Gå til innhold

Noen spørsmål fra nybegynner ang. vektnedgang, trening og kosthold:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Dette kan kanskje bli litt langt, men håper noen kan lese og svare :) Jeg er ei jente på 17, snart 18 år som nettop har meldt meg inn på ett treningssenter. Jeg har drevet mye med sport tidligere, men ga meg med det for ett par år siden. Etter det har jeg ikke vært i noe særlig aktivitet. Da var det snakk om håndball og fotball samtidig som jeg trente hver eneste dag + opplegg(kamper/cup/treningsleir) i helgene. Nå er jeg 171 høy og veier rundt 80 kg. Litt av dette er muskler, men mye er også fett.

Jeg har smal midje, brede hofter, stor rumpe, store lår, store pupper + litt ekstra på magen. Har i utgangspunktet en ålreit figur, men vil stramme opp.

Det jeg vil oppnå med treningen er å bygge muskler, gå ned i fettprosent og få en kropp jeg trives med. Jeg synes det er veldig artig å trene, men jeg har ikke så mye peiling på slik "muskeltrening" da jeg ikke har drevet med dette før.

Jeg ser for meg å trene stort sett minst fem ganger i uka. Jeg er flink med oppvarming og tar ofte ellipse og en tur på mølla i til sammen 40 minutter, men etter dette står det ganske stille for meg hva jeg burde gjøre for å oppnå det resultatet jeg vil ha.

Jeg vil ha stor og fin rumpe, jeg vil ikke slanke meg tynn eller bli tynn, jeg vil ha en trent kropp med muskler, samtidig som jeg vil beholde litt av puppene mine. Det viktigste for meg er egentlig å stramme opp lår, bygge ei stor og rund rumpe, flat mage, muskuløs rygg og muskuløse armer.

Jeg ser for meg å gå ned mellom 10 og 15 kg, men det er egentlig ikke så viktig så lenge jeg er fornøyd med hvordan kroppen ser ut.

Dette ble langt, så nå får jeg gi meg. Til slutt spørr jeg dere noen spørsmål.

Hvor lenge skal jeg trene om gangen hvis jeg trenger fem(+) ganger i uka?

Hva skal jeg spise mye/lite av?

Hva skal jeg trene?

Hva er de aller beste tipsene deres?

Kom gjerne med andre innspill også! Setter veldig stor pris på svar:-)

Hilsen meg..:-)

Anonymous poster hash: 7acb6...516

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Anonymous poster hash: 7acb6...516

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...