det siste har jeg blitt så kvalm og lei av alt overfladisk her i verden, og angrer alle mine kjøp. Prøver å selge unna på FINN.no for å spare til en reise eller noe... Aner ikke hva som skjedde, men helt plutselig ble jeg helt uinteressert i alt som har med pengebruk å gjøre, og kjøper meg ikke så mye mat heller. Helt på sparebluss, og har ikke engang lyst på egen bil lenger. Er student, og har lenge gledet meg til å kjøpe en fin Passat CC. Men nå vil jeg bare bli helt anonym og ha en liten polo eller noe, og ingen spesielle klær eller vesker, og HVERTFALL ikke stripe håret blondt mer heller. (Ikke at det har noe med saken å gjøre, men at dette "problemet" angriper på flere plan...) Vil bare synke vekk og ikke legges merke til. Anonymous poster hash: 59ae9...cbb 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #2 Skrevet 27. januar 2015 Det er da vanlig å bytte retning i løpet av livet Å gå på shoppestopp er veldig i tiden. Og å tenke miljøhensyn Å ønske å prioritere opplevelser over materielle goder høres også ut som en personlighetsutvikling. Jeg ønsker deg velkommen etter Men med mindre du har veldig mange spesielt dyre vesker, tror jeg bare jeg ville beholde dem og "slite på dem". Begunn heller å spare fra nå. Så lenge du virkelig slutter å bruke penger på unødvendige ting, renner pengene inn skal du se. Lykke til!Anonymous poster hash: 5f32e...c4b 3
Majott Skrevet 27. januar 2015 #3 Skrevet 27. januar 2015 Vinterdepresjon? Eller selvutvikling? Tenkte vinterdepresjon når du skrev at du bare ville synke vekk og ikke legges merke til. Det er jo greit på mange måter å ikke være materialistisk og bruke mye penger på "ting". En har ofte mer igjen for å bruke penger på reiser og opplevelser, en lever lenge på de minnene, og det er de en husker av betydning etterhvert. Mer enn at en husker og gleder seg over minnet om at en kjøpte "den veska". Jeg synes opplevelser gir mer langvarige og gode minner enn å kjøpe ting. Men ja, jeg har likevel stor glede av shopping og det å se bra ut når det gjelder klær, sko og tilbehør. Det handler også litt om identitet, hvem en er, og hvordan en vil framstå for andre. Så klær og sånt gir jo uttrykk for mye. Likevel skulle jeg noen ganger ønske at jeg var litt mer som min venninne. Hun gir blaffen i klær og ting, bruker ikke mye penger på seg selv, men er veldig aktiv i hverdagen. Hun sitter som alenemor med nedbetalt enebolig (tjener litt over gjennomsnittet, men ikke mye), så hun hun har god råd til reiser, kos og opplevelser, og det er det hun bruker penger på. Oftest sammen med ungene. Så hun har brukt penger fornuftig i 10 år, og har veldig god råd nå når hun er 37 år. Jeg har ikke vært like fornuftig som henne, ettersom jeg har brukt mye mer penger i hverdagen, på klær og ting.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #4 Skrevet 27. januar 2015 Kanskje du bare holder på å bli voksen? Anonymous poster hash: 21e97...214 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #5 Skrevet 27. januar 2015 Kanskje du bare holder på å bli voksen?Anonymous poster hash: 21e97...214 Åh. Kanskje det. Jeg gleder megAnonymous poster hash: 59ae9...cbb
Djungelvrål Skrevet 27. januar 2015 #6 Skrevet 27. januar 2015 Det er deilig når man skjønner at tingene du kjøper ikke definerer deg eller gir deg større verdi som person. Jeg har også lyst på en dyr veske innimellom og har for tiden oppheng på en dyr designerkåpe, men jeg vet at jeg vil være like verdifull i en H&M kåpe og at vennene mine, barnet mitt og kjærsten min driter i hva kåpa mi koster. Det er deilig å være voksen. Det som er litt synd er at jo eldre jeg blir jo mer eksklusiv smak får jeg, men det er svært sjelden jeg kjøper meg dyre ting for det. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #7 Skrevet 27. januar 2015 Det er deilig når man skjønner at tingene du kjøper ikke definerer deg eller gir deg større verdi som person. Jeg har også lyst på en dyr veske innimellom og har for tiden oppheng på en dyr designerkåpe, men jeg vet at jeg vil være like verdifull i en H&M kåpe og at vennene mine, barnet mitt og kjærsten min driter i hva kåpa mi koster. Det er deilig å være voksen. Det som er litt synd er at jo eldre jeg blir jo mer eksklusiv smak får jeg, men det er svært sjelden jeg kjøper meg dyre ting for det. JA! Det er nettopp dette. Før (ungdomsskolen?) så brydde vi jo oss om hva hverandre hadde av klær og sko, det skulle være ditt og datt. Men nå er stilene så utrolig mange, og så utrolig forskjellige... Jeg bryr meg ikke om hva folk har på seg så lenge det ikke er vulgært eller slitt. Jeg kjenner meg igjen i det siste der. Stilen er mer ekslusiv, men jeg finner det bare så... lite spennende å dra ut på shopping. Orker ikke, trenger ikke, ønsker ikke noe nytt - selv om jeg vet om mange ting jeg syns er fint. Lurer på hvor mye jeg klarer å spare i år... Anonymous poster hash: 59ae9...cbb
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #8 Skrevet 27. januar 2015 Hei! Jeg eier noen fine vesker, blant annet fra Mulberry og Tiger of Sweden etc. Liker kvaliteten og skinnet. Men i det siste har jeg blitt så kvalm og lei av alt overfladisk her i verden, og angrer alle mine kjøp. Prøver å selge unna på FINN.no for å spare til en reise eller noe... Aner ikke hva som skjedde, men helt plutselig ble jeg helt uinteressert i alt som har med pengebruk å gjøre, og kjøper meg ikke så mye mat heller. Helt på sparebluss, og har ikke engang lyst på egen bil lenger. Er student, og har lenge gledet meg til å kjøpe en fin Passat CC. Men nå vil jeg bare bli helt anonym og ha en liten polo eller noe, og ingen spesielle klær eller vesker, og HVERTFALL ikke stripe håret blondt mer heller. (Ikke at det har noe med saken å gjøre, men at dette "problemet" angriper på flere plan...) Vil bare synke vekk og ikke legges merke til. Anonymous poster hash: 59ae9...cbb Har ikke peiling på hva en Passat CC er for noe, men ligger muligens noe foran deg i denne revolusjonerende tankegangen (dvs. har aldri hatt sansen for "mote"merker). Jeg har personlig aldri brydd meg døyten om verken mote, klær, sminke, osv., verken i ungdommen eller nå, og ønsker deg velkommen til vår stadig minskende "gjeng" av folk som har andre interesser. Å diskutere merkevarer med andre jenter gir meg ingenting. Anonymous poster hash: afd06...24b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #10 Skrevet 28. januar 2015 Du er ikke alene ts! Jeg har det på samme vis! Selger unna alt med merker på, og går for mer anonym, classic elegant style. Men det er så godt å havne her syns jeg, for det er så godt for lommeboken! Har planer om en reise snart, og minimal shopping. Bare reise og se! Og ta bilder! Anonymous poster hash: 29eab...cb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå