Gå til innhold

Spare penger? Lavere budsjett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! Vil bare høre med dere hvordan dere sparer penger?
Nå er det jo selvfølgelig det åpenbare at man ikke går å shopper unødvendig osv. Jeg ønsker å bruke mindre "på livet" generelt. Hvor burde jeg kutte ned? Hvilke matvarer er gode selvom det er "billig produkter"? Vet iallefall at jeg ikke liker billig ost. Typ firstprice ost.

Har dere andre gode tips? Jeg vil ikke si at jeg har superhøyt matbudsjett men jeg VET at det kan være lavere. Og jeg shopper så og si aldri, jeg er sjeldent ute å fester og bruker penger på slikt.

Som sagt så tar jeg gjerne imot gode tips!! :-)

Anonymous poster hash: b83e1...43a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og evt gode tips til billige middager. Har forresten ikke noe særlig stor fryseboks så det er ingen mulighet å handle inn store kvantum av supergode tilbud dessverre :-(

Gjest Veritaserum
Skrevet

Sliter med det samme. Shopper sjeldent og spiser ikke ute eller noe. Kun teater i ny og ne, og det koster meg 100kr for billett (lommerusk!)

Alt jeg har av penger går til mat. Har skapene fullt, men det er så sinnssykt mange bare tilbud! Har hele 7 bokser med pasta og 2 poser med pasta. Pluss tre bokser makaroni og to spagetti! ALT FOR MYE! Rekker jo ikke å spise opp før jeg fyller opp igjen. Så når er det skjerpings.

Har tenkt å prøve å handle annen vær uke. Kjøpe kun melk og sjampinjong, det er kun det jeg trenger å fylle etter. Ellers så har jeg absolutt alt. Har også 8 poser med tomatsuppe, herregud hva i svarte er det jeg tenker med. Må spise de opp :fnise:
Har også 11 pakker med bearnaisesaus og en haug med andre saus.
Frosenmat har jeg også mye av, så kjøtt trenger jeg heller ikke kjøpe inn på en god stund (hamburger, snitzel, løvbiff, strimlet svinekjøtt osv)
Jeg sulter ikke ihjel med det første for å si det sånn! :skratte:

Det var en periode hvor jeg ikke hadde noe, så gikk helt bananas da jeg først fikk penger og var ferdig med alt av regninger. Kjøper kun mat på tilbud og bruker ca. 500 kr vær gang jeg er ute å handler, men det blir mye når jeg er ute 2 ganger i uken. + små turer til forskjellige butikker som har gode tilbud.
Kunne fint ha klart meg på kanskje 500kr i måneden på mat, men så bruker jeg 5 tusen i stedet!
Og jeg er bare en person som kun spiser et måltid om dagen, det er jo galskap.

Skrevet

Sliter med det samme. Shopper sjeldent og spiser ikke ute eller noe. Kun teater i ny og ne, og det koster meg 100kr for billett (lommerusk!)

Alt jeg har av penger går til mat. Har skapene fullt, men det er så sinnssykt mange bare tilbud! Har hele 7 bokser med pasta og 2 poser med pasta. Pluss tre bokser makaroni og to spagetti! ALT FOR MYE! Rekker jo ikke å spise opp før jeg fyller opp igjen. Så når er det skjerpings.

Har tenkt å prøve å handle annen vær uke. Kjøpe kun melk og sjampinjong, det er kun det jeg trenger å fylle etter. Ellers så har jeg absolutt alt. Har også 8 poser med tomatsuppe, herregud hva i svarte er det jeg tenker med. Må spise de opp :fnise:

Har også 11 pakker med bearnaisesaus og en haug med andre saus.

Frosenmat har jeg også mye av, så kjøtt trenger jeg heller ikke kjøpe inn på en god stund (hamburger, snitzel, løvbiff, strimlet svinekjøtt osv)

Jeg sulter ikke ihjel med det første for å si det sånn! :skratte:

Det var en periode hvor jeg ikke hadde noe, så gikk helt bananas da jeg først fikk penger og var ferdig med alt av regninger. Kjøper kun mat på tilbud og bruker ca. 500 kr vær gang jeg er ute å handler, men det blir mye når jeg er ute 2 ganger i uken. + små turer til forskjellige butikker som har gode tilbud.

Kunne fint ha klart meg på kanskje 500kr i måneden på mat, men så bruker jeg 5 tusen i stedet!

Og jeg er bare en person som kun spiser et måltid om dagen, det er jo galskap.

Ja jeg er også værst med maten, kanskje fordi jeg ikke shopper noe særlig?? Ikke vet jeg.. Jeg bruker allefall mye penger på mat, og jeg vil begynne å bruke hodet litt!!! Jeg kaster bort pengene føler jeg... Jeg har 10 shampoflasker av samme shampoen på badet, jeg har 5 tannkremtuber, og jeg har 5-7 flasker med håndsåpe?!?! Jeg er så grusom når jeg ser ett tilbud, jeg kjøper fordeom jeg ikke trenger de tingene der og da.

Gjest Veritaserum
Skrevet

Ja jeg er også værst med maten, kanskje fordi jeg ikke shopper noe særlig?? Ikke vet jeg.. Jeg bruker allefall mye penger på mat, og jeg vil begynne å bruke hodet litt!!! Jeg kaster bort pengene føler jeg... Jeg har 10 shampoflasker av samme shampoen på badet, jeg har 5 tannkremtuber, og jeg har 5-7 flasker med håndsåpe?!?! Jeg er så grusom når jeg ser ett tilbud, jeg kjøper fordeom jeg ikke trenger de tingene der og da.

Samme her! har en haug med sjampo, tannkrem og håndsåpe.

Er nesten litt redd for å bruke opp pengene på noe annet også gå tom for noe.

Om jeg kjøper meg ei bok til 70 kr så får jeg nesten panikk, livredd for å bruke opp pengene på noe annet enn mat og nødvendige ting.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...