Gå til innhold

Kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver med en litterær samtale, og jeg lurte på noe. og håper noen av dere kan hjelpe meg. jeg skal sette "Et dukkehjem" av Henrik Ibsen inn i en litteraturhistorisk sammenheng, og jeg skjønner ikke helt hva som menes med dette, så får ikke gjort noenting.. hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handlet vel om kvinnefrigjøring hvis ikke jeg tar helt feil. Ikke vet jeg, men kanskje var slike skuespill en trend på den tida, eller kanskje var forfatteren inspirert av et annet litterært verk med samme tema. Så kan en vel lure på viktigheten av skuespillet sånn i et historisk perspektiv. Kanskje ble andre også inspirert av dette stykket, i andre litterære verk.

Skrevet

Jeg driver med en ting på skolen og jeg lurte på om noen av dere visste om et sted på nettet der "Et dukkehjem" av Henrik Ibsen ligger? ikke de replikkene, men selve teksten?

Skrevet

Jeg driver med en ting på skolen og jeg lurte på om noen av dere visste om et sted på nettet der "Et dukkehjem" av Henrik Ibsen ligger? ikke de replikkene, men selve teksten?

Har du lånekort hos biblioteket? I så fall kan du kankje låne den som ebok :)

Logg inn på bibliotekets sider og se etter om boken finnes som ebok.

Skrevet

Har du lånekort hos biblioteket? I så fall kan du kankje låne den som ebok :)

Logg inn på bibliotekets sider og se etter om boken finnes som ebok.

takk for svar :) men har du en kortere en, for det er det eneste jeg kan ta med inn og må markere og notere på arket og har hørt at en kort versjon av boka ligger på nettet et sted men finner den ikke

Skrevet (endret)

takk for svar :) men har du en kortere en, for det er det eneste jeg kan ta med inn og må markere og notere på arket og har hørt at en kort versjon av boka ligger på nettet et sted men finner den ikke

Så du leter altså etter et sammendrag? :P

Endret av Alvea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...