AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #1 Del Skrevet 26. januar 2015 Skal kjøpe meg en form for treningssykkel i morgen. Har et stramt budsjett, men på Gsport fant jeg både en trimsykkel og en spinningsykkel som koster 2000 kr. Hva er best å bruke? Har prøvd begge deler før altså, målet er å gå ned i vekt, veier 120 kg nå og har ikke trent på en god stund, men har en aktiv jobb, tro det eller ei.. Ville du gått for spinningsykkel eller trimsykkel? Hva er lettest å flytte på? Her er linker: Spinningsykkel: http://www.gsport.no/produkt/134515/casall-indoor-bike-diamant-zenith Trimsykkel: http://www.gsport.no/produkt/131747/benefit-b420-trimsykkel Takk for hjelpen! Anonymous poster hash: 33a0b...541 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #2 Del Skrevet 26. januar 2015 Personlig ville jeg ikke valgt noe annet enn spinningsykkelen. Antageligvis er trimsykkelen lettest og er enklest å flytte på. Anonymous poster hash: e35aa...414 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkywinky Skrevet 26. januar 2015 #3 Del Skrevet 26. januar 2015 Spinningsykkelen, uten tvil! Det er en grunn til at trimsykler blir brukt som klesstativ i mange, mange husstander. De er ikke spesielt gode, desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 26. januar 2015 #4 Del Skrevet 26. januar 2015 Selv har jeg hatt trimsykkelen min i seks år, og den funker som fjell for meg - sakte som fort. Trimsykkelen ser jo unektelig mer bestemor ut, men så lenge den funker så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #5 Del Skrevet 26. januar 2015 Selv har jeg hatt trimsykkelen min i seks år, og den funker som fjell for meg - sakte som fort. Trimsykkelen ser jo unektelig mer bestemor ut, men så lenge den funker så. Tror kanskje jeg går for det. Har hørt at spinningsykler under 5000 kr blir fort slitt.. Og mamma har jo hatt sin trimsykkel i mange år, den er god som gull selv etter bruk hver dag. Takk for svar Anonymous poster hash: 33a0b...541 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #6 Del Skrevet 26. januar 2015 En spinningsykkel blir ikke mer slitt enn en trimsykkel. Anonymous poster hash: e35aa...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #7 Del Skrevet 26. januar 2015 Med en vekt på 120 kg ville jeg ikke kjøpt noen av dem. Jeg har vært oppe i såvidt over 100 kg, og om den åtte år gamle spinningsykkelen min med 120 kg maksvekt hadde vært i jevnlig/daglig bruk, så tror jeg den hadde fått behov for vedlikhold ganske kjapt. Tenker da på alt fra skifte av kjede, til rett og slett pedaler som knekker... Den står heldigvis hjemme hos mine foreldre, og i min egen leilighet har jeg en treningsstudio/proff-spinningsykkel med maksvekt 150 kg. Den virker som den tåler alt og er helt vedlikeholdsfri Om 2000 kroner er ditt budsjett, så ville jeg spart opp en tusenlapp eller to til, og kjøpt en brukt proffsykkel for eksempel på Finn.no. Det er mange treningssenter som selger ut billig fordi de skal kjøpe nye modeller, uten at det er noe galt med de gamle syklene. Anonymous poster hash: 8b0c1...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcia Skrevet 27. januar 2015 #8 Del Skrevet 27. januar 2015 Hva er egentlig forskjellen på trimsykkel og spinningsykkel? Bortsett fra at den ene ser mer fancy ut, altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #9 Del Skrevet 27. januar 2015 En spinningsykkel er normalt kraftigere bygget, med et stort og tungt svinghjul ("framhjul") som gir en jevnere belastning. Den er en enklere konstruksjon slik at ved mye bruk er det mindre ting som kan gå i stykker. Det er ikke et fancy display med masse tall og det er ikke mulig å lage programmer med variabel belastning, du må manuelt justere belastningen. Ofte er det mulig med tyngre belastning på spinningsykkelen og den ligner en ekte sykkel mer. Det er også flere justeringsmuligheter slik at det er lettere å finne en optimal sittestilling. Anonymous poster hash: e35aa...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcia Skrevet 27. januar 2015 #10 Del Skrevet 27. januar 2015 OK, takk skal du ha for forklaringen, AB i innlegg #9! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå