Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor mange ganger kan man skifte navn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Her var det mye saklige svar... :roll:

Ifølge Justisdepartementets nettsider:

"Som hovudregel kan ein ikkje endre fornamn og etternamn mer enn ein gong kvart tiande år. Unntak gjeld blant anna ved giftarmål, adopsjon og sambuarskap og der det elles ligg føre "særlige grunner".

Les mer her :

http://odin.dep.no/jd/norsk/aktuelt/012101...k000-b-n-a.html

Skrevet
Her var det mye saklige svar... :roll:  

Ifølge Justisdepartementets nettsider:

"Som hovudregel kan ein ikkje endre fornamn og etternamn mer enn ein gong kvart tiande år. Unntak gjeld blant anna ved giftarmål, adopsjon og sambuarskap og der det elles ligg føre "særlige grunner".

Les mer her :

http://odin.dep.no/jd/norsk/aktuelt/012101-990397/index-dok000-b-n-a.html

Og vi skal liksom bo i et fritt land?

Skrevet

Ny kampsak der.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan jo gifte deg mange ganger om lysten på navnebytte er virkelig stort.

Skrevet

Jeg har byttet navn mange ganger, men etter de nye navnereglene er det ikke så lett lengre. Hvert tiende år kan du bytte så mye du vil, i mellomtiden må du gifte deg eller bytte samboer....... :wink:

Gjest Lilleulv
Skrevet
Jeg har byttet navn mange ganger' date=' men etter de nye navnereglene er det ikke så lett lengre. Hvert tiende år kan du bytte så mye du vil, i mellomtiden må du gifte deg eller bytte samboer....... :wink:[/quote']

Har du?? Fornavn? Synes det er rart å bytte navn jeg... Kunne aldri tenke meg å gjøre det... Navnet er jo en del av identiteten min. Hadde vært litt rart om noen hadde spurt: hvordan går det med lilleulv a?

svar: hun heter ikke lilleulv lenger, men storebjørn :o

Tex, kan du si noen av navnene du har hatt tidligere?

Skrevet

Tex, kan du si noen av navnene du har hatt tidligere?

Nei desverre det kan jeg ikke. Jeg har byttet navn flere ganger av hensynet til min og min datters sikkerhet. Vi har tidvis bodd på hemmelig adresse og hatt politibeskyttelse. Så det må nok forbli min lille hemmelighet...

Skrevet

...men jeg kjenner en dame som het Gro. Hun hatet det og byttet. Til Susanne Henriette. Ble noe heeelt annet.... :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet
Nei desverre det kan jeg ikke. Jeg har byttet navn flere ganger av hensynet til min og min datters sikkerhet. Vi har tidvis bodd på hemmelig adresse og hatt politibeskyttelse. Så det må nok forbli min lille hemmelighet...

Men nå står du frem i "full offentlighet" på internett, med bilde + en mengde personlige opplysninger??

Høres utrolig merkelig ut :klaske:

Gjest Poirot
Skrevet

Legg merke til at det står "som hovedregel". Unntak finnes, med andre ord. Om folk kunne bytte navn i hytt og pine ville det blitt drømmetilstander for kriminelle og andre som ønsker å lure seg unna ulike organer.

Skrevet
Men nå står du frem i "full offentlighet" på internett, med bilde + en mengde personlige opplysninger??

Høres utrolig merkelig ut :klaske:

Legg merke til at jeg snakker i fortid her. For alt du vet kan ting være annerledes nå vettu :wink:

Ikke vær så kjapp til å slå deg selv i hodet, oftest er det bare du som får vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...