Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2004 #1 Skrevet 6. august 2004 Hvor mange ganger kan man skifte navn?
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2004 #2 Skrevet 6. august 2004 Her var det mye saklige svar... Ifølge Justisdepartementets nettsider: "Som hovudregel kan ein ikkje endre fornamn og etternamn mer enn ein gong kvart tiande år. Unntak gjeld blant anna ved giftarmål, adopsjon og sambuarskap og der det elles ligg føre "særlige grunner". Les mer her : http://odin.dep.no/jd/norsk/aktuelt/012101...k000-b-n-a.html
Donnie Darko Skrevet 6. august 2004 #3 Skrevet 6. august 2004 Her var det mye saklige svar... Ifølge Justisdepartementets nettsider: "Som hovudregel kan ein ikkje endre fornamn og etternamn mer enn ein gong kvart tiande år. Unntak gjeld blant anna ved giftarmål, adopsjon og sambuarskap og der det elles ligg føre "særlige grunner". Les mer her : http://odin.dep.no/jd/norsk/aktuelt/012101-990397/index-dok000-b-n-a.html Og vi skal liksom bo i et fritt land?
rosett Skrevet 6. august 2004 #4 Skrevet 6. august 2004 Og vi skal liksom bo i et fritt land? Ny kampsak der.
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2004 #5 Skrevet 6. august 2004 Du kan jo gifte deg mange ganger om lysten på navnebytte er virkelig stort.
Gjest Tex Skrevet 8. august 2004 #6 Skrevet 8. august 2004 Jeg har byttet navn mange ganger, men etter de nye navnereglene er det ikke så lett lengre. Hvert tiende år kan du bytte så mye du vil, i mellomtiden må du gifte deg eller bytte samboer.......
Gjest Lilleulv Skrevet 8. august 2004 #7 Skrevet 8. august 2004 Jeg har byttet navn mange ganger' date=' men etter de nye navnereglene er det ikke så lett lengre. Hvert tiende år kan du bytte så mye du vil, i mellomtiden må du gifte deg eller bytte samboer....... [/quote'] Har du?? Fornavn? Synes det er rart å bytte navn jeg... Kunne aldri tenke meg å gjøre det... Navnet er jo en del av identiteten min. Hadde vært litt rart om noen hadde spurt: hvordan går det med lilleulv a? svar: hun heter ikke lilleulv lenger, men storebjørn :o Tex, kan du si noen av navnene du har hatt tidligere?
Gjest Tex Skrevet 8. august 2004 #8 Skrevet 8. august 2004 Tex, kan du si noen av navnene du har hatt tidligere? Nei desverre det kan jeg ikke. Jeg har byttet navn flere ganger av hensynet til min og min datters sikkerhet. Vi har tidvis bodd på hemmelig adresse og hatt politibeskyttelse. Så det må nok forbli min lille hemmelighet...
Gjest Tex Skrevet 8. august 2004 #9 Skrevet 8. august 2004 ...men jeg kjenner en dame som het Gro. Hun hatet det og byttet. Til Susanne Henriette. Ble noe heeelt annet....
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2004 #10 Skrevet 8. august 2004 Nei desverre det kan jeg ikke. Jeg har byttet navn flere ganger av hensynet til min og min datters sikkerhet. Vi har tidvis bodd på hemmelig adresse og hatt politibeskyttelse. Så det må nok forbli min lille hemmelighet... Men nå står du frem i "full offentlighet" på internett, med bilde + en mengde personlige opplysninger?? Høres utrolig merkelig ut
Gjest Poirot Skrevet 8. august 2004 #11 Skrevet 8. august 2004 Og vi skal liksom bo i et fritt land? Legg merke til at det står "som hovedregel". Unntak finnes, med andre ord. Om folk kunne bytte navn i hytt og pine ville det blitt drømmetilstander for kriminelle og andre som ønsker å lure seg unna ulike organer.
Gjest Tex Skrevet 8. august 2004 #12 Skrevet 8. august 2004 Men nå står du frem i "full offentlighet" på internett, med bilde + en mengde personlige opplysninger?? Høres utrolig merkelig ut Legg merke til at jeg snakker i fortid her. For alt du vet kan ting være annerledes nå vettu Ikke vær så kjapp til å slå deg selv i hodet, oftest er det bare du som får vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå