Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Har vært hos gynekolog pga for kort syklus (med tilhørende for kort lutealfase). Har vært hos en annen gynekolog tidligere pga dette, og hun tok seg god tid, og beroliget meg veldig, men vi gjorde ikke mer med saken da jeg ikke ønsket å bli gravid.

Nå ønsker jeg det, men har dessverre flyttet. Og den nye gynekologen likte jeg ikke! Hele konsultasjonen, inkludert innvendig UL var over på ti minutter! Jeg fikk ikke stilt et eneste spørsmål, og fikk ikke tid til å beskrive hele problemet en gang. Jeg måtte forklare deler av "historien" min mens jeg kledde av meg.

Konklusjonen ble at jeg må komme tilbake for blodprøver. "finner vi ikke noe galt er det ikke noe jeg kan gjøre". Neivel? Det var ikke det den forrige gynekologen sa!

Tenker å ta disse blodprøvene, men vurderer ellers sterkt å bytte lege (må i så fall bli privat, for jeg orker ikke vente mange måneder). Kan jeg få med meg disse resultatene til neste lege? Hva er det jeg ber om da? Blodprøveresultatene kommer vel ikke i journalen? Eller må jeg ta nye blodprøver hos neste lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er da bare å be om en henvisning til en annen?

Anonymous poster hash: 73ca9...c76
Skrevet

Bare få legejournal og ring å bestill time hos den gynekologen du vil dra til ☺ lykke til!

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Er da bare å be om en henvisning til en annen?

Da må jeg jo vente nye x antall måneder og det gidder jeg ikke. Vil gå privat, og lurer altså på om jeg kan ta blodprøveresultatene med videre.

Skrevet

Da må jeg jo vente nye x antall måneder og det gidder jeg ikke. Vil gå privat, og lurer altså på om jeg kan ta blodprøveresultatene med videre.

X antall måneder for å få time hos fastlegen? Jaja. :)

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

X antall måneder for å få time hos fastlegen? Jaja. :)

Nei, for å få ny time hos ny gynekolog.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Bare få legejournal og ring å bestill time hos den gynekologen du vil dra til ☺ lykke til!

Men følger resultatene automatisk med journalen? Jeg har jo bytter fastlege også, og blodprøveresultatene fra en allergitest fulgte ikke med journalen. :/

Jeg får vel ringe og høre.

Skrevet

Nei, for å få ny time hos ny gynekolog.

Jeg har byttet to ganger og fått time innen en måned.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Jeg har byttet to ganger og fått time innen en måned.

Så du har ikke måttet gå gjennom den "vanlige" ventetiden på 3 mnd på ny?

Må jeg ha time hos fastlegen for å få ny henvisning, eller kan jeg bare ringe og be om henvisning? Er jo sløsing med legens tid å måtte dukke opp der for noe legen bruker 2 minutt på.

Kan eventuelt gynekologen jeg er hos nå henvise meg til en annen? Eller må det være fastlegen?

Skrevet

Så du har ikke måttet gå gjennom den "vanlige" ventetiden på 3 mnd på ny?

Må jeg ha time hos fastlegen for å få ny henvisning, eller kan jeg bare ringe og be om henvisning? Er jo sløsing med legens tid å måtte dukke opp der for noe legen bruker 2 minutt på.

Kan eventuelt gynekologen jeg er hos nå henvise meg til en annen? Eller må det være fastlegen?

Vet ikke. Aldri opplevd problemer slik du beskriver dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...