sajk Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Hei! Jeg har nettopp begynt å trene. Og det er sikkelig flaut. For jeg er ekstremt svak! Manualene jeg löfter for å trene styrke osv nå er på 1-3 kilo. Og jeg föler meg så dum når jeg er på treningssentere.... På bodypump har jeg feks 1-2,5 kilo på hver side av stanga. Jeg ser jo de andre har mye mer! Men jeg tenker jeg er ny og skal bli bedre såklart. Og alle har jo värt ny en gang Når du begynte å trene, hvilke vekter begynte du med da?
sajk Skrevet 26. januar 2015 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2015 Det var godt å höre at det ikke bare er meg
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 Jeg som trodde jeg var sterk nå som jeg bruker 5 kg i vanlige biceps øvelser... Anonymous poster hash: 0b780...98c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #5 Skrevet 26. januar 2015 Haha, det der er litt flaut ja. Jeg pleier å humre litt av folk som bruker vekter på nesderste rad, dvs 1-10kg. Anonymous poster hash: 85c85...72c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #6 Skrevet 26. januar 2015 Det er IKKE flaut, og folk som "humrer" av de som bruker lette vekter er idioter. Alle må starte en plass, og før du vet ordet av det er det du sliter med i dag plutselig lett, og du må legge på tyngre vekter. Anonymous poster hash: b23b4...a96 19
Gjest Vux Skrevet 26. januar 2015 #7 Skrevet 26. januar 2015 Er ikke helt sikker, men jeg tror det er best om man griper hardt i manualen hele veien, og ikke bare søker å løfte den oppover.
Gjest Vux Skrevet 26. januar 2015 #8 Skrevet 26. januar 2015 (endret) Tror også det anbefales, at man vrir manualene 90 grader, og gjerne litt mer helt på slutten når man trener biceps. Dvs, at manualene er langsmed kroppen når hendene er nede ved livet og da jo vridd 90 grader innover når man holder manualen opp mot brystet (og kanskje vridd enda litt til). Endret 26. januar 2015 av Vux
Gjest daisydaisy Skrevet 26. januar 2015 #9 Skrevet 26. januar 2015 Har trent en god del lengre enn deg som nettopp har begynt, og løfter derfor en del mer, men jeg husker selv hvor flau jeg var på begynnelsen. Alle må starte en plass, og ingen kan forvente av deg at du skal starte på deres nivå, når du faktisk er nødt til å trene deg opp til det. Ikke tenk noe på det du
Gjest Haaploes Skrevet 26. januar 2015 #10 Skrevet 26. januar 2015 Jeg får ikke lov til å løfte mer av legen min (skal heller øke antallet repetisjoner enn vekten) - så jeg må være flau en god stund til, hvis det er noen trøst :-)
Gjest Badabing Skrevet 26. januar 2015 #11 Skrevet 26. januar 2015 Kan lønne seg å ha et par sett å bytte mellom. Så løfter du så lenge di greier med de tyngste, og bytter til et lettere sett når det ikke går mer, da er det lettere å få rask progresjon. Man greier ofte mer enn man tror.
Fraggzy Skrevet 26. januar 2015 #12 Skrevet 26. januar 2015 Mann som trener med 120kg markløft nå (ikke allverden enda ), men jeg begynte med bare stangen (20kg) 5
Pinkee Skrevet 26. januar 2015 #13 Skrevet 26. januar 2015 Ikke vær flau du. Du har begynt å trene, det er det eneste som teller. Alle må begynne på bånn, hvor langt ned bunnen er, er forskjellig fra person til person. Mye bedre at du trener "lett" i starten, slik at du får inn god teknikk, enn det motsatte. Og jeg skal love deg at når du har fått kroppen på gli, så går det fort oppover en stund. Bare stå på du, og gi en blank F i alle andre. Din kropp-din trening 1
sajk Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #14 Skrevet 27. januar 2015 Tusen takk for alle svar :D haha i morgen skal jeg trene igjen! Og jeg skal drite i alle andre. Jeg skal bli sterkt! 1
jaduja Skrevet 28. januar 2015 #15 Skrevet 28. januar 2015 Jeg humrer av meg selv, og min 6-kilos kettlebell som jeg stolt akkurat klarer å løfte over hodet med begge henda. Men fuck it, jeg humrer av de fleste på treningssenter. Vi ser akkurat like dumme ut alle sammen. Så, fuck it. :D 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 29. januar 2015 #16 Skrevet 29. januar 2015 Da jeg begynte med styrketrening som 16 åring begynte jeg å trene med 40 kg i benkpress. Det er noe jeg angrer på i dag, fordi det var rett og slett for tungt, og jeg tror det tok et halvt år før jeg kom opp på 50 kg. Hvis jeg hadde begynt med bare stanga hadde jeg sikkert tatt mer i dag.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 29. januar 2015 #17 Skrevet 29. januar 2015 Tror jeg begynte med 4-6 kilos manualer. Har hatt en lang treningspause, og nettopp begynt på ny, så nå må jeg begynne helt på scratch. Har begynt med manualer på 6 kg, og bare stanga i knebøy. Litt kjedelig, men ikke flaut. Dessuten opplever man en mye raskere progresjon når man er ny, og DET er jo gøy! 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #18 Skrevet 29. januar 2015 Tror jeg begynte med 4-6 kilos manualer. Har hatt en lang treningspause, og nettopp begynt på ny, så nå må jeg begynne helt på scratch. Har begynt med manualer på 6 kg, og bare stanga i knebøy. Litt kjedelig, men ikke flaut. Dessuten opplever man en mye raskere progresjon når man er ny, og DET er jo gøy! Jaaa!!!! Anonymous poster hash: d0ee4...21d 1
Gjest Vux Skrevet 29. januar 2015 #19 Skrevet 29. januar 2015 Er det kanskje et triks å løfte vektene veldig sakte?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #20 Skrevet 29. januar 2015 Jeg har også hatt en lengre treningspause, så jeg kjente at 6 kg manualene ble litt for tunge. Måtte gå ned til 5,5. Har løftet 8 kg før, så det kommer seg nok igjen. Må bare være litt tolmodig Anonymous poster hash: f92e2...636
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå