AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Jeg har snust litt på ketolysedietten i det siste, og lurer på om det er noe for meg. Jeg elsker karbohydrater, og da spesielt brød og pasta. Det er nok ikke noe problem å kutte ut dette, i og med at jeg ELSKER fett. Hva er deres erfaringer med dette? Hvor mye gikk du ned, og hvor raskt så du resultater? Hvor lang tid tok det før hodepine og slapphet gikk over? Var/er du mye sulten? Annen viktig info? Håper på (motiverende) svar Anonymous poster hash: b3d17...e13
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #2 Skrevet 26. januar 2015 Ingen?Anonymous poster hash: b3d17...e13
Version 2.0 Skrevet 26. januar 2015 #3 Skrevet 26. januar 2015 Jeg gikk på ketotolyse i 5 uker. Klarte ikke mer. Ble fysisk og psykisk dårlig. Gikk ned i vekt da, men begynte mer og mer å tro at dette ikke er bra for kroppen. Sorry for umotiverende svar, men vil ikke lyve. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 Jeg startet med ketogent kosthold, LCHF, for snart en måned siden. Det verste med dette kostholdet synes jeg er mangelen på sultfølelse. Kan gå veldig lenge uten mat, blir da kvalm og uvel. Noe som igjen fører til store vanskeligheter med å klare og spise. Det positive er vekttapet. Har tatt av i overkant av 10kg på disse ukene. Skal ned 5-10 kg til. "The induction-flu" varte i 4-5 dager etter at jeg hadde kommet i ketose. Det beste tipset jeg kan gi er å sette deg skikkelig inn i den dietten du har valgt deg ut. Bruk tid på å finne gode oppskrifter, lag ting du kan fryse for å ha noe som er lett å ty til om du har dårlig tid en dag. Drikk mye vann Anonymous poster hash: e9408...c97
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #5 Skrevet 27. januar 2015 Jeg gikk på ketotolyse i 5 uker. Klarte ikke mer. Ble fysisk og psykisk dårlig. Gikk ned i vekt da, men begynte mer og mer å tro at dette ikke er bra for kroppen. Sorry for umotiverende svar, men vil ikke lyve. Tusen takk for svar! Synd å høre at det ikke fungerte for deg. Ærlighet er viktig! Man blir lett blendet av alle superresultatene. Jeg startet med ketogent kosthold, LCHF, for snart en måned siden. Det verste med dette kostholdet synes jeg er mangelen på sultfølelse. Kan gå veldig lenge uten mat, blir da kvalm og uvel. Noe som igjen fører til store vanskeligheter med å klare og spise. Det positive er vekttapet. Har tatt av i overkant av 10kg på disse ukene. Skal ned 5-10 kg til. "The induction-flu" varte i 4-5 dager etter at jeg hadde kommet i ketose. Det beste tipset jeg kan gi er å sette deg skikkelig inn i den dietten du har valgt deg ut. Bruk tid på å finne gode oppskrifter, lag ting du kan fryse for å ha noe som er lett å ty til om du har dårlig tid en dag. Drikk mye vann Anonymous poster hash: e9408...c97 Tusen takk for svar! Mangelen på sultfølelse er noe jeg savner, det skjer kanskje 1 gang i året hvis jeg er syk, så det å ikke være sulten er egentlig en drøm Er du mye fysen? Bruker du sticks, eller kjenner du det på kroppen selv? Skriv gjerne litt mer utfyllende om dine erfaringer hvis du har tid/lyst. Utfordringer, smarte tips etc.. Supre resultater forresten! Anonymous poster hash: b3d17...e13
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #6 Skrevet 27. januar 2015 Har ikke prøvd det selv, men kjenner 2 stk som har prøvd det. De ga seg etter 4-5 uker, da de både ble uvel og et mareritt å være sammen med.... Humørsvingninger av en annen verden! De klarte ikke fungere i hverdagen, klarte ikke trene m.m. Ingen av de vil anbefale dette til noen. Anonymous poster hash: cbf0c...a9c
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #7 Skrevet 27. januar 2015 Gikk ned 25 kilo på ketolyse for et par år siden. Syntes det gikk greit, og holdt på i et år sånn ca, med noen planlagte "sprekker" innimellom (ferie osv) Som med alle former for diett er det jo noe man vil savne; når man ikke skal spise brød og boller, kan du være sikker på at det er akkurat det man har lyst på, selv om jeg vanligvis ikke spiser så mye av dette. Både jeg og mannen min gikk på dette og begge gikk mye ned i vekt ganske kjapt, noe som var veldig motiverende. Vi var veldig strenge, og veide absolutt all mat de første ukene. Vi spiste ganske sunt, brukte en del grønnsaker og salat til måltidene. Selv er jeg glad i varm lunsj, og spiste som regel rester fra middagen til lunsj hver dag. Var ikke mye sulten egentlig, men når man er det, er det jo bare å sette unna med rent kjøtt, f.eks. grillet kylling! Nam! Som kur syntes jeg ketolyse fungerte kjempefint, men jeg har ikke fortsatt med lavkarbo etter vektnedgangen. Det er 3-4 år siden jeg sluttet, og gikk over til å spise hva jeg vil. Har derfor lagt på meg 7 kilo som nå skal bort med et tradisjonelt lavkalorikosthold. Synes det er lettere i hverdagen å kunne spise alt, bare man begrenser seg. Det tar litt lengre tid enn ketolyse, men. Lykke til uansett! Anonymous poster hash: bee62...25c
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #8 Skrevet 27. januar 2015 Edit: skrev "et par år siden" i starten av innlegget over, glemte å rette det til 3-4 år siden. Anonymous poster hash: bee62...25c
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #9 Skrevet 27. januar 2015 Jeg har prøvd det men bare for å få en kickstart på lavkarbo kostholdet. jeg er slank så jeg gikk bare på det 2-3 uker før jeg gikk over på lavkarbo kosthold. min motivasjon var egentlig å få mer nergi og føle meg bedre generelt sett og jeg ble utrolig mye bedre i form. Men sånn sett så holder ketolyse dietten noen uker før du går over til lavkarbo. totalt sett synes jeg ikke det var stress, spiste masse god mat og ble mett hvert måltid uten å legge på meg ett gram! gikk fra 49 kg til 46 kg og da stoppet jeg, siden jeg ville ikke gå ned mer. Anonymous poster hash: 244a0...f14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå