Gå til innhold

Bakt søtpotet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

for en stund siden var jeg på middag hos en venninne og fikk servert bakt søtpotet, noe som var veldig godt. Fikk lyst til å prøve å lage noe med søtpotet selv også, og lurer på om noen her inne har noen favorittretter eller tips til hva dere bruker søtpotet til? Jeg har ikke vært noen fan av søtpotet som substiutt til vanlig potet (det er gjerne slik jeg har fått det servert) men jeg ser at den kan ha mange bruksområder hvis man bare har litt fantasi :)

Anonymous poster hash: 624b4...859

Videoannonse
Annonse
Gjest Ennasus
Skrevet (endret)

Kokt søtpotet er ikke godt nei... Men man kan bruke den til mye!

Søtpotetpizzabunn

Søtpotetstappe

Pommes frites av søtpotet

Søtpotet-båter med olje, salt og pepper i ovn

Ovnsbakt med andre rotgrønnsaker

I wok

Søtpotetsuppe

:)

Endret av Ennasus
Skrevet

Søtpotetfries! Mmmm, deilig! Del den opp i staver/båter og stek i ovnen med litt olje og krydder. Skikkelig digg! Mange anbefaler også søtpotetstappe har jeg hørt.

• Liker 1
Skrevet

Søtpotet med feta/yogurt dip =)

Anonymous poster hash: 4b6ed...109
Skrevet

Bak søtpotetbiter og spis sammen med salat.

Anonymous poster hash: 3fab0...65d

Skrevet

Vi bruker masse søtpotet, det går mest i søtpotetpure/stappe, det smaker nydelig til alt av kjøtt, bakt søtpotet, med spisskumin og litt sterk ost, eller bake den å ha ost og skinke eller og litt grillkrydder og kumin på, eller lage pomme fries med masse salt og barbeque ved siden av. Er mye godt man kan lage, men vi ender som regel opp med dette :)

Skrevet

Søtpotetfries! Mmmm, deilig! Del den opp i staver/båter og stek i ovnen med litt olje og krydder. Skikkelig digg! Mange anbefaler også søtpotetstappe har jeg hørt.

Hvordan får du de sprø? Jeg har laget et par ganger og får de aldri sprø nok.

Anonymous poster hash: f536a...d5a

Skrevet

Kokt søtpotet er ikke godt nei...

Haha, neivel?

Anonymous poster hash: 2a7b2...954

Gjest Ennasus
Skrevet

Haha, neivel?

Anonymous poster hash: 2a7b2...954

Mente bare at jeg ikke syntes det var godt :)

Skrevet

Hvordan får du de sprø? Jeg har laget et par ganger og får de aldri sprø nok.

Tynne nok skiver/båter og pensle evt med egg :) Men det spørs om du synes de er spør nok likevel da... De er ikke som friterte chips, liksom.

Skrevet

Tynne nok skiver/båter og pensle evt med egg Men det spørs om du synes de er spør nok likevel da... De er ikke som friterte chips, liksom.

Ja, det er det jeg gjør, men jeg er ikke helt fornøyd enda. Skal prøve meg igjen etterpå. Du har de øverst i ovnen, eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...